- Anoniem19 juli 2016 om 19:13
Laatste tijd gaat alles redelijk goed.
Nog steeds lichthoofdig al is het ietswat beter.
heb de laatste tijd veel tinnitus als ik op sta, en soms door de dag.
Voor de rest niet echt veel te melden.
John (moderator)
19 juli 2016 om 19:20Blijf de oefeningen doen…het zal steeds beter gaan
ReagerenAnoniem20 juli 2016 om 11:36Ja, doe ik.
Deze morgend wat raars meegemaakt…
Ik heb maar een paar uurtjes geslapen, en ik werd wakker op men linkerzij, en voelde men hart enorm duidelijk bonzen…
ik kan het moeilijk zeggen maar het voelde letterlijk zo dat het tegen men ribbenkast aan het tekeergaan was…
Het was ook een enorm abnormaal ritme, ik voelde men pols en het leek normaal, en dan een paar rare ritme’s en dan sloeg het weer normaal…
Ik was nog maar een minuutje wakker dus het kan zijn dat de slaperigheid me rare dingen liet voelen, maar het was enorm raar…
mijn hartslag is nu qua ritme normaal, een beetje versneld, maar zeker geen Tachycardie…
Massieve hoofdpijn, dat wel, en vaak het gevoel dat van een headrush (bloed naar je hoofd stijgt) en dat helpt niet bepaald met de hoofdpijn…Enige reden wat het kon zijn?
ReagerenJohn (moderator)
20 juli 2016 om 13:21Ik denk dat het vooral door het liggen op de linkerkant komt. Dat wil dan nog wel eens voor komen.
Dat je hartslag hoger is en ook de hoofdpijn kan door het weer worden veroorzaakt. Zorg dat je voldoende water drinkt. Minimaal 2,5 liter
ReagerenAnoniem20 juli 2016 om 13:54Yep, dat doe ik, drink bijna 2 flessen water (2l) hier per dag, het weer is een enorme last erbij, maar je moet erdoor.
Ik had er trouwens bij moeten zetten dat ik niet denk dat dit het hart was, want het was letterlijk aan men zij, ik heb daar al een geruime tijd last, maar niet echt om te zeggen dat ik er last van heb (zo nu en dan het gevoel dat er iets vastzit, dus ik persoonlijk denk dat er een spier of dergelijke vastzit)
Want waar ik het voelde kan je hart zelfs niet eens zitten, zelfs als je op je linkerzij ligt, ik voelde het lichtjes naar achter aan de linkerzij paar centimeter boven waar je ribben stoppen…
Moet er wel bij vermelde dat als ik naar voor leun of dergelijke, ik last heb van mijn middenrif en dat plekje tussen tepel en middenrif doet soms nog wel eens pijn.
Het rare is, is dat er absoluut geen oorzaak voor is, soms doet het gewoon pijn… (ik hoopte een beetje te achterhalen door bpeaalde dingen te doen om te weten te komen wat dit veroorzaakt, maar niks, er zit geen ritme in…)ook het voorover leunen, als ik het de ene keer doe kan ik last hebben van het middenrif, 2 seconden later kan ik nog eens voorover leunen en voel ik niks…Het lichaam is raar!
ReagerenJohn (moderator)
20 juli 2016 om 14:23Soms ervaren we inderdaad vreemde dingen….en vaak is er ook geen verklaring voor te vinden
ReagerenAnoniem22 juli 2016 om 12:39De laatste dagen loopt alles weer zoals ‘normaal’…
Heb wel veel last van mijn maag streek (en nu ook een pak meer van dat plekje tussen tepel en middenrif…)
eergisteren weer iets heel eng meegemaakt, ik was gewoon bezig met wat ik altijd bezig ben, en ineens een zeer pijnlijke bons rond de hartstreek uit het niets, het was zelfs zo pijnlijk dat ik dacht dat ik een Aneurisme had, de pijn was weg na een paar seconden, stond nog wel een goed halfuur daarna te trillen…heb ook soms het een pijnlijk moment, en de enigste manier dat ik dat kan omschrijven is dat er een boer in mijn maag/middenrif geblokkeerd zit (maar ik moet dan niet boeren), en dan doet die plek daar wel even goed pijn…
Heb ook een keertje gehad dat er een duidelijk drukverschil in een van mijn oren ontstond (linker) en opeens veel pijn rond de hartstreek…
Volgende week pas afspraak Huisdokter, dus… zeer, zeer leuk…
ReagerenAnoniem22 juli 2016 om 12:51ik heb een beetje mijn symptomen opgezocht, nadat ik alles zowat vergeleken heb, komt dit: Gastro-oesofageale Reflux
Het word een PAK erger als ik neerlig,
ik heb soms moeite met ademen,
pijn in de hartstreek is enorm toegenomen,
veel pijn aan de maagstreek etc…Uiteraard ben ik geen dokter, maar dit lijkt er dan toch hard op…
ReagerenJohn (moderator)
22 juli 2016 om 16:18Een reflux zou kunnen.
Reageren
Probeer dan zoveel mogelijk prikkelde voedingsmiddelen te vermijden zoals koffie, gekruid eten en frisdrank met koolzuur en alcohol.Anoniem22 juli 2016 om 16:40Moet ik hier mee dan naar de dokter, of is dit iets waar je zelf wat aan kan doen?
De meeste mensen zeggen dat GERD toch iets vrij serieus is?
ReagerenJohn (moderator)
22 juli 2016 om 17:02het is nog maar de vraag of het GERD is. Het kan ook gewoon een irritatie van je maagslijmvlies zijn door stress…. je zou een middel als Gaviscon kunnen proberen of natuurlijk naar de huisarts gaan en iets laten voorschrijven
ReagerenAnoniem22 juli 2016 om 17:25Afspraak is voor volgende week, dus dan moet ik het maar even uitzitten.
Ik heb toevallig nog wel gaviscon liggen, omdat ik vroeg nog zo een periode had.
Ik zal het proberen en het je laten weten.Vraagje, is GERD dus niet hetzelfde als wat ik dacht? ben een beetje in de war nu
ReagerenJohn (moderator)
22 juli 2016 om 17:29Dat hangt van de oorzaak af. Bij stress en spanningen komt het wel vaker voor dat de maag “iets van streek is” . Dat kan een irritatie van het maagslijmvlies zijn
Reageren
Bij GERD of GORZ is er sprake van een ontstekingAnoniem22 juli 2016 om 17:41Ah dan heb ik het mischien toch verkeerd gelezen.
Ik dacht dat ze alle 2 dezelfde dingen waren onder dezelfde noemer.
ReagerenAnoniem2 augustus 2016 om 12:13Laatste dagen loopt alles zoals gewoonlijk,
Nog steeds lichthoofdig en veel zuur, en ben naar de HD geweest die inderdaad ook dacht het Reflux was, moest terugbellen voor een afspraak ASAP als het erger werd.
Gaviscon helpt, dus dat is dan weer een plus, veel hoofdpijn maar dat is meestal maar periodiek.
in het algemeen is het wel gebeterd hoor, dus het is on the up and up! 🙂
Reageren