Zoeken Vraag het forum

Vage oogklachten.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kimmie

Ik heb sinds vorige jaar last van kouchas volantes. In het licht heb ik er meer last van. Een paar maanden hierna kreeg ik kast van ruiszicht en ben ik naar de huisarts gegaan, deze vertelde mij zolang je geen verlies van je zicht hebt is er niks aan de hand. Nu sinds 2 weken, heb ik last van knipperingen alsof iemand het licht aan en uit doet. Dit heb ik vaak als ik van een donkere naar een lichte omgeving ga of andersom. Soms heb ik deze knipperingen ook overdag in mijn ooghoeken maar dan zijn ze niet zwart wit, maar doorzichtig en voelt het of je oog trilt, wat dan nier het geval is. Een paar dagen later kreeg ik erbij dat als ik in de verte kijk mijn zicht begint te trillen en het wat wazig word, hier heb ik veel last van. Ik ben hiervoor naar de optometrist geweest en ziet mouchas volantes, maar geen netvliesloslating. Mijn zicht was ook goed alleen -0.50 afwijking beide ogen. Vanwege Corona kan hij verder geen onderzoek doen zei hij.
    Herkent iemand dit of heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Ik ben namelijk pas 21 en ervaar de klachten als vervelend.

1 reactie
    Reageren
    Vinn

Hey, herkenbare klachten. Ik ben 26 en heb t zelfde. Bij mij begonnen door zware stress (ptss) ik kreeg bij de koninklijke visio de diagnose: visual snow. Oplossing? Leer er mee leven.

veel rust en tijd ( een jaar) en antidepressiva medicatie ging het beter mee. Nu helaas sinds een week weer terug samen met tinnitus. Vermijd veel beeldshermen en hou je ogem vochtig. Probeer ook is ghee in je ogen ( ayurvedisch)

Reageren
Reageer op: Vage oogklachten.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.