- Tandor16 januari 2014 om 18:40
Het kan natuurlijk een irritatie zijn maar dat is moeilijk te zeggen zo. In ieder geval goed dat je morgen naar de oogarts gaat. Ben benieuwd wat het is.
Anoniem6 januari 2014 om 18:47Dank je voor je reactie Tandor1 🙂
Maar als het een irritatie is, zou het vanaf vanmorgen toch al minder mogen zijn neem ik aan?
Ik heb dus straks met een natte doek mijn ogen rust gegeven en de huisarts heeft vanmorgen in mijn oog gekeken of er iets in zat en mijn vriend straks ook nog, maar er zat niks in..Dat het gedeelte wat normaal wit is ( ik dacht dat het het netvlies heette ) verkleurd is, wat zou dat kunnen betekenen?
Ik hoop dat het vanavond nog beter wordt eigenlijk!
ReagerenTandor16 januari 2014 om 18:49De verkleuring kan ik zo natuurlijk ook niet verklaren.
Reageren
Toch maar even tot morgen wachten. Ik zou wel blijven koelen.Anoniem6 januari 2014 om 23:39Tandor,
Mijn oog is in de loop van de avond ontzettend pijn gaan doen, kan wel blijven koelen maar heeft dus blijkbaar geen nut, kan ik nog iets anders proberen?
Doet echt pijn nu tranen van pijn wat het alleen maar erger maakt?
ReagerenAnoniem7 januari 2014 om 12:14Hoi Tandor1,
Vannacht toch nog de huisartsenpost gebeld om te vragen of hun misschien nog tips hadden, de mevrouw zei behalve koelen ( wat ik al de hele tijd had gedaan ) en rond het oog schoonmaken met babyshampoo kon ik niet meer doen. Ik kon wel naar de huisartsenpost komen zodat hun er naar konden kijken.
Ik heb aangegeven dat ik het nog probeerde vol te houden ( ibuprofen gepakt ) en als het echt niet ging dat ik dan nog wel zou bellen.
Uiteindelijk heb ik tot half 4 vannacht wakker gelegen van de pijn en toen gelukkig toch in slaap kunnen vallen, maar vanmorgen was het er helaas nog steeds 🙁
Vanmorgen gezichtsveldonderzoek gehad, dit was nu wel beter dan de vorige keer, maar hij stuurde alle gegevens toch naar de neuroloog.
Hij heeft naar mijn oog gekeken en zei dat hij geen diagnose kon geven, maar dat het of een ontsteking of een infectie was en heb Dexamytrex druppels meegekregen.
Elke dag 3 keer druppelen en als het over 2 a 3 dagen nog niet over was, meteen bellen en terug komen.Dus nu maar hopen dat de druppels wat gaan doen 🙂
Dan ben je weer op de hoogte 😉
ReagerenTandor17 januari 2014 om 16:13Ik had het bericht nog wel gezien vanmiddag, maar ik denk dat heeft geen zin meer ze gaat sowieso naar de oogarts.
Okay, houd me verder op de hoogte.
ReagerenAnoniem7 januari 2014 om 16:39Zal ik doen, maar heb je een idee of dit onder de “categorie” oogzenuwontsteking kan vallen?
ReagerenTandor17 januari 2014 om 16:42Dat betwijfel ik eigenlijk wel. Ik denk eerder aan een infectie.
ReagerenAnoniem7 januari 2014 om 16:50Omdat ik last blijf houden van wazig zicht, het “brandt”, de kleuren lijken valer, rood rond de pupil en ontzettend pijn, dat zal ook wel bij een infectie kunnen passen denk ik, maar ook bij een oogzenuwontsteking en daar worden blijkbaar ook steriode voor gegeven…
Ik hoop in ieder geval dat het snel over is!
En ik hou je op de hoogte..Morgenvroeg de scan in, spannend!
ReagerenTandor17 januari 2014 om 16:57Succes morgen.
ReagerenAnoniem8 januari 2014 om 12:13Hoi Tandor1,
Korte update weer:
Zo MRI scan van het ruggenmerg zit er op, een uur stil liggen op een “plank” is vrij lang
Ze hebben lang gedaan over de “nek regio” in de tussentijd ben ik er nog even uitgehaald en kreeg ik een kussen onder mijn hoofd.
Maar door dat kussen ging ik met mijn kin richting borst en voelde ik het door mijn rug schieten en naar mijn rechterbeen ( leek wel of ik elektrische stroomschokjes kreeg waardoor ik moeite had om mijn rechterbeen “stil te houden” )Toen er weer uitgehaald en gevraagd of het kussen weg mocht omdat ik hier last van had.
Na de scan was mijn linkeroog ook aan het irriteren en een beetje rood, bij het rechteroog is het nog een beetje rood, maar helaas is het gevoel nog niet weg…
Volgende week de uitslag, hopelijk wat meer duidelijkheid!
Laat je mij nog iets weten?
ReagerenTandor18 januari 2014 om 17:27[quote]ging ik met mijn kin richting borst en voelde ik het door mijn rug schieten en naar mijn rechterbeen ( leek wel of ik elektrische stroomschokjes kreeg waardoor ik moeite had om mijn rechterbeen “stil te houden” )[/quote] Dat kan wel eens gebeuren. Door een “verkeerde” houding kan een zenuw enigszins bekneld raken. Dat geeft dan die klachten.
Ben wel benieuwd hoe dat nou verder met je ogen gaat.
ReagerenAnoniem8 januari 2014 om 19:53Met linkeroog gaat het weer goed voor mijn gevoel, rechteroog is nog hetzelfde, het lijkt soms wat minder rood rondom de pupil, maar als ik later na weer kijk, is het wel weer erger?
Heb zelf het gevoel dat als de druppel net in het oog zit, het oog even “uitgeschakeld” lijkt te zijn, maar daarna komt het irritante, “brandende” gevoel weer terug ( na minuut of 10 / 15 )..
Het gevoel van rug / rechterbeen en “elektrische stroomschokjes” is mij uitgelegd als grote kans op teken van L’Hermitte?
Is het jouw bekend dat ze tijdens de scan mensen er uit halen om een kussen onder het hoofd te leggen?
ReagerenTandor18 januari 2014 om 19:56Dat kan als ze voor de MRI een bepaalde stand van de nekwervels nodig hebben of de stand enigszins willen corrigeren om een beter beeld te krijgen.
ReagerenAnoniem8 januari 2014 om 20:35Volgende week dinsdag de uitslag, ben benieuwd maar hoop dat er duidelijkheid gaat komen!
Hou je op de hoogte…
Reageren