- Anoniem Y3 april 2016 om 18:58
Hallo allemaal,
Ik heb de laatste twee maanden hevige stress gehad (momenteel nog steeds maar het wordt langzaam wat minder doordat ik de stress leer te relativeren). Door deze hoge stress heb ik erge concentratie- en geheugenproblemen, deze zijn zich langzaam aan weer het herstellen. Ook heb ik erg oorsuizen gekregen, ik denk door de hoge stress. Dit heb ik nu al 4 weken. Sinds de laatste andehalve week is het suizen flink toegenomen, nu is het stabiel. Ik heb morgen een afspraak bij de KNO.
Mijn vraag: als oorsuizen/tinnitus door stress wordt veroorzaakt, gaat het dan ook weer weg als de stress weg is? Ik ben pas 23 jaar en ben erg bang dat het niet meer weg gaat.
Alvast bedankt.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 april 2016 om 19:13Als het oorsuizen door de stress wordt veroorzaakt, gaat dat uiteindelijk ook weer weg.
ReagerenAnoniem3 april 2016 om 19:29Door de stress zijn mijn spieren in nek en hoofd enorm aangespannen. Zou dit de oorzaak van het suizen kunnen zijn? Ik overweeg triggerpointtherapie om de spieren weer in de oude staat te krijgen als dit de oplossing zou zijn.
ReagerenJohn (moderator)
3 april 2016 om 19:31Dat zou zeker de oorzaak kunnen zijn.
Reageren