Zoeken Vraag het forum

Geirriteerde maag?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jsteen156

Hallo allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met de zoektocht van wat ik nu precies heb.

Waar heb ik last van;
    1. In Jan. dit jaar heb ik 1 nacht op de WC gezeten met buikloop. Daar ben ik een week helemaal draaierig van geweest. Zo erg dat ik na een week even ben gaan buurten bij de dokter. Tegen de tijd dat ik daar was ging het gelukkig alweer beter.

Dit bleef redelijk goed gaan tot ik in maart een slagroomtaartje nam. Ik werd ongeveer een half uur na het eten helemaal draaierig en moest naar de WC. Ik ben toen weer naar de dokter gegaan. niet omdat ik weer dunne had maar vanwege dat draaierige.

Advies dokter was; let goed op wat je eet. Geen vette dingen en meer sporten 🙂 Dit ging weer een tijd goed. Tot ik een glas rode wijn nam. Na circa 40min. viel ik gewoon flauw..

Goed in het kort;
    -Ik heb veel stress gehad eind 2009
    -Ben soms draaierig na het eten van vette dingen
    -Viel flauw na 1 glas rode wijn (wel om 4 uur smiddags na een dag hard werken)

Het lijkt erop dat ik heel zwak ben.. en als mijn maag het zwaar krijgt ik wat draaierig (zenuwachtig gevoel) word.

Heb ik dit goed? Het gaat nu overigens weer redelijk goed met me. Ik neem echter geen vet eten nu en let goed op wat ik eet. Bananen en Aquarius werken overigens ook goed. Daarnaast ben ik begonnen met het slikken van een Vitamine B complex.

Mijn vraag is dus. Moet ik verder aansterken of me toch zorgen maken en naar de dokter..

ps. Daarnaast zit ik ook met een ontstoken kies.. daar ga ik spoedig mee naar de tandarts. Echter vanwege bloedfobie heb ik daar ook veel stress over..

12 reacties
    Reageren
    Anoniem

Flauwvallen van een taartje en duizelig worden van een glaasje wijn, of een keertje diarree lijken mij allemaal niet zulke ernstige symptomen. De huisarts heeft je een advies gegeven waar je je goed in kunt vinden, begrijp ik uit jouw verhaal.

Waarom zou je nu naar de huisarts willen gaan?

Waarom ga je niet eerst gewoon naar de huisarts en zit je niet zo te zeuren over bloed angst enzo. Een verwaarloosde ontsteking aan je gebit kan onbehandeld vervelende gevolgen hebben, dus als je het mij vraagt, de eerst wat nu echt nodig is, en vertel en passant aan de tandarts je huidige klachten, misschie ziet de tandarts een relatie met de diarree, het flauwvallen en de duizeligheid.

Reageren
    jsteen156

Ok, bedankt voor je reactie. Ik heb vrijdag een afspraak bij de tandarts. Dus dat maar eerst oplossen inderdaad.

Gaat nu inderdaad beter. Af en toe een beetje moe/suf na het eten. Maar meestal trekt dat na een uurtje weg en als ik even loop sneller.

Ik was niet flauw gevallen van de taart maar van de rode wijn. Van bier overigens geen last gehad. Ook val ik bijna direct flauw na het nemen van Ibroprofen..

Denk dat ik daar overgevoelig ofzo voor ben.

groeten

Reageren
    Anoniem

Als je vaker last hebt van flauwvallen, zou ik eens mijn bloeddruk laten meten door de huisarts. Dat is eigenlijk de meest voorkomende oorzaak van flauwvallen.

Reageren
    Jsteen156

Ik heb inderdaad het gevoel dat mijn bloeddruk wat laag is.. daarom eet ik nu ook meer zout en probeer meer te sporten. Dat lijkt wel te helpen. Dus als iemand hier nog tips voor heeft hoor ik het graag 🙂

Val niet vaak flauw (dit jaar dus 1 keer gebeurd). Meestal met een reden. Zal ze is opsommen.

1. Als ik verhalen over bloed, naalden etc. te zien/horen krijg. Soms kan ik het voorkomen.. maar het gaat ook nog wel is fout. En bij de tandarts meestal ook
    2. Laatst dus na een glas wijn
    3. Na een ibuprofen (dit was 2jaar terug sinds dien nooit meer geslikt)

Bedankt voor de reacties weer!

Reageren
    Anoniem

Een lage bloeddruk kan lastig zijn maar op geen enkele wijze schadelijk. Een hoge bloeddruk daarentegen levert wel gezondheidsproblemen op als het onbehandeld blijft.

Op dit forum staan veel berichten van mensen die ook een lage bloeddruk hebben, lees die ook eens, daar zul je vast veel in herkennen, en misschien kun je er ook van leren.

Reageren
    Anoniem
    Jsteen156

Ok bedankt! Ik ga op onderzoek uit!

Reageren
    Mich

Ik herken wel wat van je klachten. Die maagklachten en overgevoeligheden zouden kunnen komen omdat je maagzuur tekort hebt. Maagzuurtekort kan een gevolg zijn van trage of slecht werkende schildklier. Vaak heb je daarbij ook een lage bloeddruk en trage hartslag. Google maar eens op maagzuurtekort en trage schildklier en kijk of je nog meer klachten herkent. Angstklachten komen er ook wel eens bij voor.

Reageren
    Jsteen156

Ok, bedankt. Ik ga maar is Kelpasan proberen (extra Jodium). Voor zover ik lees kan het in elk geval geen kwaad, toch?

Het gaat wel beter. Geen “dunne” meer gehad. Echter nog wel met ups and downs af en toe duf/afwezig. Komt wellicht ook omdat ik stress voor mijn aankomende wortelkanaal behandeling…

Reageren
    Queva

Als je zelf gaat dokteren, weet dan wel wat je doet. Lees de informatie van het Voedingscentrum over Jodium: http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/voedingstoffen/vitamines-en-mineralen/jodium.aspx

Reageren
    Anoniem

Ik lees je verhaal en ik heb zelf ook vaak last van duizeligheid. Is het inmiddels minder nu je je hebt laten behandelen bij de tandarts?
    Ik denk dat stress ook een grote factor is van het flauwvallen.
    Is het voornamelijk stress op je werk? Of waardoor had je veel stress eind 2009? Misschien dat je hier iets aan kan doen?
    Duizeligheid kan ook komen doordat je bloedsuikergehalte te laag is. Mijn advies hiervoor is om vaker tussendoor iets te eten.

Reageren
    Jsteen

Hoi,

Ik moet zeggen dat het de laatste tijd een stuk beter gaat. Ik heb gister de wortelkanaal behandeling gehad en ben daar niet flauwgevallen. het ging goed. Voor de behandeling had ik het wel.. erg zenuwachtig en draaierig. Ik denk dus inderdaad dat stress de grootste factor is.

Ik heb uiteindelijk ook geen extra jodium genomen maar een vitamine B-complex. Dit omdat ik na het eten van veel vlees me altijd direct een stuk beter voelde. Ik heb dan veel meer energie en ben bijna niet meer draaierig/flauw geweest. Heeell af en toe na het eten maar dan heb ik meestal het ontbijt overgeslagen. En een keer na het eten van een bakje blauwe bessen. Daar reageerde ik ook erg op.

Wellicht speelt het mooie weer ook mee maar het lijkt beter te gaan! Bedankt voor de reacties!

Reageren
Reageer op: Geirriteerde maag?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.