- Tandor122 november 2013 om 20:10
Ik heb geen flauw idee welke onderzoeken de neuroloog zou doen met alle nu aanwezige informatie. Kan dus van alles zijn. Mri van je hoofd, je ruggenmerg, punctie, EMG enz.
Het onderzoek zal volgens niet zo veel verschillen met het eerdere onderzoek. Het zal vooral gaan om de apperatuur.
Anoniem23 november 2013 om 14:21MRI van het hoofd is begin oktober gemaakt, MRI van het ruggenmerg is in 2012 gemaakt ( maar “mag” om de 2 jaar opnieuw om te kijken hoe het met het “vocht” gesteld is, althans dat was zo in Eindhoven ).
Punctie ben ik benieuwd naar of de neuroloog dit nodig acht / toestemming voor gaat en wil geven…
En EMG zegt me zo even niks.
En nog even een vraagje wat betreft het gezichtsveldonderzoek, “het zal dan vooral gaan om de apperatuur” zeg je, de vorige keer heb ik dit onderzoek gehad:
https://www.oogziekenhuis.nl/artikelen/gezichtsveldonderzoek.html
Mag ik dan nog vragen waar je aan denkt wat betreft de apperatuur?
ReagerenTandor123 november 2013 om 20:03EMG is de afkorting van elektromyografie. Bij EMG wordt de elektrische activiteit van je spieren gemeten. Naast alleen de spieractiviteit, kan ook de activiteit van de zenuw die de spier aanstuurt worden gemeten.
Misschien wordt het gezichtsveldonderzoek uitgevoerd met nieuwere geavanceerde apparatuur.
ReagerenAnoniem24 november 2013 om 11:36Hoi Tandor1,
Nog een vraagje, zou de neuroloog met de gegevens die bekend zijn en het “medische” verleden van mij nog wel verder “moeten” kijken of zou hij ook vast kunnen blijven houden b.w.v. aan “de val van de trap” en mij alleen bij de revalidatiearts “onder kunnen brengen”?
Morgenvroeg heb ik de afspraak staan voor het ( uitgebreide ) gezichtsveldonderzoek en de controle afspraak bij de orthoptist, ik krijg 24 december de uitslag van het gezichtsveldonderzoek trouwens.
ReagerenTandor124 november 2013 om 13:43Ik heb echt geen flauw idee wat de neuroloog gaat doen. Het zou kunnen dat hij het houd op de val van de trap. Maar het kan ook zijn dat hij toch verdere onderzoeken wil. Ik kan dat echt niet inschatten.
24 december de uitslag? dat is lang…..
Reageren
Succes in ieder geval.Anoniem24 november 2013 om 18:10Ik heb het er met mijn vader over gehad en hij heeft voorgesteld om kopieën te maken van het “medische” verleden van mij waar de verschillende termen in staan ( b.v. syrinx en bipiramidaal syndroom ) en deze morgen alvast af te geven bij afd. neurologie, omdat ik morgen toch in hetzelfde ziekenhuis ben voor het onderzoek.
Zodat de neuroloog hier zich alvast in kan verdiepen als hij tijd heeft en wil.Dank je wel, de oogarts kon niet eerder dan 24 december de uitslag geven, dus dan wachten we dat rustig af 😉
Zijn er nog wat tips of dingen die ik evt. voor de neuroloog nog kan noteren naar jouw mening?
ReagerenTandor124 november 2013 om 19:00Ik zou in ieder geval noteren wat je allemaal moet vragen.
Reageren
onder andere:
Auto ongeluk 2002 – whiplash en vocht in ruggenmerg
2006/2008 Syrinx en de klachten destijds
Witte vlekjes en MS – Lumbaalpunctie en event. nieuwe scanAnoniem24 november 2013 om 19:08Oke bedankt!
Mocht me nog iets te binnen schieten, dan vraag ik het je vanavond nog oke?
Wat me nu ineens te binnen schiet, de avond dat ik het auto-ongeluk heb gehad, zijn er verschillende röntgenfoto’s gemaakt omdat ze dachten een scheurtje in de schedel te zien ( die “foto’s” heb ik niet of verslag daarvan trouwens ) maar ze hebben toen een radioloog uit bed gebeld, die is gekomen en had gezegd “het zal wel niet veel voorstellen” en “stuur haar maar naar huis met een wek advies”.
Dit zei mijn vader straks, hij denkt dat het daar misschien ook nog mee te maken kan hebben.
Ik hou je op de hoogte hoe en wat i.v.m. morgen als je wil?
ReagerenTandor124 november 2013 om 19:14Anoniem24 november 2013 om 19:23Mag ik je dan nog vragen of “dat scheurtje” in mijn schedel van 2002 misschien van invloed kan zijn wat mijn vader denkt?
Ik kan misschien deze gegevens nog wel opvragen dat weet ik eigenlijk niet i.v.m. dat het al 11 jaar geleden is?
ReagerenTandor124 november 2013 om 19:28[quote]Mag ik je dan nog vragen of “dat scheurtje” in mijn schedel van 2002 misschien van invloed kan zijn wat mijn vader denkt?[/quote]
Reageren
De vraag is natuurlijk of er een scheurtje is geweest en zoja waar.
De gegevens zullen er waarschijnlijk nog wel zijn en ook opvraagbaar. Maar dat zal dan toch wat langer gaan duren.
Maar als de radioloog destijds “niets heeft gezien”, is het mogelijk dat je er ook niet veel van terug zult vinden.Anoniem25 november 2013 om 12:59Hoi Tandor1,
Hier weer even een update, de controle bij de orthoptist is verplaatst omdat ze wegens privé omstandigheden niet kon ( dat hoorde ik daar dus ) en is verplaatst naar 5 december.
De oogarts wilde de uitslag van dit gezichtsveldonderzoek en de “uitslag” van de orthoptist samen bekijken en daar dan een uitspraak over doen.
Het gezichtsveldonderzoek werd weer gedaan met dezelfde apparatuur, maar de mevrouw die het onderzoek afnam, zei dat ze de vorige keer het “complete” gezichtsveldonderzoek hadden gecontroleerd en nu een gedeelte daarvan ( wat dus dichter bij de pupil was volgens mij ).
Ik gaf nog aan dat ik een wazig licht zag achter het puntje waar ik naar moest kijken, maar dit was er volgens haar niet?Ben echt benieuwd waarom ze nu dus een gedeelte maar bekeken hebben, heb jij enig idee?
Ik heb de papieren van het neuro psychologisch verslag afgegeven bij de medisch psycholoog en de kopieën en brief van de huisarts bij de neuroloog.
Tevens heb ik mijn gegevens opgevraagd van 2002, dit kon wel wat langer duren ( wat je al zei ), want hun moesten dit ook opvragen dan.
Hier kan ik vrijdag voor terug komen ( omdat ik dan toch weer in het ziekenhuis ben, voor een afspraak bij de revalidatiearts ).Ben erg benieuwd naar jouw mening over het gezichtsveldonderzoek, wanneer “korten” ze het gezichtsveld in met controleren?
ReagerenTandor126 november 2013 om 19:15Ik zou me kunnen voorstellen dat ze naar een bepaald deel van de functie hebben willen kijken. Maar precies weet ik dat dus ook niet. Maar in ieder geval wel iets om te vragen als je op 5 december voor de controle gaat. ZTo krijg je dan in ieder geval een goed beeld van wat er aan onderzoeken en waarvoor is gedaan.
Ben benieuwd wat er bij de revalidatiearts uit gaat komen.
ReagerenAnoniem26 november 2013 om 19:54Tandor1,
Mag ik je nog vragen wat je bedoeld met een bepaald deel van de functie?
En dat ik die “wazige” vlek af en toe zag achter het punt waar ik naar moest kijken ( wat niet kon), enig idee wat dat kan zijn?
Ik laat je zowiezo vrijdag iets weten als ik bij revalidatiearts ben geweest.
ReagerenTandor126 november 2013 om 22:37Zoals ik al schreef:
[quote]Ik zou me kunnen voorstellen dat ze naar een bepaald deel van de functie hebben willen kijken. [b]Maar precies weet ik dat dus ook niet.[/b] [/quote]Die wazige vlek moet dan wel iets in je oog zelf zijn. In het apparaat is er dus geen wazige plek. Maar ik heb echt geen idee wat dat dan kan zijn.
Reageren