- FML1 oktober 2017 om 20:19
Sinds een maand begonnen mijn klachten. Volgens huisarts hyperventilatie. Maar ik ben niet gerust.
Constant afwezig/zwever gevoel in hoofd. Soms ‘schokjes’ door mijn hoofd. Net als de zwaartekracht golven afkomstig van zwarte gaten die laatst waren ontdekt. Waarom gaat het niet weg als ik ademhalingsoefeningen doe?
Soms druk in hoofd oren. Vaak bij opstaan gepaard met zwart zien.
Door bovenstaande klachten kan ik me nergens op concentreren. Op werk moest ik mij ziekmelden. Ik ben bang dat deze klachten niet weggaan en dat ik niet meer kan werken.
Pijn borst, rug, tussen schouderbladen, armen.
Elke keer bij pijn op deze plekken maak ik me zorgen over mijn hart. Hier wordt ik gek van. Ik ben wel onderzocht aan mijn hart dmv ecg, thorax foto, bloedonderzoek. Toch ben ik niet gerust. Wat als mijn hart toen zich goed gedroeg? Wat als ze iets over het hoofd gezien hebben? Het is tenslotte een momentopname…
Bang voor inspanning. Bij lichte inspanning gaat mijn hartslag stijl omhoog, moet af en toe diep ademen omdat ik me kortademig voel en heb minder energie dan voor deze problemen begonnen.
Het liefst lig ik hele dag in mijn bed en doe ik niets anders dan slapen.
Ik loop al bij fysiotherapeut en psychiater maar tot nu toe word het alleen maar erger.
Ik weet het niet meer. Ik weet niet hoe ik hier uit moet komen.
Enig advies?
3 reactiesReagerenFML1 oktober 2017 om 20:25Wat verlang ik naar de tijd voor deze problemen begonnen…
ReagerenFML1 oktober 2017 om 20:51Heb nu het gevoel alsof er een aardbeving gaande is door mijn lichaam. Het voelt alsof mijn lichaam hevig heen en weer beweegt maar dat is niet daadwerkelijk het geval.
Ook een symptoom van hyperventilatie?
ReagerenJohn (moderator)
1 oktober 2017 om 23:10Dat kunnen zeker klachten zijn van hyperventilatie. Wat de oefeningen betreft:Je moet ze regelmatig blijven doen en ze moeten goed worden uitgevoerd.
Hyperventilatie ontstaat niet zomaar. Daar is een aanleiding/oorzaak voor. Daar zal dus ook iets aan moeten worden gedaan.
Reageren