- Anoniem3 augustus 2015 om 06:34
Elke dag heb ik een benauwd bekrampt gevoel op mijn borst. Cardioloog geweest via spoedeisende hulp, die heeft zo’n grafiek laten maken in rust en met fietsen, niets op te zien. Voel ook regelmatig een soort “bonk” of “klap” alsof er iets overslaat maar daar was ook niets van te zien. Rond die tijd (inmiddels5 weken geleden) zat het gevoel meer rond het borstbeen. Er werd gedacht aan Maagklachten, ontstoken kraakbeen(condritis ofzo?) en aan hyperventilatie. Ok, nu inmiddels 5 weken verder zit dit gevoel meer rond mijn linker tepel met zo nu en dan een steek. Gister kreeg ik een flinke steek daar en heb het met name als ik buk en dan op sta. Ben ook vaak buiten adem of het gevoel alsof er niet genoeg lucht is. Ook heb ik steeds rare stuiptrekkingen in vingers. Bijvoorbeeld dat mijn pink in eens een paar keer links-rechts beweeg, zie dan een spiertje op mijn hart kloppen. Kloppingen heb ik afwisselend over mijn gehele lijf. Soms zit het duidelijk in mijn aders, soms lijkt het erop dat het in spiertjes zit. Zo ging een paar dagen geleden de slagader in mijn nek op en meer voor circa 20 sec, maar mijn hartslag voelde niet helemaal hetzelfde als dat ritme(??).
Verder ook steken in het hoofd en constant de hartslag overduidelijk aamwezig voelen bonken. Benen en armen voelen ook vaak zwaar maar bloeddruk was prima (3weken geleden en toen voelde ik me ook zo).Ik ben bang dat er een bloedprop zit ofzo die misschien door schiet naar de hersenen.
Er is wel bekent dat ik een hartklep afwijkinh heb maar aangezien ik slechts 24 ben was er niet direct een probleem (diagnose 3. Jaar geleden)
Moet ik ongerust zijn?
3 reactiesReagerenAnoniem3 augustus 2015 om 06:37correctie: zie dan een spiertje op mijn *HAND kloppen.
Mijn hartslag zit tegenwoordig wel erg gemakkelijk hoog. Dat is het enigste dat ze ontdekten. Ipv 60-80 met rust zit ik gemakkelijk op 100-110
Reageren
en bij minste beetje inspanning schiet het omhoogJohn (moderator)
3 augustus 2015 om 09:33Je klachten doen mij toch vooral denken aan hyperventilatie. Spanningen, stress en angst kunnen dat makkelijk veroorzaken. Je hart is onderzocht en daar zijn verder geen afwijkingen gevonden. Als er een bloedprop zou zitten, had je al lang problemen gehad. Dus dat is niet zo voor de hand liggend.
Reageren
Doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem3 augustus 2015 om 09:48Dankuwel voor de reactie en geruststelling, hyperventilatie heb ik inderdaad last van. Zal stoppen met zorgen maken.
Reageren