- Anoniem27 augustus 2014 om 14:50
Hallo.
Ik (17 jaar) heb sinds maart al last van oorsuizen in beide oren. Ik merkte het opeens op in een stressvolle periode. Sindsdien is het er. De huisarts zei dat t door een allergie kom. Maar ik weet het niet zeker, nasonex helpt niet, het verminderd alleen het drukgevoel op mijn oren.Ik heb een verleden met een band gehad en ik heb de helft van die periode geen oordoppen gebruikt maar pas later. Mensen vertellen dat het een gehoorbeschadiging is.
Ik weet dus niet of een verwijs na een KNO nuttig is, aangezien ik panisch ben voor een MRI Scan aangezien dat 120db aan geluid produceerd.
Ik ben radeloos, ik weet niet of ik er nog wat aan kan doen, of t ooit erger word. Ik lig nachten wakker. Moet ik t gaan accepteren of is er nog iets aan te doen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen en gerust stellen. Welke keuze ik moet maken want ik ben radeloos.
J.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 augustus 2014 om 16:19De KNO arts zal eerst met een otoscoop je oren nakijken.
ReagerenAnoniem27 augustus 2014 om 16:49hallo! kan je erna een eventuele MRI weigeren?
ReagerenJohn (moderator)
27 augustus 2014 om 21:01Je mag alles weigeren, maar dan kan de arts de behandeling staken. Hij/zij kan je natuurlijk niet goed helpen als je niet meewerkt aan eventuele onderzoeken.
Reageren
Maar ik denk dat je je onnodig zorgen maakt over de MRI hoor. In de regel krijg je namelijk gehoorbeschermers. Bovendien is het nog maar de vraag of er ueberhaupt een MRI gemaakt moet worden.