Zoeken Vraag het forum

Verstopt en drukkend gevoel in oor na verkoudheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • 54vicky

Hallo, heeft iemamd hier ervaring mee?
    Ik werd verkouden op 9 januari, na 2 weken pas was ik klaar met de verkoudheid. Toen naar de de huisarts said i have water in the middel oor, het voel so drukd en verstopped. Gesteren was ik bij huisart weer, doctor said the water is vanished. Both ears look fine now, but i still have verstopped / drukked gevoel in one ear, anyone has experience with this?? Can it still take a while indeed before the buis fully funtioning? Now its already 3 weeks after the verkouden is finished. Thank you for all the advises

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

It’s not that strange after a bad cold. The complaints may indeed persist for a while. If there is no improvement after the weekend, go back to the doctor. Nasal spray can sometimes also help

Reageren
    54vicky

Thank you very much for responding me. Indeed it was a very heavy flu/cold. I just went to doctor 2 days ago and doctors said it could still take a while before the Eustachian tube back to normal again. In the meantime, i caught a cold again… 😭
    I dont seem to see the end of this super annoying feeling ( verstopt/ drukkend oor), hence I am here to hope to hear some experience and advices.

Reageren
    John (moderator)

As I already wrote, nasal spray can help. Buy Xylomethazoline 1mg/ml and use it twice a day

Reageren
    54vicky

Yes I am already using the nasal spray. Thank you

Reageren
Reageer op: Verstopt en drukkend gevoel in oor na verkoudheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.