- Tandor122 december 2013 om 00:19
Het is inderdaad zo dat vitamine D in de wintermaanden lager is. Dat komt omdat vitamine D onder invloed van zonlicht in de huid wordt aangemaakt. Omdat er in de wintermaanden minder zon is daalt ook het vitamine D gehalte. Maar ik denk ook niet dat de klachten daar vandaan komen. Vervelend voor je dat je zo snel achteruit gaat. Ik hoop dat er dan eindelijk iets uit de scan gaat komen.
Anoniem26 december 2013 om 13:15Hoi Tandor1,
Als eerste hoop ik dat je gisteren een fijne 1ste kerstdag hebt gehad en wens ik je voor vandaag nog een fijne 2de kerstdag toe! En een gelukkig, gezond en liefdevol 2014 gewenst!
Dan even de update van de oogarts:
De oogarts wil nog 1 gezichtsveldonderzoek doen het 120 graden onderzoek(?)daarvoor had ik blijkbaar een 30 graden onderzoek gehad ( en nog een ander, maar weet niet meer hoeveel graden dat was ).
Volgens de computer had ik bij beide gezichtsveldonderzoeken sommige lichtjes moeten zien, maar had ik deze dus niet gezien ( hij had het over false negative? )Dit gezichtsveldonderzoek krijg ik 7 januari en daarna meteen de uitslag.
Hij vroeg hoe het verder ging, aangegeven van de “nieuwe” bril ( welke de orthoptiste me had gezegd ), hij vroeg hoe lang ik bril nu had en of dat iets deed aan mijn klachten. Aangeven dat ik deze nu 2 weken had en dat klachten helaas nog hetzelfde waren, daarop zei hij “oei” en mompelde nog iets en schreef iets op..
Hij heeft ook nog met een lampje in mijn ogen gekeken en dit “brande” weer in mijn ogen, hij zei dat mijn pupilreactie aan mijn linkeroog ( waar ik het zelf dus al de hele tijd aan merk ) trager is dan mijn rechteroog.
Toen ik vroeg waar dat aan kon liggen, zei hij dat het echt iets neurologisch is of te wel een oogzenuw ontsteking of de aansturing met de hersenen. Dus na dat onderzoek gaan alle gegevens in een envelop en geeft hij deze af aan de neuroloog, want hij kon dan verder niks voor mij betekenen, omdat het niet aan het oog zelf lag.
Dus wordt weer vervolgd..
Mocht je tijd hebben wil je mij dan jouw mening nog geven met deze informatie?
Groetjes
ReagerenTandor126 december 2013 om 19:23Ook voor jou en je familie wens ik alsnog fijne feestdagen toe, en een voorspoedig 2014 maar voor jou in het bijzonder een gezond en gelukkig nieuwjaar.
Met het nieuwe gezichtsveldonderzoek zal je gezichtsveld iets breder worden gemeten. Maar eigenlijk had ik dat dus al de vorige keer verwacht. Jammer dat het altijd in etappes moet….waarom niet meteen denk ik dan. Maar goed het is zo.
De conclusie van de oogarts was natuurlijk voor de hand liggend. Ook de opticien had al zijn twijfels geuit over de bril. Een aandoening van de oogzenuw is ook niet meteen voor de hand liggend. Immers dat is al onderzocht. Blijft dus het neurologisch gedeelte over. Ook de aansturing vanuit de hersenen is neurologisch. Nu komt het trauma dus toch weer om de hoek kijken.
Reageren
Ben alleen benieuwd hoe de neuroloog dit gaat aanpakken.Anoniem26 december 2013 om 20:13Dank je wel Tandor1,
Ik dacht dat ze de eerste keer een “groot gedeelte” van het gezichtsveldonderzoek gedaan hadden, maar blijkbaar dus niet.
Ik kan je alleen even niet volgen wat betreft dat de oogzenuw al onderzocht is?
Ik ben ook erg benieuwd wat de neuroloog er mee gaat doen, want de vorige keer zei de neuroloog dat beide ogen aan gedaan moesten zijn, wou. Het onder de neuroloog vallen.
Maar de neuroloog zou hier in principe wel iets mee “moeten” doen toch?
ReagerenTandor126 december 2013 om 20:25Ik dacht dat er al een scan was gemaakt of onderzoek was gedaan waarbij er naar de oogzenuw is gekeken.
De neuroloog zou er zeker iets mee moeten doen. De oogarts geeft immers aan dat het een neurologisch probleem is en niet door je ogen wordt veroorzaakt.
Ben dus benieuwd.
ReagerenAnoniem26 december 2013 om 20:46Je bedoeld de MRI scan van de hersenen. Volgens mij hebben ze toen wel gekeken of er een rest afwijking te zien was, dit was toen niet te zien.
Maar gezien de trage pupilreactie die de oogarts nu zag, vroeg ik waar dat van kon komen en daarop zei de oogarts oogzenuwontsteking of aansturing met hersenen?
Heb wel nog een “foto” waar de oogzenuw van toen op te zien is? Wil je die misschien nog zien?
En nog een vraagje als de klachten + oogklachten van het trauma af komen, zouden ze nu onderhand al minder of weg zijn of niet?
ReagerenTandor126 december 2013 om 21:21[quote]En nog een vraagje als de klachten + oogklachten van het trauma af komen, zouden ze nu onderhand al minder of weg zijn of niet?[/quote]
Reageren
Dat hangt dus af van wat het trauma heeft aangericht in je hersenen. Welke eventuele schade er is. Maar laten we daar maar niet op vooruit lopen en eens even afwachten wat de neuroloog ervan vindt en gaat doen.Anoniem26 december 2013 om 21:33Wil je de “foto” van ogen nog zien?
Zit me nu ook af te vragen of een VEP onderzoek niet handig is i.v.m. Oogzenuw?
ReagerenTandor126 december 2013 om 22:16Het heeft niet veel nut om de foto van de ogen te bekijken.
Die VEP had de oogarts natuurlijk kunnen aanvragen als hij denkt dat het de oogzenuw kan zijn. Ik neem aan dat de neuroloog dat ook kan. Overleg het met de neuroloog.
ReagerenAnoniem26 december 2013 om 22:33Anoniem27 december 2013 om 12:30Hoi Tandor1,
Hier weer even een korte update:
Ik had dinsdag bloed laten prikken op vitamine D en vandaag gebeld voor de uitslag.
De waarde was te laag ( zoals de huisarts al gezegd had en dat het volgens hem de klachten niet kon verklaren ), deze is 27 en ik kon bij de apotheek een drankje gaan halen, dit vulde het het snelste aan.
Maar wat ik dan niet begrijp ik slik al een hele tijd vitamines van Solgar V2000 en daar zit ook vitamine D bij, zou dit dan niet meer werken?
En als ik kijk via google bij vitamine D tekort sympthomen, staat er ook bij over spierzwakte en dat vind ik wel bij mij passen eigenlijk.
Wat vind jij?
ReagerenTandor127 december 2013 om 19:54Het kan best zijn dat het gehalte aan Vit D in Solgar te laag is. Overigens is de onderwaarde van Vit D 19. Daar zit je dus nog boven. Ik ben het met je huisarts volledig eens dat de klachten daar niet vandaan komen. Een laag Vit D gehalte is in deze tijd van het jaar heel normaal door gebrek aan zonlicht. Je kunt het natuurlijk aanvullen met een supplement. Maar het gaat de klachten niet oplossen.
ReagerenAnoniem5 januari 2014 om 13:55Hoi anoniem.
Ik heb al bijna 3maanden last van de volgende dingen:
-Oogruis en oog floaters (niet zeer attent)
-Spanningshoofdpijn (meeste last van)
-Verstrooiing van licht (als ik bijvoorbeeld naar de kleine lichtjes van een kerstboom kijk is het niet scherp. De lichtstralen lijken uit elkaar te lopen, hoe dicht ik er ook opzit)
-s’avonds snel wazig zien
-Hartkloppingen
-Spierspanning (ontspannen gaat moeilijk)
-Duizelig (licht in m’n hoofd)
-Pijn in ogen (naar boven, onder, rechts en links doet zeer veel pijn. Ook heb ik dan altijd een licht gevoel in m’n hoofd. Dat lichte gevoel duurt max 1/2 seconden.
-Geen dorstHerken jij jezelf hierin?
ReagerenAnoniem6 januari 2014 om 18:28Hoi Anoniem,
Bedankt voor uw reactie.
Ik zal proberen zo goed mogelijk te antwoorden op uw vragen:– oogruis en oog floaters zegt me zo niks?
– ik heb wel hoofdpijn, maar is bij mij altijd gelokaliseerd links boven, maar weet niet of dat onder “spanningshoofdpijn” valt?
– ik merk vooral met de wat fellere lampen dat het “brandt” aan mijn ogen en dus geen fijn gevoel is!
– ik zie “door de dag heen” ook wazig en niet alleen s’avonds.
– hartkloppingen heb ik niet.
– spierspanning zou ik in die zin bij mij kunnen plaatsen aan de linkse kant van mijn hoofd / nek, maar weet niet of ze dat bij mij “spierspanning” noemen?
– duizelig ( licht in het hoofd ) heb ik niet, maar wel draai duizelig, dus dat ik zelf draai…
– ik heb blijkbaar zowiezo gevoelige ogen, maar vanaf vanmorgen een erg irritant gevoel aan mijn rechteroog, verder kan ik u daar helaas geen antwoord op geven…
– geen dorst herken ik niet, want ik heb juist wel dorst?Misschien dat iemand anders u nog wat nuttige informatie kan geven?
Bent u al met deze klachten bij de huisarts geweest b.v.?In ieder geval sterkte!
ReagerenAnoniem6 januari 2014 om 18:37Hoi Tandor1,
Ik heb weer even een update.
Er stond al enige tijd een afspraak bij de huisarts voor vanmorgen, hier geweest en dit is er in het kort besproken:Ik heb alweer een 1,5 maand / 2 maanden een opgezette buik ( is nooit helemaal weg geweest na de val, maar was te doen zeg maar ) maar nu dus weer zo vervelend dat de huisarts mij “onderzocht” heeft en urine gecontroleerd op blaasontsteking en evt. zwangerschap, dit was beide gelukkig niet het geval.
Dus het zou dan toch wel weer de prikkelbare darm zijn ( bij alles wat ik eet zet de buik op, dus salade, vlees etc. ) Morgen kan ik weer Duspatal bij de apotheek halen om de buikklachten wat te onderdrukken.
We hebben nog kort gesproken over de vitamine D3 en B12 ( deze was in november 2012 gecontroleerd toen was de waarde 529 ) ik mag van de vitamine D3 de flesjes in totaal een half jaar drinken en dan zal de huisarts mij opnieuw prikken op D3 en evt. ook op B12.
Mijn rechteroog was vanmorgen erg irritant bezig toen ik opstond, toen de huisarts mij aan het onderzoeken was viel dit hem ook meteen op, hij mompelde iets ( wat ik niet verstond en ook niet nagevraagd heb ) en vroeg of ik er geen last van had.
Ik gaf aan dat het wel een erg irritant gevoel was, maar dat het misschien kwam omdat ik er voorzichtig doorheen had gewreven.Maar ik heb er de rest van de dag niet meer doorheen gewreven en het is er niet minder op geworden, vanmiddag een hele tijd met een koud washandje op de ogen op de bank gelegen en wordt niet minder…
Het oog is ook een beetje rood, voelt alsof het “brandt” en verschil van kleur qua netvlies tussen linker en rechteroog is ook zichtbaar.Enig idee waar het mee te maken kan hebben?
Reageren
Ik hoop dat het vandaag nog weg trekt, die hoop blijf ik houden, maar morgen heb ik toch een afspraak bij de oogarts, dus mocht ik er dan nog last van hebben, ben ik gelukkig op de juiste plaats!