Zoeken Vraag het forum

Pijn rechts onder in buik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik loop nu al ruim een jaar met pijn rechts onderin mijn buik.
    Driemaal is er een blinde darm ontsteking geconstateerd, driemaal ben ik in het ziekenhuis opgenomen, en driemaal hebben ze me niet geopereerd, want ik was ‘niet ziek genoeg’.

Ik had geen koorts, maar wel een lage bloeddruk, en op de echo/foto zagen ze duidelijk dat de blinde darm niet alleen te dik/groot was, maar dat er ook vocht omheen was gevormd. Toch hebben ze besloten mij naar huis te sturen met het verzoek terug te komen wanneer ik koorst zou krijgen.

In de tussentijd heb ik mijn eetgewoontes en lichaamsbeweging aangepast, en nog blijf ik last houden.

Ik werk voor een sportbedrijf en sport minstens 4 keer per week, waarbij ik tegenwoordig ook ‘mud runs’ loop. Echter, na bijna anderhalf jaar, heb ik nog steeds een vreselijke stekende pijn die na 2 km rennen zo erg wordt dat ik vaak moet stoppen. Dit ligt niet aan mijn conditie, want die is door het sporten juist erg goed. Na het stoppen komt de pijn ook weer sneller terug.

De symptonen blijven hetzelfde; hevtig stekende pijn rechts onderin mijn buik, vermoeidheid, misselijk, pijn bij lopen en bewegen, geen koorts. Stoelgang is normaal. Daarnaast heb ik ontzettend last van mijn rug, ergens middenin, net onder mijn ribbenkast. Ik kan niet aan de plek zitten, en wanneer er op gedrukt wordt dan is de pijn te hevig.

Ondertussen ben ik al op alle soorten darmziekten getest en is alles onderzocht, maar ze kunnen helemaal niets vinden.

Heeft iemand misschien een tip wat ik kan doen? De pijn is er ondertussen al zolang, en ik wil er graag vanaf.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als het probleem wordt veroorzaakt door de blinde darm, ga dan naar de MDL arts en vraag om hem te laten verwijderen.

Reageren
    Anoniem

Dit heb ik helaas al gedaan. Ze weigeren deze te verwijderen omdat dit complicaties kan geven in de toekomst.

Er is drie keer geconstateerd in het ziekenhuis dat het een blinde darm was, maar omdat ik er geen infectie naast heb willen ze deze niet verwijderen.

Reageren
    John (moderator)

Vraag aan je huisarts een nieuwe verwijzing voor de MDL arts en ga naar een andere arts in een ander ziekenhuis voor een second opinion.

Reageren
Reageer op: Pijn rechts onder in buik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.