- Rvs16 april 2011 om 15:58
Hooii,,
Ik heb de laatste maanden last van mijn hart. Het is eigenlijk erger geworden sinds ik aan mijn blinde darm ben geopereerd. 4 weken geleden was mijn blindedarm geperforeerd, en dus ook buikvliesontsteking gehad. Gelukkig gaat het nu een stuk beter met mijn buik, maar sinds die 8 dagen in het ziekenhuis heb ik wel elke dag last van hartkloppingen.
Als ik leg dan heb ik hartkloppingen bij me borst, buik, nek, achterhoofd, rug en soms zelfs in mijn vingers! ik hoor hem ook constant in mijn oor kloppen…
En dan de onregelmatige hartslag, als ik bijvoorbeeld alleen al Omdraai in me bed, dan schiet me hart gelijk naar 130 toe.. en dat blijft dan 10 minuten zo terwijl ik gewoon stil lig, en dan zakt het weer rustig aan..
En als ik overeind sta, klopt die rond de 110/120, en als ik dan Buk met mijn rug voorover, dan schiet die in 1 keer terug naar 70..en als ik gewoon stil leg.. dan is het zeg maar
Tik…..Tik…..Tik…..Tik.tik.tik.tik….tik……tik….tiktiktiktiktik…tik…tikhaha het klinkt misschien raar maar je kan je vast wel een beetje voorstellen wat ik ermee bedoel.. Het is gewoon enorm vervelend! En natuurlijk geeft het ook wel een beetje angst..
Ik ben ervoor naar de dokter geweest maar die zei dat het waarschijnlijk nog met alles te maken had wat er was gebeurt, maar het word echt steeds erger en raarder! Maandag ga ik ook gelijk terug naar de dokter..
Ik heb ook telkens pijn op de borst, Telkens op een andere plek, wel telkens de linker borst. Maar het lijkt echt Tussen me ribben te zitten, ik druk er telkens op zodat het de pijn verlicht ofzo haha, maar dat werkt niet, brengt alleen maar rode plekken..
En die pijn blijft dan voor een half uur of uur, en dan gaat het weer weg. Als ik op mijn linkerzij lig roep ik sneller de pijn en alles op dan als ik op mijn rechterzij lig. Ik heb heel lang gedacht dat het heb te maken met de klaplong die ik heb gehad, maar dat is nu al 8 maanden geleden, dus dat lijkt me sterk! In het ziekenhuis ook al foto’s van gemaakt dus dat zit gewoon goed..Vanochtend werd ik ook weer wakker Van mijn hard, toen ging hij iets van 50/minuut en klopte Enorm krachtig! ik dacht ff dat die uit me borst kwam zetten maar dat was nog net niet het geval haha..
Ik zie ook constant raar met mijn ogen (geen idee of het ermee te maken heb) vaak een hele waas, alsof er 200 man in me huis heb zitten roken dat t helemaaal blauw staat, maar dat is dus helemaal niet het geval dan! Die moet ik ook maar laten testen..
Maar iemand een idee wat het is?
Ik ben een jongen van 19 jaar en k wil gewoon een keer dat alles over is !
Mvg,
RvS!
7 reactiesReagerenRvs16 april 2011 om 16:06Enn ik ben ook Enorm moe nog steeds elke dag, misschien dat dat er ook mee te maken heeft? als ik gewoon sta gaat die sowieso constant boven de 110.
Reagerenbrenda A16 april 2011 om 18:09ga met deze klachten naar de huisarts, hij kan kijken wat er aan de hand is en indien nodig je doorsturen naar een cardioloog.
Reageren
snelle/ onregelmatige hartslag moet altijd een keer onderzocht worden.
groetjes, BrendaFrancine16 april 2011 om 21:09Opvallend dat je je hartslag zo nauwkeurig kunt benoemen. Hoe meet je jouw hartslag?
ReagerenRvs18 april 2011 om 15:19Hoe ik het meet?
Reageren
Ik voel hem constant door me hele lichaam kloppen, dus dan kan je het wel aardig meten lijkt mij. Als ik hem dan 30 seconde in de gaten houd en dan keer 2..arie8 juli 2011 om 17:40ik heb daar zelf ook last van ,en heb daarvoor medicijnen ,en het gaat prima met me.
Reageren
hart ritme stoornis is niet gevaarlijk,maar je moet er wel mee naar een cardioloog.bv als je hart onregelmatig klopt,en je gaat er niet mee naar het ziekenhuis ,kan je een hart infarct of een hersen infarct krijgen.
dat komt omdat er bloed blijft liggen in een van de hartkamers,omdat het bloed niet goed word doorgepompt.en dat word weer een bloed prop.dus wees voorzichtich.Anoniem8 juli 2011 om 17:54Ongeveer klopt jouw verhaal wel, maar het is niet exact. Er zijn vele onschuldige oorzaken van een wat anders kloppend hart. Soms is het inderdaad wel een serieus medisch probleem. Lees over hartritmestoornissen: http://www.hartstichting.nl/hart_en_vaten/hartziekten/ritmestoornissen/
ReagerenZina29 december 2018 om 04:01het hoeft niet aan je hart te liggen. Ik kreeg vorig jaar ineen hartritmestoornissen. Geen enkel medicijn hielp en er bleek niets aan mijn hart te mankeren behalve dar ik een te hoge en onregelmatige hartslag had. Later bleek dat het aan mijn lever lag. Ik heb een erfelijke leveraandoening en die zorgde voor die hartproblemen. Na ee speciaal leverdieet te hebben gekregen wat ik nog volg, verdwenen mijn hartproblemen. Het heeft wel 1.5 jaar geduurd eer ik erachter kwam met hulp van een orthomoleculair voedingsdeskundige en alternatieve geneeswijze.
Reageren