- Anoniem27 november 2013 om 19:23
Hoi Tandor1,
Ik heb de papieren van 2002 al binnen, er zit het verslag bij van de radioloog dat de CWK op röntgen is gezet en dat ik geen “posttraumatische nek-fractuur” had. Maar het verlag over de röntgen van de schedel, zit er niet bij?
Wel een briefje van “de chirurg”? waar wat dingen zijn opgeschreven en waar ik niks van kan maken qua handschrift…
En waar ik net ineens aan dacht, op de MRI van de wervelkolom zijn de wervels “wit aangekleurd” lijkt het, enig idee of dat “normaal” is?
Tandor127 november 2013 om 20:49[quote]En waar ik net ineens aan dacht, op de MRI van de wervelkolom zijn de wervels “wit aangekleurd” lijkt het, enig idee of dat “normaal” is?[/quote]
Dat kan. Is mede afhankelijk van de resolutie en het type scanner dat is gebruikt.[quote]Maar het verlag over de röntgen van de schedel, zit er niet bij?[/quote]
Dat is dus wat ik eerder al schreef:”Maar als de radioloog destijds “niets heeft gezien”, is het mogelijk dat je er ook niet veel van terug zult vinden.”Kun je het briefje van de chirurg eventueel scannen en plaatsen?
ReagerenAnoniem27 november 2013 om 21:12Ik kan van het handschrift een foto maken en via de telefoon hier plaatsen?
Mag ik dan ook een foto plaatsen waar ik “in zoom” op “die witte plekjes” wat ik bedoel en ook hier plaatsen?
ReagerenTandor127 november 2013 om 21:31Anoniem27 november 2013 om 21:32Hierbij ( als het lukt) foto van verslag “chirurg” en foto van ” wit” op de wervels…
Ben benieuwd 😉
Reageren
[attachment=727]DSC_0713.jpg[/attachment]Tandor127 november 2013 om 21:50Het briefje is inderdaad niet te lezen. Ik kan er niets van maken. Ik heb het briefje verwijderd voordat er allemaal onzinnige speculatie komen.
De witte vlekken zijn volgens mij normaal. Om dingen beter te kunnen bekijken kan men de contrast instelling van het beeld verstellen. Hierdoor kunnen dan die witte vlekken ontstaan.
ReagerenAnoniem27 november 2013 om 21:57Anoniem28 november 2013 om 11:46Tandor1,
Ik weet dat je er niet veel mee kunt, maar wil het toch graag even kwijt aan je!
Gisteren zat ik tussen wat boeken te kijken in een winkel op blijkbaar een ijskoude vloer, mijn vriendin zei dat die vloer ijskoud was en dat voelde ik niet aan mijn benen?
Heb zowiezo laatste tijd al erg veel moeite met langere afstanden lopen, tintelende, jeukende en ” brandende” benen…
Maar gister amper kunnen slapen van soort krampende pijn en op een gegeven moment voelde het vanaf mijn middel naar beneden ” doof” aan in ieder geval alsof er geen gevoel meer in zat…
Uiteindelijk toch in slaap gevallen maar het lijkt “erger” te worden…
Zal ik dit ook aangeven bij de neuroloog?
ReagerenTandor128 november 2013 om 15:01Uiteraard is het zaak dat je alle klachten met de neuroloog bespreekt.
ReagerenAnoniem28 november 2013 om 18:59Zal ik doen, maar heb je een idee waar het mee te maken kan hebben als ik je dat mag vragen?
ReagerenTandor128 november 2013 om 19:14Daar kan ik je helaas geen antwoord op geven. Ik heb echt geen flauw idee.
ReagerenAnoniem29 november 2013 om 19:27Hoi Tandor1,
Vanmiddag afspraak gehad bij de revalidatiearts, kort samengevat kan zij niks betekenen voor mij, ze zei dat ze mij alleen kon doorsturen naar een fysiotherapeut, ergotherapeut of een neuro psychologisch onderzoek kon laten doen, maar dit was allemaal al in gang gezet…
Ze heeft aangegeven dat ik buiten de oefeningen die ik thuis al doe vanuit de fysio, ook bij de fysio zelf in de praktijk oefeningen moet gaan doen i.p.v. daar alleen maar de behandeling zelf.
Ze heeft mij nog kort onderzocht en daar kwam uit dat de klachten die ik heb volgens haar niks met de syrinx te maken kunnen hebben, het was haar ook opgevallen in de oude papieren dat ik toen al zón soort zelfde klachten had als nu…
De spierspanning klopte niet, ze legde dat uit toen ik in haar vinger moest knijpen dat er bijna geen kracht in de hand zat, maar ze zag wel aanspanning in de bovenarm, dat voelde ik dus niet?
Ze heeft ook met een “prikker” en handen gevoeld met het verschil van rechts en links en links voelde het voor mij alsof ze “eelt” op de hand had en rechts was het qua gevoel zachte handen? Dat viel onder de catogrie “gevoelsstoornissen” en dat hoorde bij de neuroloog…
Ook heeft ze nog een behoorlijk pijnlijk onderzoekje gedaan door met haar vinger in mijn “achterste” ( zal het netjes zeggen ) te voelen en daar kwam uit dat ook de kringspier iets niet goed deed, weet even niet meer precies wat, volgens mij met de spierspanning?
Dus mijn “hoop” ligt nu bij de neuroloog waar ik a.s. dinsdag een afspraak bij heb
ReagerenTandor129 november 2013 om 21:00Daar ben je dan helaas ook niet veel wijzer van geworden. Je hebt enkel een bevestiging gekregen van wat je al wist en zelf ondervond.
Ben ook benieuwd hoe het bij de neuroloog zal verlopen. Ik hoor het dinsdag. Succes.
ReagerenAnoniem29 november 2013 om 21:38Mag ik nog vragen of het jouw iets zegt i.v.m. “verkeerde” spierspanning t.o.v.hand / arm en i.v.m.kringspier?
ReagerenTandor129 november 2013 om 22:16Waarschijnlijk dat je een verminderde spierkracht hebt of dat de geleiding in de spieren/zenuwen onvoldoende is.
Reageren