Hoi Robin,
Wat een goed idee van jou om een groep op te richten, ik ben voor🙂👍
Hoi Erwin,
Wat bedoel je precies met Neurologisch ding? Welke link kan dit hebben met hartoverslagen....
@ Anoniem
Je reageert op een berichtje uit 2021.... daar zal zeer waarschijnlijk geen antwoord meer op komen.
@Robin. Goed idee van dat appgroepje. Ik doe graag mee. Ook ik heb al jaren overslagen in wisselende mate. Nu weer heel heftig, in clusters na mekaar. Vooral als ik pas opsta, als ik gesprekken voer, me uitrek, draai of rechtkom.... Hele ritsen na mekaar, elke dag opnieuw.
Hi!
Ik heb met ook een bericht gezet in een ander topic.
Maar dat de overslagen gestopt zijn van degene die dit bericht gestart is, heeft waarschijnlijk niks met zijn medicijnen te maken. Hij begon met hardlopen en daardoor zijn ze gestopt.
Ben dus niet bang om te starten met medicatie door zijn bericht.
Ik ben woensdag met citalopram gestart en had dit veel eerder moeten doen. Ben zo bang gemaakt door van alles. Tuurlijk een paar bijwerkingen, maar niet noemenswaardig met hoe ik me anders dagelijks voel.
Volgend jaar ga ik ook met therapie starten icm citalopram. Dan hoop ik er voor eens en voor altijd vanaf te zijn!💪🏽
Ik heb last van extrasystoles sinds mijn 20 ste, ik ben 68 nu en nog steeds veel last. Tussen mijn 30 en 45 ste waren ze weg, ineens. Nadien zo een paar maar nu dagelijks . Ik krijg hierdoor veel angstaanvallen en het gaat niet meer uit mijn hoofd. Het gevolg is dat je zenuwstelsel voortdurend onder spanning staat wat een trigger is voor extrasystole. Ik neem 2,5 mg bisopronol maar ik heb de indruk dat het nog weinig effect heeft. Ik ga naar psycholoog om met de angsten om te gaan. Is dit herkenbaar. Maar ik denk dat de meesten onder jullie wel jonger zijn.
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies
Ja ik heb er nu ook dagelijks last van vooral als ik me ‘‘s avonds in de zetel zet of na het avondeten . Ik ben er door afgevallen wat zeker niet nodig was. Ik heb het al 48 jaar maar het went nooit. Vroeger waren er periodes van weinig of geen maar de laatste 3 weken is het erg vooral in de avond en ‘‘s nachts. Ik neem dagelijks bisopronol 2,5 mg
Ik heb alle verhalen gelezen en erg herkenbaar.
Ook last gehad van hartoverslagen en ik merkte dat het door mijn gesteldheid werd getriggerd. Tijd met paniekaanvallen gelopen, gebroken ziel en ptss. Erg gezellig allemaal, MAAR bij mij verdwenen zo goed als door intensieve meditatie.
Mijn lichaam kwam na een hele lange tijd in zo'n rustig vaarwater.
Ik doe ademhalingsoefeningen en daarnaast ontspanningsoefeningen. Rustig muziek erbij en dan 3x per dag 15 minuten. 3sec inademen door de neus en 6 seconden uit door de mond. Belangrijk dat je door de buik in ademt, vind je dat moeilijk leg je handen op je buik en probeer naar je handen te ademen.
In het begin denk je wat ben ik aan het doen maar je gaat het echt merken. Je zenuwstelsel is in de war omdat hij continue aan staat en meditatie hielp mij echt. Hoop dat het jullie wat rust geeft en je hartje ontspannen maakt. Succes
Hoi allemaal,
Ik word zeer angstig van mijn hart. Al jaren last van verschillende hartkloppingen: pvc's / pacs / boezemtachycardiën en hartbonzen. Ik kan er niet mee leren omgaan. Het beheerst je hele leven. Ze zeggen wel sat het door angst komt ; maar dat vind ik makkelijk gezegd. Bij mij komen de hartoverslagen eerst , gevolgd door de angst en voor je het weet ben je er non stop mee bezig. Gaat het weer een 2 uurtjes normaal ; beginnen ze weer wanneer je denkt te ontspannen. Hup weer die angst erbij ! Het houdt NOOIT op. Mijn hele leven met mn hart bezig . Iedere minuut. Ik pas alles erop aan; ik durf niet te sporten, alleen te zijn , alcohol te drinken...ik leef niet zoals het moet. En ik heb ook nog eens 4 kinderen ; die zien hun moeder regelmatig stil zijn door die rot hartkloppingen. Ik check mn pols altijd ; het zijn hele aanvallen. Een raket wordt op mij afgevuurd met extrasystolen. Vanuit de kamer en boezem. Ook tijdens diners / autorijden/ tv kijken....ik kan gewoon niet meer ontspannen. Het zijn er duizenden!
Ecg / echo was goed. Cardioloog stuurt je gewoon naar huis . Er zijn geen angst cardiologie beschikbaar voor mensen zoals wij. Je moet ermee leren leven; wordt doorgestuurd naar psycholoog met angststoornis. Maar er is gewoon niets aan te doen. Het is niet eerlijk !!! Ik zou er echt ALLES voor over hebben om ze niet of ve minder te voelen. Ik trek het niet. Ik ga nu een horloge van cardiacsense aanschaffen van 829 euro. Een medisch horloge die alle ritme stoornissen registreert. Als bewijs dat ik er heel veel last van heb. Maar een ablatie schijnt ook niet te helpen of wel ? Ik lees alleen maar hopeloze negatieve berichten die mij nog angstiger maken. Deze kwaal gaat dus nooit meer mijn leven verlaten en het maakt mij depressief. Mijn hart beheerst mij ieder moment.....
Ik ook...hele ritsen achter elkaar. Idd tijdens praten, iedere vorm van gedachten, bukken, gapen, emotie blij of niet blij, in rust voor tv. Geen enkele maar ritsen aanvallen achter elkaar. Ze komen nooit alleen ; was het maar zo ...
@hartangst
Je verhaal lezende, lijkt het er toch op dat je een angststoornis hebt (ontwikkeld). Cardiofobie. Dat kan een cardioloog niet oplossen. Een cardioloog kan kijken of er iets mis is met je hart waar behandeling voor nodig is. Als dat niet zo is, moet de hulp ergens anders vandaan komen. Angst/stress en spanningen kunnen klachten veroorzaken waardoor je denkt dat er iets mis is met je hart. En dan kom je een een vicieuze cirkel terecht. Hierdoor is het ontzettend moeilijk om voor jezelf vast te stellen of de klachten door de angst/stress/spanningen komen of andersom. En met aanhoudende angsten/stress/spanningen zou je naar een psycholoog moeten gaan.
Lees ook eens:
https://www.zorgprofessionaljohn.com/angsten-en-hartklachten/
Overigens: het aanschaffen van zo'n horloge gaat je niet helpen. Integendeel. Het zal de angsten alleen maar aanwakkeren
Hoi
Heb al heel mijn leven last van hartoverslagen,zwangerschappen had ik er veel last van ,met stress,emotie en met angstaanvallen.
Vorige maand werd ik ziek longontsteking en begin de overslagen hele dag door ,heel het weekend, werd er gek van en bang .ben naar huisdokter gegaan en kreeg bèta blokkers bisoprolol van 2,5 mg ,2 dagen helpt het daarna terug hartoverslagen .heb afspraak bij cardioloog gemaakt echo hart gedaan,niets bijzonders op te zien ,moet wel ct scan gaan laten maken in ja uari en met holter 24 uur rondlopen ,ik heb al poosje bloedarmoede dat ook niet goed is voor het hart dus ook in januari maag darm onderzoek,heb nu ook na het eten last van overslagen..eet niet veel maar trigger de overslagen nog meer .nu hoorde ik ook dat in de menopauze het ook vaker kan voorkomen ,door hormonale veranderingen ,ook ga mijn schildklier worden nagekeken want heb allemaal cystes en 1 grote die zichtbaar is in hals ,2x al punctie gehad ,februari wederom endocrinoloog..wordt zelf gek en beïnvloed mijn dagelijks leven ..zeker laatse tijden zijn ze steeds aanwezig de overslagen ..wordt er ook heel moe van ..cardioloog zei eerst onderzoeken dan pas zien of medicatie nodig is ..is vermoeiend en een hele rotgevoel om 24 /7 te hebben .