Zoeken Vraag het forum

Oorsuizen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Laura

Ik ben een meisje van 16 jaar en heb nu ongeveer sinds een week last van oorsuizen. Als ik goed afgeleid ben dan is het wel minder omdat ik er dan niet op let. Maar ik kan bijv niet zomaar even tv kijken of op bed liggen want dan hoor ik zo’n harde piep dat het zelfs pijn doet. Ook heb ik enorme slaapproblemen hierdoor.
    Eerst had ik alleen de piep in mijn oren in aanvallen in combinatie met hoofdpijn. Maar nu zijn ze constant.
    Verder heb ik afgelopen 2 weken veel last gehad van angstaanvallen en hyperventilatie, ik weet niet of dit er mee te maken heeft.
    Met mijn oor is niks mis volgens de huisarts, dat is nagekeken. Verder zou de piep niet kunnen komen door hard geluid want ik luister niet naar harde muziek en ik ga ook niet naar veel feestjes met harde muziek.

Weet iemand misschien hoe het kan stoppen? Want ik word er gek van en weet of ik zo überhaupt verder wil zo extreem erg vind ik het.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kan wel met angstaanvallen en hyperventilatie te maken hebben. Weet je waar de angstaanvallen vandaan komen? Ben je daarmee naar de dokter geweest of onder behandeling?

Reageren
    Laura

Ja. Heb er eerst propranolol voor gekregen maar daar werden de oorsuizen alleen maar erger van en kreeg ik ook erge hoofdpijn door.

Nu voor als ik zon aanval heb heb ik oxazepam maar dit helpt niet tegen oorsuizen.

Ook sta ik ingwschreven bij psycholoog en mensendiek.

De angstaanvallen komen denk ik daardat ik de laatste tijd erg veel heb mee gemaakt (ouders scheiden, schpol niet lekker, bestw vriendin verhuizen naar ver land en nog wat dingen)

Reageren
    John (moderator)

Dan heeft het oorsuizen toch met spanningen en hyperventilatie te maken. Ademhalingsoefeningen bij een fysiotherapeut zouden een goed hulpmiddel zijn.

Reageren
Reageer op: Oorsuizen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.