- Jasper16 oktober 2016 om 21:48
Goedenavond. Ik ben een jongen van bijna 20 jaar oud. Door mijn oogklachten kan ik geen leuke dingen meer doen en is al mijn plezier uit mijn leven WEG…Zo’n 9 maanden lang heb ik een raar gevoel aan mijn ogen wat niet echt te beschrijven is. Vooral de middags en ’s avonds word ik ook gek in mijn hoofd. Ook heb ik last van licht en worden mijn pupillen steeds groter. ’s ochtends of wanneer ik rustig op mijn kamer zit heb ik er minder last van. Ik kan eigenlijk nooit uit, nooit leuke dingen doen omdat ik helemaal gek word en m’n ogen super raar voelen. Volgens de dokter zijn mn ogen een klein beetje uitgedroogd en m’n oogleden zijn ontstoken en voor de rest moet ik t maar uitzoeken en over een half jaar terug komen. Hier was ik niet mee eens op de manier hoende dokter het zei dus heb ik een second opinion aangevraagd. Ik moet er wel bij vertellen dat ik aardig vermoeid ben dat ik in de 50 uur werk in 5 dagen en sport. (Wat overigens ook niet super gaat want ook daar word ik helemaal gek.) Hieronder mijn volledige lijst met klachten:
– last van zonlicht
– ogen voelen raar, beetje naar beneden trekkend
– ’s avonds niet door mijn bril kunnen kijken , ’s avonds wel
– raar in mijn hoofd voelen
– Gevoel dat mijn ogen raar staan en daardoor onzeker als iemand je toevallig aankijkt.
– Jeuken regelmatig
– Moeite met concentreren
– vermoeid zijn
– Wazig zien
– Veel vergetenDokter: Uitgedroogd en ontstoken.
Ben al bij de huisarts geweest en in het ziekenhuis. Oogdruppels gekregen.
Met vriendelijke groet,
Jasper4 reactiesReagerenSan24 oktober 2016 om 10:43Beste Jasper,
Ik herken jouw klachten… wat ik ervaar lijkt er erg op. Mijn reden om hier rond te snuffelen:
– licht doet pijn aan mijn ogen
– pupillen lijken zich niet aan te passen aan lichtsterkte, weinig licht = weinig zien, voorheen paste zich dat aan en had ik daar geen past vanMaar ook
– drukkend gevoel achter mijn linker oog, soms boven mijn rechter-oog
– heel afwezig gevoel, alsof mijn bewustzijn er niet helemaal isIk vind het heel lastig uit te leggen maar het baart me zorgen. Afgelopen weken steeds meer last van gekregen en nu een afspraak bij de huisarts gemaakt.
Heb jij inmiddels ontdekt wat er aan de hand is bij jou?
San.
Reagerenvincent10 april 2018 om 17:37Beste jasper,
heb jij hier in tussen al een oplossing voor? ik kamp met dezelfde problemen..
\/ mijn verhaal
Hallo allemaal. Ik kamp al maanden ( bijna een jaar) met klachten en ik lijk nergens hulp te kunnen krijgen. Ik hoor het graag als iemand advies heeft. De klachten houden mij elke dag bezig en verderven mijn plezier in het dagelijks leven.
Mijn klachten.
- Hoofdpijn
- Duizelig, licht in mijn hoofd, draaierig, slechte focus
- Moe
- Soms misselijk gevoel.
- Gevoel dat ik liever mijn ogen sluit of soms zelfs scheel wil kijken.
- Ruis in schaduwbeeld.
Uitleg.
Mijn (oog)klachten bestaan uit voornamelijk elke dag hoofdpijn. Vaak het idee dat ik geen goede focus heb. Licht in mijn hoofd/draaierig. Dit word versterkt in omgevingen waar veel detail en drukte is. Voorbeelden: in de stad, tijdens het winkelen. In de supermarkt als ik boodschappen zoek en bijvoorbeeld in een auto/motor zaak waar veel te bekijken is. Hier word het dan ook zo erg dat ik het liefst naar huis wil. Thuis in mijn woonkamer heb ik vrijwel nergens last van. De klachten komen meestal pas als ik op pad ga.
Ik merk dat ik moeite heb met veel lezen, van papier en van beeldscherm, op een gegeven moment lijken de letters minder volledig te zijn en lijken de witte kleuren van het papier of het beeldscherm te bewegen. Als ik naar een witte/grijze muur kijk dan zie ik continue beweging. Het lijkt wel alsof mijn beeld zich continue ververst (alsof ik f5 op de computer gebruik) Ik zie dan ook de details bewegen en knipperen. De schaduwtinten lijken ruis te hebben en felle en lichte tinten lijken uit te stralen.
Ik krijg regelmatig te horen dat mijn pupillen erg groot zijn. Als ik autorijd dan zit ik meestal met een beetje dichtgeknepen ogen. Als ik ze helemaal open doe dan voelen ze ook gevoelig door de wind die erin komt. Ik heb het idee dat ik met een zonnebril wat rustiger/makkelijker autorijd.
Als ik een trap af moet lopen dan lijkt het niet soepel te gaan omdat de treden een beetje onduidelijk zijn, dit is vooral als er veel detail op zit zoals strepen of bijvoorbeeld een stalen trap met van die gaatjes erin. Hetzelfde heb ik als ik buiten op straat loop en de straat bestaat uit veel schuin gelegde stenen. Ook als ik ergens binnen zit en het is schemerig heb ik moeite met de overlap vanuit schaduw naar bijvoorbeeld meubels. Als ik binnen zit en ik kijk door jaloezieën of lamellen heen dan word ik er ook naar van.
Wat heb ik zelf al gedaan?
Bloedarmoede uitgesloten.
Ijzertekort uitgesloten.
Vitamine tekort uitgesloten
Caffeine? Uit mijn voeding gehaald en geen verandering.
Bloed laten prikken bij de dokter. Geen resultaat.
Naar opticien 1. Geweest. ( deze gaf aan geen prisma,geen cilinder en geen oogafwijking)
Naar particuliere optometrist geweest. ( deze dacht dat een +1 bril mij rust zou geven. Deze bril gaf me geen rust en ik kon er niet mee autorijden).
Naar Bergman clinics geweest ( hier ben ik medio half 2016 gelaserd ( LASEK)
Oogdruppels Artelac gekregen. ( de klachten zouden volgens hun door droge ogen komen)
Geen verandering. Opnieuw naar Bergman clinics geweest.
Opnieuw bloed laten prikken bij de dokter ( uitgebreider, geen resultaat).
Hylocomod en Vidisic gel gekregen. (kunsttraan en dikke gel s’nachts). Nog steeds geen verandering.
Naar particuliere opticien geweest met nieuw oogapparaat. Deze meette nachtblindheid. Een cilinder van 0.8 en verder goed scherp zicht. Raadde mij een beeldschermbril voor computer/telefoon aan. Deze gebruik ik op het moment maar heb nog steeds klachten.
Via de dokter doorverwezen naar het ziekenhuis voor een oogonderzoek bij de optometrist.
Dit onderzoek gaf aan dat mijn zicht goed was, dat ik wel een beetje droge ogen heb maar dat mijn slijmvlies geirriteerd is. Ze dachten mogelijk door een allergie dus wederom een oogdruppel gehad ( anti-allergie druppel) deze gebruik ik nu ook en ik heb nog steeds dezelfde klachten.
Ik druppel s’ochtends met de anti allergie druppel, overdag om het half uur,uur met de hylocomod, s’avonds nog eens de anti allergie, en s’nachts de vidisic.
ReagerenCatootje13 april 2018 om 21:40Je voedingspatroon kan een rol spelen. Voor een stabiele bloedsuikerspiegel is het het beste om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Cafeïne als in thee wordt langzamer opgenomen door de aanwezige theanine. Misschien dat voedselovergevoeligheden aan de orde zijn, zoals histamine en exorfinen.
Bloedonderzoek zegt niet zo heel veel over tekorten. Bloedonderzoek zegt vooral iets over wat er in je bloed zit. Zo kan je een magnesiumtekort niet aantonen op bloedniveau, lang niet alle voedingsstoffen worden getest en waardes kunnen laag bepaald zijn enz. Op zogeheten alternatief gebied zijn andere testmethoden voorhanden.
Voor een goede oogwerking zijn niet alleen vitamines maar ook mineralen, sporenelementen, vetzuren, aminozuren en antioxidanten belangrijk. Denk aan stoffen als vitamine B, luteïne en een belangrijk sporenelement: indium.
Daarnaast kan electrosmog een rol spelen. Denk aan wifi, electrische wekker, smartphone. Voor je gezondheid in het algemeen is ook metaalvrij slapen belangrijk. Het zorgt voor een betere aarding en ontspanning van je lichaam. In een auto kan je overigens slecht aarden. Er zijn wel producten die daarbij kunnen helpen, om er minder last van te hebben. En natuurlijk ’s nachts in het donker slapen en niet meer op je smarthpone turen, mocht dat aan de orde zijn.
ReagerenCatootje13 april 2018 om 21:46Het lijkt er ook op dat je teveel openstaat, misschien hooggevoelig bent. Kan je wat aan doen. Ook kan er buiten de deur meer electrosmog e.d. zijn waar je last van hebt. Heb zelf wel dingen om me te beschermen, onder andere een kristalhanger van Elohim en voor ’s nachts twee Dooozz-schijfjes tegen de electrosmog. Helpt beide om beter in je energie te zitten.
Reageren