- Anoniem5 december 2013 om 17:48
Hoi Tandor1,
Hierbij de update bij de orthoptiste:
Ik heb vanmiddag de controle afspraak bij de orthoptist gehad, samenwerking van de ogen was al iets beter, door blijven gaan met de oefeningen.
En de sterkte van mijn brilglazen was “te sterk”? Ik moet nu dus een nieuwe bril/ nieuwe glazen gaan kopen ( ben al door mijn budget heen van de zorgverzekering, dus even kijken hoe ik dat ga doen qua kosten ).Ik vroeg haar van hoe kan dat dan, ik heb qua het zicht zelf nooit last van dingen gehad ( bril heb ik al jaren, maar ook lenzen )? Ze zei toen dat het jaren goed kan gaan en dan kan er opeens een “knak” komen en dan krijg je klachten, in mijn geval zal de val van de trap zón “knakmoment” zijn geweest
Maar er is blijkbaar nog meer, maar dat zou de oogarts me wel zeggen?
De uitslag van het gezichtsveldonderzoek lag ook op tafel daar, en ik zag dat er weer een aantal blokjes “zwarter” gekleurd waren, maar toen ze zag dat ik daar naar keek, legde ze er snel een ander blaadje overheenDus morgen maar meteen naar de opticien en gaan kijken hoe ik dat geregeld ga krijgen…
Tevens vandaag met de post de oproep voor de MRI scan ontvangen voor mijn ruggenmerg, dit zal 20 januari plaatsvinden om 16.00 / 16.15 en 16.30 uur..
Wat dit jaar dan nog “op het programma” staat is de uitslag van het gezichtsveldonderzoek op 24 december..
Benieuwd naar jouw mening 🙂
Groetjes
Tandor15 december 2013 om 18:55Dat met die brilglazen en het “knakmoment” zegt me dus helemaal niets. Geen idee waar ze het over heeft. In ieder geval wel iets om met de oogarts over te praten.[quote]Maar er is blijkbaar nog meer, maar dat zou de oogarts me wel zeggen[/quote] Als iemand dergelijke opmerkingen maakt is dat vervelend. Ofwel je zegt wat er aan de hand is of je zegt niets. Maar niet zo half/half en je dan naar huis laten gaan. Maar goed, de oogarts zal daar dan meer over vertellen.
De wachtlijsten zijn een ramp. 6 weken voor een MRI… jeetje. Gelukkig hebben we daar hier geen last van.
ReagerenAnoniem5 december 2013 om 21:33Denk dat de orthoptiste bedoelde dat mijn ogen al langer aan het “corrigeren” zijn omdat de sterkte van mijn bril teveel was.
En als ik niet van de trap gevallen was, had ik daar hoogstwaarschijnlijk later toch wel klachten door gekregen.Ik denk dat de orthoptiste dat zei i.v.m.gezichtsveldonderzoek en dat valt onder de oogarts, maar omdat de “uitdraaien” daarvan er al bij zaten en ik zag deze, dat ze daarom zo reageerde….
Ik ga morgen eens informeren bij de opticien i.v.m. bril, benieuwd wat hun zeggen.
Ik vind het ook wel erg lang duren i.v.m. scan, dus ga morgen wel eens informeren, “nee heb ik en ja kan ik krijgen”…
Als je nog iets weet i.v.m. ogen dan hoor ik het graag?
Hou je zowiezo op de hoogte
ReagerenTandor15 december 2013 om 23:13Ik kan niet zo snel iets bedenken waardoor de val van de trap het corrigeren van je ogen versneld of beïnvloed zou hebben. Maar oogheelkunde is ook niet bepaald mijn “specialiteit.”.
Houd me op de hoogte ! Succes.
P.s. in welke provincie woon je?
ReagerenAnoniem5 december 2013 om 23:36Zal je zeker op de hoogte houden!
Woon in provincie limburg ( noord).
Wat betreft MRI van ruggenmerg is het dan gebruikelijk om daar meerdere tijden voor te gebruiken?
Er staat in oproep:
16.00 uur thoracaal
Reageren
16.15 uur lumbaal
16.30 uur cervicaalTandor15 december 2013 om 23:45Dat ( die tijden) heeft meer met de planning van de afdeling te maken.
Zou je niet ergens anders een scan kunnen laten maken?
ReagerenAnoniem6 december 2013 om 16:52Hoi Tandor1,
Ik heb vanmorgen het ziekenhuis gebeld en kan ( dankzij de bemiddeling van de zorgverzekering )op 8 januari terecht. Het onderzoek duurde een uur ( terwijl op de oproep een half uur stond )en was daarom moeilijk in te plannen.
Vanmiddag ook nog bij de opticien geweest en hij heeft er een “hard hoofd” in dat het probleem grotendeels opgelost kan worden door de sterkte van de brilglazen te verminderen. Want dan zou ik binnen een maand verschil moeten merken en anders lag het daar dus niet aan ( dat denkt hij ) en was het eigenlijk “weggegooid” geld.
Maar hij zei ook je “moet” ergens beginnen, dus heb toch besloten om de minder sterke brilglazen te bestellen ( zouden als het goed is dinsdag klaar zijn ) en montuur kreeg ik er gratis bij ( was een actie ).
Volgens de opticien had het te maken ( wat de orthoptiste zei ) dat mijn ogen al jaren “gespannen” stonden omdat de sterkte te sterk was ( dit is gemeten door middel van druppels / in cyclo ? ) en door middel van een bril met mindere sterkte zouden mijn ogen dan weer moeten gaan ontspannen…
Klinkt dat bekend?
ReagerenTandor16 december 2013 om 19:19[quote]Volgens de opticien had het te maken ( wat de orthoptiste zei ) dat mijn ogen al jaren “gespannen” stonden omdat de sterkte te sterk was [/quote]
Het is inderdaad mogelijk dat ogen spontaan corrigeren. Maar de link met de val zie ik dus nog steeds niet.
Het zou zuur zijn, als je klachten veroorzaakt zouden zijn door een verkeerde oogmeting destijds. Maar goed het heeft geen zin om daar verder over na te denken. Gedane zaken nemen geen keer. Ik hoop dan dat de nieuwe glazen gaan helpen. Maar ook ik geloof niet dat alle klachten daarmee verholpen zullen zijn.Wel goed dat je eerder voor de scan kunt gaan.
ReagerenAnoniem10 december 2013 om 22:18Hoi Tandor1,
Ik heb vandaag mij nieuwe bril “gekregen” en heb hem heel veel op gehad, maar brrrr wordt een grote uitdaging 😉
Morgenvroeg kon ik hem het beste opzetten als ik wakker werd, omdat mijn ogen dan uit rust stand kwamen..Vandaag tijdens fysio behandeling lag ik op mijn buik en de fysio was bezig met mijn onderrug, toen mijn linkerarm en hand heel erg begon te tintelen en erg heet werd, ik vroeg hem hoe dat kon, maar hij gaf er geen antwoord op. Heb jij evt. een idee waar het mee te maken zou kunnen hebben?
Als ik weer meer nieuws heb, hou ik je op de hoogte…
ReagerenTandor110 december 2013 om 23:08Waar lag je arm?
ReagerenAnoniem10 december 2013 om 23:13Allebei mijn armen lagen “voor” mij op de “leuning” van de behandeltafel zeg maar. Dit waren aparte “leuningen” voor de armen.
Voor mijn gevoel lag mijn linkerarm ook lager dan de andere kant, terwijl dit niet het geval was zei de fysio.
Enig idee?
ReagerenTandor110 december 2013 om 23:48Het is goed mogelijk dat er iets in de bloedtoevoer naar de arm niet helemaal goed is gegaan. In de regel wordt dan een bloedvat iets afgeknepen door een spier. Dat kan dat tintelend gevoel geven. Dit is iets wat wel vaker voorkomt als de arm een tijdje in een bepaalde positie ligt. In de regel lost dat ook weer op als je de arm in een andere positie brengt of gewoon beweegt en naar benden houdt.
ReagerenAnoniem15 december 2013 om 21:47Hoi Tandor1,
Ik wilde je even een korte update geven qua gezondheid.
Ik heb de “nieuwe” bril nu vanaf woensdag “in gebruik” en om eerlijk te zijn is het afschuwelijk 🙁
Ik zie dichtbij hetzelfde als met “oude” bril dus dat is geen probleem, maar voor ver af is het klote ( sorry voor taal gebruik) lijkt als of ik in mist kijk met bril, zicht blijft wazig, misselijk en draaierig…
Weet dat het een tijd kan duren maar het is erg vervelend, ogen zijn gevoelig, lijken nog sneller moe? En oogbol of oogkas is erg gevoelig….
Hoop echt dat het snel wat beter wordt, want tja heb wel een bril nodig om ver af in ieder geval iets te zien…
Donderdag heb ik een afspraak bij opticien…
Wat betreft het lopen ga ik voor mijn gevoel “achteruit” ondanks mijn oefeningen en fietsen op hometrainer, de afstand die ik kan lopen voordat ik ontzettend moe ben of benen pijn gaan doen, wordt steeds korter 🙁 dus ik heb besloten om vanaf aankomend jaar, lid te worden van groene kruis en een rolstoel te lenen 🙁
Baal er echt van, maar ik moet iets…
Laat je mij jouw mening nog weten?
ReagerenTandor115 december 2013 om 22:13Dat je ogen sneller moe zijn is natuurlijk een feit. Door de nieuwe bril moeten je ogen meer aanpassen. Laten we hopen dat de opticien geen gelijk had. Alhoewel…..
ReagerenAnoniem21 december 2013 om 23:43Hoi Tandor1,
Even korte update:
Afgelopen donderdag bij opticien geweest om te kijken. Hoe het ging, helaas nog steeds hetzelfde.
Ik heb nu lenzen gekregen met zelfde sterkte als bril om af te wisselen en te kijken of dat verandering bracht.
Nog een paar weken vol houden en als het dan nog het zelfde is, gaat de opticien contact opnemen met orthoptist.
Moest dit alles a.s.dinsdag ook tegen oogarts zeggen..
In de tussen tijd is het lopen zo danig achter uit gegaan, dat ik vanuit mijn huis naar het dorp ( 5 a 10 min.lopen )ik misschien nog wel heen kan halen, maar terug lukt niet meer. ” gelukkig” kan ik mijn oma haar rolstoel lenen als het nodig is en mijn moeder rijdt mij dan…
Niemand begrijpt het eigenlijk maar ze hopen dat er 8 jan.iets uit de scan zal komen wat het kan verklaren.
De neuroloog kijkt trouwens wel in de richting van evt. MS.
Heb de huisarts nog gevraagd om op vitamine D te laten prikken, omdat iemand mij daar op wees, de huisarts zou daar een formulier voor maken, maar het zou niet vreemd zijn als waarde te laag was, maar dat kon volgens hem de klachten niet verklaren.
Heb jij evt.nog een tip?
Reageren