- Anoniem12 juli 2016 om 22:26
Laatste dagen veel pijnscheuten en steken aan de plek rechtsonder de linkertepel, helpt geen bal om me op men gemak te voelen…
ik heb trouwens een vaag voorgevoel dat dit allemaal iets met de slokdarm/maag heeft te maken…
John (moderator)
13 juli 2016 om 00:17Het zou kunnen…bespreek het dan met je huisarts.
Reageren
Maar het kunnen ook klachten van hyperventilatie zijn…Anoniem13 juli 2016 om 21:58Helaas kan ik dat allemaal zomaar niet… trouwens is het normaal om men hart soms hard te voelen slaan, niet in men linkerborstkas, maar er echt tegen, dit gebeurd af en toe als ik neerlig, bijna niet als ik sta of zit…
ReagerenJohn (moderator)
13 juli 2016 om 22:25Dat zijn toch klachten die bij hyperventilatie passen.
Reageren
Heb je de oefeningen gezien die in de link over angsten stonden?
Ben je daar al mee aan de slag gegaan?KAnoniem14 juli 2016 om 00:12Wat ik trouwens ook vaak voelis een hevige bons over heel men lichaam, het is niet hetzelfde als palpitatie’s eerder meer abrupt… het is niet pijnlijk, maar wel raar… ook heb ik palpitatie’s aan de buik, bovenrug en onderrug…. is dit ook allemaal van CHV?
ReagerenAnoniem14 juli 2016 om 01:28Ik doe ze wel, enkel niet met regelmaat, maar dat komt door dat ik ook met andere dingen bezig ben en probeer men gedachten te verzetten zoveel als ik kan, dus ik ben ermee bezig…
Net weer iets geks meegemaakt, ik lag rustig in men bed ogen toe proberen te slapen, en ineens een heel hevige schok, lichaam voelde zwaar, zicht was een beetje beverig, trillen, laat me er wel aan toevoegen dat er geen pijn aan te pas kwam, en de schok kwam van het middenrif uit… erg raar…
ReagerenJohn (moderator)
14 juli 2016 om 09:13Het is wel belangrijk, dat je met name de ademhalingsoefeningen met regelmaat doet…ze gaan andere te weinig effect hebben.
Ik heb je eerder de link gestuurd met symptomen die veroorzaakt kunnen worden door CHV…je klachten staan er ongetwijfeld bij
ReagerenAnoniem14 juli 2016 om 11:19Ik heb ze toen gelezen, maar het zijn er ontelbaar veel en ze onthouden is niet bepaald praktisch…
En ik doe het ook ergens voor een soort logboek bij te houden, voor mezelf om alle symptomen bij te houden. moest er dan toch iets tussenzitten dat abnormaal is, dan ben ik tenminste zeker dat je het gelezen hebt en me het gepaste advies kunt geven.
ik zou ook liever naar de dokter gaan, en alles meteen laten onderzoeken maar dat gaat echt niet op dit moment.
en ik doe de oefeningen wel, alleen zijn er dagen dat ik andere dingen doe om niet altijd hetzelfde te doen en om men gedachten te verzetten, gisteren nog een stevige wandeling gedaan in het bos hier, dus dat is dan weer een goed tijdsverdrijf.
ReagerenAnoniem15 juli 2016 om 19:40heb net het hele angt en symptomen sectie gelezen (ne gebookmarked zodat als ik voel dat ik iets ‘nieuw’ ervaar, dat kan opzoeken.
Op het moment ben ik best relaxed, enorm lichthoofdig en een beetje wankel op de benen maar niets erger dan voorheen (ook de steken zijn meerendeels verdwenen)
ik doe nu de oefeningen met meer regelmaat, en maak iedere dag een goeie wandeling erbij.
tijdens het (proberen te) slapen is het meestal het meest ernstig, en irritant.
Reageren
ik probeer gewoon goed moe in bed te kruipen zodat ik vrijwel meteen in slaap val, dat werkt tot nu toe en dus zal het al bij al wel meevallen.John (moderator)
15 juli 2016 om 19:52Even volhouden dus….
ReagerenAnoniem15 juli 2016 om 20:13Inderdaad…
Ik besefte gisteren na men antwoorde te herlezen dat ik ergens verwachte dat het van zichzelf weg zou gaan, helaas is niets zo simpel…Ik merk echter wel, dat 80% van de symptomen echter tijdens het proberen te slapen opduiken.
Is dit een duidelijke indicatie van CHV? of mischien iets meer psychisch (want het lijkt me vrij raar alleen maar dit soort dingen te hebben tijdens het slapen, en niet door de dag?) en tijdens het slapen zul je er uiteraard meer op letten, dus dan ga je sneller dingen ervaren…
ReagerenJohn (moderator)
15 juli 2016 om 20:32Ja het is inderdaad een duidelijke indicatie. Bij CHV treden de meeste klachten dan op wanneer je in rust bent en er allerhande dingen door je hoofd spoken. je gaat dan ook meer op symptomen letten en krijgt er dan vanzelf last van.
ReagerenAnoniem16 juli 2016 om 16:30Erg eigenlijk he, hoe je lichaam in ‘fight or flight’ kan schieten, maar dat het eigenlijk je lichaam zelf is dat dat veroorzaakt… achja…
Trouwens, weet je nog wat ik je zei van dat plekje rechtsonder de linkertepel, ik voel daar soms een vibratie en/of een paar hartslagen (vrij hard hoor) zonder reden, duikt zomaar op, bonkt een paar keer (of vibreert soms ook) en is dan weer weg…
Ik heb dit gezocht in de symptomen sectie, maar ik vond het niet, tenminste toch niet onder hart-symptomen sectie…
ReagerenJohn (moderator)
16 juli 2016 om 17:20De hartslagen passen er bij en staan ook bij in het lijstje.
Reageren
Het vibreren is niet van het hart maar zal waarschijnlijk een spiertrilling zijnAnoniem16 juli 2016 om 17:39Ik bedoelde uiteraard de specifieke omschrijving.
Ik begrijp dat dat dan een gigantische lijst maakt, maar ik vraag het toch maar even voor zeker te zijn…Bedankt, trouwens voor iedere keer de tijd te nemen voor dit 🙂
Reageren