- Paulo Switsers10 januari 2017 om 18:06
Goedenavond
Ik heb allen onderzoeken eigenlijk wel gehad,nuroloog,maag onderzoek,darmonderzoek en er komt maar niks uit…. 🙁
Ik loop met deze klachten al een aantal maanden.
-altijd opgeblazen gevoel in buik,of opgeblazen buik
-Buikpijn,flanken,boven navel,soms zelfs rug
-Pijn na of tijdens het eten zodat ik amper meer kan bewegen,zelfs naar een paar happen groenten etc.
-Obstipatie,pijn tijdens plassen
-Vermoeidheid,kortademigNa het avondeten kan ik letterlijk bijna niks meer,en dit is gevaarlijk want ik zit op het randje van ondergewicht en ben bezig met aankomen..zo triest
Iemand die me kan helpen??
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
10 januari 2017 om 18:22Heb je veel stress of spanningen?
Drink je wel genoeg? Hoe oud ben je? Gebruik je medicijnen, alcohol of drugs?
ReagerenPaulo Switsers10 januari 2017 om 18:28Hallo Tandor ik ben 30 jaar ik gebruik verder niks en heb geen stress..behalve van dit akelige proces waar ik al zo lang in zit…
Zelfs moviprep voor het darmonderzoek hielp laatst niet voor de ontlasting,wel als gevolg ook weer dat ik amper meer kon lopen en veel pijn net als na het eten.
Ik beweeg verder ook voldoende,drink minimaal 2 liter per dag.
Ik heb alles geprobeerd echt waar…weinig vezels/veel vezels,kleine maaltijden/grote maaltijden,rustig eten,niks helpt en nogmaals uit de onderzoeken komt ook niks..echt een drama
ReagerenJohn (moderator)
10 januari 2017 om 18:32Vraag aan de huisarts een verwijzing voor een second opinion en ga naar een MDL-arts in een ander (academisch) ziekenhuis,
ReagerenPaolo Switsers10 januari 2017 om 18:46Ja ik word doorverwezen naar een internist in het VU ziekenhuis bij een internist voor een second opinion, maar het punt is nu van “wat er nu verder nog valt te onderzoeken” ik heb trouwens wel dientamoeba fragilis maar die geeft misschien de helft van mijn klachten. Heb jij enig idee Tandor wat er nog over blijft waar onderzoek op gedaan kan worden?
ReagerenJohn (moderator)
10 januari 2017 om 19:09Uitgebreid bloedonderzoek, ontlastingsonderzoek, eventueel een nieuwe coloscopie om te kijken of er iets over het hoofd is gezien, echo van de buikholte…misschien een scan van de buik…
Reageren