Zoeken Vraag het forum

Hartproblemen of niet?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,

Ik ben een jongen van 16 jaar oud die sinds kort (Inmiddels 1 maand) last heeft van schokken in me borst. Deze schokken ontstaan meestal bij me linkertepel (eromheen vooral de onderkant). Loop der tijd zijn deze schokken steeds meer duidelijker aan het worden. Dit heeft ervoor zorgt dat ik nogal bang werd dat er iets mis is met mijn hart waardoor ik begin te hyperventileren. Ik ben hiermee naar de huisarts geweest, die heeft me vervolgens doorverstuurd naar de cardioloog wegens mijn nogal bijzonder snelle hartritme. Uiteindelijk werd de volgende dag mijn hyperventileren steeds erger, ik wist van mezelf dat ik onnodig veel ademhaal dit zelf heb ik snel onder controle. Totdat er weer een schok ontstond, dan begint de hele vicieuze cirkel.

Uiteindelijk werd het een avond me teveel en ben ik met spoed naar de spoedeisende hulp gegaan met mijn ouders. Daar hebben ze een hartfilmpje gemaakt, maar daar bleek geen afwijkingen te zien. Waf me opviel is dat ik tijdens de hartfilmpje geen last had van schokken in me borst. Maar daar kwam ik achteraf pas achter toen het me een beetje duidelijker werd wat er allemaal gebeurt is.

Uiteindelijk heeft mijn huisarts me doorverwezen naar de fysio en heeft ze me rustpillen voorgeschreven zodat ik weer goed kon slapen wegens mijn hyperventilatie probleem. Ondertussen 5 fysio afspraken heb ik nog steeds last van schokken in me borst. Fysio heeft me wel geholpen om de hyperventileren steeds beter onder controle te houden. Uiteindelijk had ik daar zelfs niet meer last van.