Zoeken Vraag het forum

Oorsuizen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Wesley

Ik heb zo een 2 weken geleden zachte oorsuizen gekregen, die ik alleen hoor als het heel stil is… Ik ben daarna ook naar de huisarts gegaan en hij zei dat ik geen oordbeschadiging had en dat het suizen vanzelf zal weggaan ook dat er vocht in me oren zit waardoor het kraakt als ik slik, en dat kan een paar maanden duren is wat hij mij vertelde.

Moet ik meer vertrouwen hebben in mijn huisarts of is het misschien beter om testen te doen op me gehoor zelf om 100% zeker te zijn dat ik geen gehoorschade heb?

Ik vraag dit hier even aangezien op internet alleen maar staat dat je chronische tinnitus hebt als je oorsuizen intypt…

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zijn geen klachten die op gehoorschade wijzen. Ik denk dat je een beetje meer vertrouwen in je huisarts mag hebben.

Reageren
    Catootje

Kan vocht of slijmvorming zijn. Heb zelf wel dat krakerige of dat het dicht zit, niet dat suizen, in mijn oren als ik teveel zuivel  gebruik. Een neusspoeling met zeezout zou misschien verlichting kunnen geven.

Reageren
    AM

Bij mij is het oorzuisen continu aanwezig. Ik heb geen gehoorschade, maar het suizen zal voor atijd blijven , als je het een keer hebt gaat het niet meer over. Osteopathie kan de suis verzachten.

Reageren
Reageer op: Oorsuizen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.