- Anoniem26 februari 2016 om 20:49
Hoi,
Ik ben een meisje van 18 en heb al een tijdje van benauwdheid, steken en druk in me borst, erge kortademigheid en ik ben soms buitenadem van de kleinste dingen, zoals aankleden etc. ook als ik stil zit heb ik er last van. Vaak wordt ik wakker in de nacht erg benauwd waardoor ik rechtop moet slapen.
Hiermee was ik naar de dokter gegaan, heeft vastgesteld dat ik chronische hyperventilatie had en niet goed ademende. Ik ben doorgestuurd naar de fysio en ben hier een aantal weken heen gegaan zodat ik goed leerde ademen, dit is gelukt en ik adem op de goede manier. Dus geen hyperventilatie meer, maar de klachten zijn niet verminderd en worden soms erger.
Weet iemand of dit aan mijn hart kan liggen? of longen misschien. Ik zit er erg over in, ik ben nog jong dus heb geen idee wat het anders kan zijn.. maandag kan ik pas weer de dokter bellen.
Ik hoop dat iemand reageert, groetjes
1 reactieReagerenJohn (moderator)
26 februari 2016 om 21:49[quote]dit is gelukt en ik adem op de goede manier. Dus geen hyperventilatie meer,[/quote] dat is dus nog maar de vraag. Het is blijkbaar toch niet zo goed gegaan als je denkt.
Doe eens de test op:
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietesten maandag terug naar de huisarts
Reageren