Zoeken Vraag het forum

Hartproblemen of niet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,

Ik ben een jongen van 16 jaar oud die sinds kort (Inmiddels 1 maand) last heeft van schokken in me borst. Deze schokken ontstaan meestal bij me linkertepel (eromheen vooral de onderkant). Loop der tijd zijn deze schokken steeds meer duidelijker aan het worden. Dit heeft ervoor zorgt dat ik nogal bang werd dat er iets mis is met mijn hart waardoor ik begin te hyperventileren. Ik ben hiermee naar de huisarts geweest, die heeft me vervolgens doorverstuurd naar de cardioloog wegens mijn nogal bijzonder snelle hartritme. Uiteindelijk werd de volgende dag mijn hyperventileren steeds erger, ik wist van mezelf dat ik onnodig veel ademhaal dit zelf heb ik snel onder controle. Totdat er weer een schok ontstond, dan begint de hele vicieuze cirkel.

Uiteindelijk werd het een avond me teveel en ben ik met spoed naar de spoedeisende hulp gegaan met mijn ouders. Daar hebben ze een hartfilmpje gemaakt, maar daar bleek geen afwijkingen te zien. Waf me opviel is dat ik tijdens de hartfilmpje geen last had van schokken in me borst. Maar daar kwam ik achteraf pas achter toen het me een beetje duidelijker werd wat er allemaal gebeurt is.

Uiteindelijk heeft mijn huisarts me doorverwezen naar de fysio en heeft ze me rustpillen voorgeschreven zodat ik weer goed kon slapen wegens mijn hyperventilatie probleem. Ondertussen 5 fysio afspraken heb ik nog steeds last van schokken in me borst. Fysio heeft me wel geholpen om de hyperventileren steeds beter onder controle te houden. Uiteindelijk had ik daar zelfs niet meer last van.

Voordat ik naar de fysio moest speelde wel anderen dingen mee. Zo had ik soms drukkend gevoel op mijn borst meestal maximaal 10 minuten, linkerarm voelde ook een beetje druk (niet vaak), heb ik het laatste tijd vooral in de rust de neiging om even heel diep in en uit te ademen omdat het leek alsof ik niet genoeg zuurstof binnenkreeg. Loop dertijd heb ik vaker last van een lichtgevoel in me hoofd en soms wel drukkendgevoel in me achterhoofd en vermoeidheid.

Tot de dag van vandaag heb ik deze lichte klachten nog steeds, ik ben uiteindelijk van plan om morgen mijn huisarts te bellen of het mogelijk zou kunnen zijn om bloed te prikken. Misschien dat ik vitamines te kort kom of iets dergelijke?

Ik maak me zorgen en weet geen raad, want tot de dag van vandaag gaat bijna iedereen ervan uit dat het mijn spieren zijn. Hebben jullie raad voor mij?

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het kunnen toch nog steeds hyperventilatie klachten zijn… dat kan namelijk ook ongemerkt optreden.
    Doe de volgende testen eens:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
    https://www.dokter.nl/zelftesten/angststoornistest/

Reageren
    Anoniem

De klachten omtrent schokken had ik voordat ik last kreeg van hyperventileren.

Reageren
    Anoniem

Ik heb de hyperventileren test gedaan op de website de score ligt lager dan 42. Screenshot in de bijlage.

Reageren
    John (moderator)

Er was  nog een test…

Vraag dan maar eens om een bloedonderzoek bij de huisarts

Reageren
    Anoniem

Ook bij de angststoornistest is er niets verkeerds volgens de website meneer/mevrouw Tandor, zie bijlage.

Reageren
    John (moderator)

Dan zal er toch verder moeten worden gekeken waar de klachten dan vandaan komen. Ga dan in ieder geval terug naar de huisarts

Reageren
    Anoniem

Ik heb vandaag complete bloedprik gedaan, nu in afwachting van de resultaten.

Reageren
Reageer op: Hartproblemen of niet?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.