- Anoniem34927 juli 2021 om 17:09
Goedenavond,
Ik ben een man van 23 jaar. Ik heb al erg lang vage klachten. Het begon allemaal bij druk en steken in borststreek en hyperventilatie. Nu hyperventilatie al een tijdje niet is voor gekomen, heb ik het gevoel dat ik problemen met mijn hart heb. Ik ben na een rondje lopen al helemaal kapot, en heb elke dag een periode van hartkloppingen in rust. Mijn hart klopt dan heel hard, niet per se snel, en voel het door m’n hele lichaam. Ook komt er vaak hoofdpijn bij kijken. Bij intensiever sporten ontwikkel ik druk op de borst en lichte duizeligheid en moet ik ook heel veel boeren.
Slapen is ook erg onrustig. Soms word ik benauwd wakker met het gevoel dat ik geen lucht krijg. Ook vaak als ik op mijn linkerzij lig voel ik een steek rond het hart.
Ik heb vorig jaar een hartfilmpje laten maken, daar was niets mis mee. Echter vertrouw ik het toch niet. Iemand enig idee of ervaringen met deze klachten.4 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 juli 2021 om 19:40Het lijken toch stress/angst en hyperventilatieklachten
ReagerenCatootje29 juli 2021 om 17:53Ik zou eens kijken naar je voedingspatroon. Uitkijken met snelle koolhydraten. Beste zorgen voor een combinatie van complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Verder kan een complementair genezer naar je hele gezondheidssituatie kijken. Misschien bepaalde voedingssupplementen. Denk ook aan je ontspanning. Zelf kan je ook dingen bedenken als wandelen, tai chi etc om te ontspannen.
ReagerenAnoniem3492 augustus 2021 om 22:50Er is uiteindelijk pericarditis vastgesteld bij mij na onderzoek.
ReagerenAnoniem34910 augustus 2021 om 21:59Ik heb deze diagnose 2 weken geleden gehad. Heb 30 juni de eerste vaccinatie van Moderna gehad. Ik twijfel voor de tweede aangezien het dus ook een bijwerking kan zijn.. Iemand advies?
Reageren