Zoeken Vraag het forum

Steken en benauwdheid linkerkant borst, vermoeidheid en soms ineens lage hartsla

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Eem

Mijn partner (m) van 55 heeft al een hele poos last (maanden) van af en toe steken op zijn borst. Hij wijst het gebied links aan net onder de borst. Deze steken komen vaak opzetten in tijden van rust of ook in de nacht. Het is ook een keer buiten met hardlopen komen opzetten. Maar meestal wanneer hij dus niet actief is. Ook gisteren bijv bij het stressvolle laten inslapen van zijn hond, gebeurde er niks. Zijn hartslag is meestal rond de 60 (sporter), maar wanneer de steken op komen zetten, daalt zijn hartslag ineens naar circa 40. De steken komen en gaan maar soms houdt het langer aan. Ook heeft hij soms een poos last van wat hij omschrijft als een drukkend/benauwd gevoel. Ook heeft hij al langere tijd last van minder goede resultaten bij het sporten/hardlopen. Cardio dus.

Wij zijn pas circa een jaar samen en toen hij mij hierover terloops een keer inlichtte, plus van het feit dat zijn zus op 50 jarige leeftijd overleden is aan aan hartstilstand, heb ik hem direct naar de huisarts geschopt. Die heeft eea beluisterd en getest: niks gevonden. Toch doorverwijzing naar de cardioloog gekregen en enkele maanden geleden is de medische molen gestart. De eerste ronde standaard filmpjes/testjes lieten niks zien. Een ietwat vergrote hartspier (ik ben vergeten welke) maar passend bij het beeld van een sporter en volgens de arts niks geks. Afgelopen donderdag heeft hij een stressecho moeten laten maken maar de behandelende cardioloog kreeg zijn hartslag niet goed genoeg omhoog. Dat kon van alles betekenen, aldus de vage cardioloog. De test wel afgemaakt. Dag erop terugkoppeling: niks afwijkends te zien. Zijn cholesterol bleek wel wat aan de hoge kant maar niet te hoog (hij gaat op een vlees-minderings-dieet!) Ondanks zijn vrijwel gezonde leefstijl en vele sporten. Aankomende woensdag krijgt hij 24 uur een hartkastje om om eea te monitoren en over 1.5 week willen ze nog een fietstest doen. Vooralsnog maakt de cardioloog zich niet ongerust en vindt dus ook nog niks afwijkends.

Mijn partner maakt zich ook niet heel ongerust maar ondertussen sta ik doodsangsten uit en denk ik aan hartinfarcten of hartkrampen of hartaanvallen. Alles bij elkaar opgeteld vind ik de situatie ontzettend beangstigend. En ik weet niet of dat terecht is. Ik vind het gek dat ze niks kunnen vinden.

Ik stuur partnerlief morgen ook naar de huisarts omdat ik wil dat er eea aan bloedwaarden getest wordt wegens zijn vermoeidheid/matige cardio én feit dat hij ook colitis ulcerosa heeft. Maar niemand lijkt zich zorgen te maken behalve ik. Het internet maakt me ook bang want elke zoektocht mondt uit in hartproblemen, hartinfarcten, hartkrampen of andere hartafwijkingen.

Heeft iemand input of ideeën?

Reageer op: Steken en benauwdheid linkerkant borst, vermoeidheid en soms ineens lage hartsla
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.