- Antonia27 augustus 2021 om 11:06
Sinds ongeveer 3 maanden heb ik twee blinde vlekken die lijken op migraine aura. In beide ogen zitten ze op precies hetzelfde punt, ze bewegen niet. Het is niet 1 kleur, maar ze flikkeren of pulseren steeds. Ik heb een paar keer per jaar migraine met aura en het lijkt hier precies op, alleen heb ik geen hoofdpijn of andere migraine klachten erbij en gaan deze blinde vlekken nooit weg. Het zijn geen floaters, deze heb ik ook maar deze vlekken zijn veel groter.
Ik ben naar de optometrist, oogarts en neuroloog geweest en er zijn foto’s van het oog etc. en een MRI gemaakt maar er is helemaal niets te vinden. Er is dus geen verklaring, maar er wordt niet verder gekeken en omdat ik jong (25) ben zeggen ze nu dat het dan wel door stress zal komen. Ik heb nu vakantie (en dus helemaal geen stress), maar het wordt totaal niet minder en er is nu zelfs een nieuwe vlek in 1 oog bijgekomen. Deze is iets kleiner maar verder hetzelfde: ik zie op dat stuk niets en hij flikkert/golft een soort van.
Nu maak ik me toch een beetje zorgen omdat ik bang ben dat er nog meer vlekken bijkomen, maar de oogarts en neuroloog kunnen niets vinden en willen er dus ook niets meer mee doen. Heeft iemand anders dit toevallig ooit meegemaakt of enig idee wat dit zou kunnen zijn?