Zoeken Vraag het forum

Vage oogklachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • jvdun89

Goede morgen,

Toch maar eens mijn verhaal hier op zetten om uit te zoeken of er iemand is die dit wat ik heb herkent en weet wat het zou kunnen zijn. Ik ben hier normaal geen voorstander van maar op het moment dat huisarts en of ziekenhuis mij niet kunnen helpen moet je iets.

Ik kamp sinds ongeveer twee jaar met het probleem dat ik last heb van een soort trillend/bewegend zicht aan één oog. Het linkeroog.
    Dit komt in periodes terug. Dus ik krijg er last van, dit duurt dan een week of twee, en dan gaat het vaak weer over. En komt dan op den duur weer terug.
    Nu heb ik het echter al langere tijd en dan vooral ’s ochtends. En komt gedurende de dag zo nu en dan terug. Het is vooral met autorijden erg vervelend. Het is het zicht dat door mijn linkeroog beweegt. Mijn rechteroog heeft normaal beeld, dus je kunt je voorstellen dat als je op de weg moet letten dit erg vervelend en zelfs gevaarlijk is. Je ziet een tegemoetkomende auto recht maar ook schuin erdoorheen op je af komen. Gelukkig is het alleen het linkeroog, en kan ik deze in zulke situaties even dichtdoen. Het bewegende zicht begint en eindigt ook steeds weer. De duur is ongeveer 10 seconden per keer.

Ik ben hier twee jaar geleden natuurlijk mee naar de huisarts geweest. Deze heeft me toen onderzocht en met een iets geruster gevoel terug naar huis gestuurd. Het zou wel over gaan. Na enige tijd toch terug gegaan, en een doorverwijzing naar een optometrist gekregen. Hier aangekomen druppels in ogen gekregen waardoor je extreem wazig gaat zien. Vervolgens hebben ze mijn ogen goed kunnen testen. Het toeval wilde dat ik net in die periode weinig tot geen last van de klachten had. Ze konden toen ook niks vinden wat mis zou zijn. Dus werd me gezegd het wederom aan te kijken. Maar mocht het terug komen, meteen bellen en dan mocht ik meteen langs komen. Het is toen enige tijd weg gebleven maar het kwam terug. Gebeld en mocht inderdaad die zelfde dag nog langskomen. Wederom onderzoekjes gehad maar ook deze keer wisten ze niet wat het zou kunnen zijn. Alles functioneert zoals het hoort.

Zoals je kunt begrijpen geniet ik van de momenten dat ik weinig of geen klachten ervaar. Alleen komt het wel steeds terug en is het erg vervelend als ze niet kunnen achterhalen wat dit nou is en waar het vandaan komt.

Op mijn werk is het ook erg vervelend. Ik werk in een winkel, en als ik een bestellingen voor klanten op wil schrijven zie ik vaak maar amper wat ik aan het doen ben. Je kunt je niet focussen als het zicht steeds zijn eigen leven leid. Het is misschien moeilijk uit te leggen, maar wel erg vervelend.

Ik gun het natuurlijk niemand, maar wie weet is hier iemand die dit soort klachten herkent.

Groeten,

Jvdun89

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het verstandig zou zijn om bij de huisarts een verwijzing naar de oogarts te vragen. Er is tot nu toe alleen naar het zicht gekeken door de optometrist. Er hoef echter niet perse iets met je zicht niet goed te zijn. Het probleem kan ook door een oogzenuw worden veroorzaakt.

Reageren
Reageer op: Vage oogklachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.