- streskip24 februari 2026 om 20:29
Vastwastabletten?
hoe dan..streskip25 februari 2026 om 10:20Door vaatwas tabletten?
Reageren
wat bedoel je daarmeeJ25 februari 2026 om 20:10Vaatwastabletten? Als je dit jaren hebt ingenomen zou ik sneller een MDL arts raadplegen dan een cardioloog… Het aanraken van deze dingen levert natuurlijk geen extra hartslagen op, of je moet er wel héél erg opgewonden van raken. Zelfs als je het restant wat achter blijft op je pannen, bekers, borden etc in je vaatwasser zou binnen krijgen, zou dit z’n lage hoeveelheid zijn dat het verwaarloosbaar is en de kans nagenoeg nihiel is dat dit extra overslagen zou veroorzaken. De cardiologie wereld staat eigenlijk gewoon voor een raadsel wat nu de exacte oorzaak van dit vooral zéér vervelende verschijnsel is. Het is in 99% van de gevallen ook niet schadelijk en de levensverwachting daalt er dan ook niet door. Zoals ik van mijn cardioloog bij een second opinion te horen kreeg, kwam het er op neer dat ze weten wat het is, maar de exacte oorzaak nog altijd een raadsel is. Er zijn triggers zoals caffeine, alcohol, drugs, nicotine en zeer waarschijnlijk de belangrijkste stress. Waarvan ze verwachten dat dit prikkels geeft aan de hersenzenuw die naar je hart gaat en dat dit signaal de extra slagen creëert. Véél dingen kun je laten staan, maar stress is helaas mens gebonden. De ene persoon kan er héél goed mee omgaan, de ander véél minder, dan kun je deze kwaal makkelijk ontwikkelen. Dat is dan ook niet iets wat even makkelijk op te lossen is, als het al op te lossen is. Zo is er ook weer een groot aantal mensen bij wie het uiteindelijk wéér verdwijnt van de één op de andere dag, maar ook mensen bij wie het na 5, 10 of zelfs 20 jaar ineens weer opsteekt. Bij de één werken blokkers wel, bij de ander niet en bij weer een groep mensen maken die tabletten de problemen alleen maar erger. Bij mensen bij wie het echt hun leven beheerst door extreem veel overslagen is een ablatie mogelijk. Wel moet er dan vast gesteld worden waar in het hart de extra slagen plaats vinden. Zoals bij bij komen ze uit de kamers (vermoedelijk rechter) en boezem. Dan zou er een keuze gemaakt moeten worden waar de ablatie zou plaats vinden met een kans van 50% dat ik er niet volledig van verlost zou raken en een 2e ablatie zou moeten ondergaan. Gezien mijn leeftijd en klachten schaal wordt dit nu totaal niet overwogen. Maar voor wie er echt niet meer mee willen leven, weet dat dit echt een goede mogelijkheid is. Het in verre weg de meeste gevallen onzin dat een ablatie tot verkorte levensduur lijd, omdat de kansen op complicaties verwaarloosbaar zijn, zeker bij de eerste ablatie. Het is niet zo dat dit gedeelte van het hart niet meer functioneert wat sommigen wel beweren. De plek waar de extra overslagen plaats vinden word als het ware geïsoleerd voor dat signaal, zodat de prikkel tot die overslagen niet meer aan komt. Bij meerdere ablaties stijgt het risico op een pacemaker wel, omdat er een onbedoeld volledig blok gecreëerd kan worden en dit wel gevaarlijk zou kunnen zijn als je geen pacemaker hebt. Dit is wat mij verteld is, maar dit is wel op basis van GOED AARDIGE extra slagen! Verwar dit dus niet met extra slagen die zijn oorzaak vanuit het hart zelf vinden, want dit is ook mogelijk en dan is er wel iets serieus aan te hand.
Reagerenstreskip27 februari 2026 om 18:02hoi hoi vervelend he, ik heb ook die bonken en overslagen.
Reageren
alles was goed bij de cardioloog,Gerhard19 maart 2026 om 11:16IK denk dat het kan komen van je maag en het middenrif. Na het eten heb ik dit of als ik een vol gevoel heb in mijn maag. ook moet ik even hoesten dan.
ReagerenGeert31 mei 2026 om 22:54Hallo, ook ik heb al jarenlang van extrasystolen, neem apocard maar dit doet geen zier, wat ik wel ontdekt heb is dat alprazolam nemen binnen het half uur de extrasystolen doet stoppen.
Reageren
Iemand had me verteld dat het stress en emoties de enige trigger zijn dus dit kan wel kloppen denk ik dan.
Natuurlijk alle dagen alprazolam nemen is dan weer geen optie vanwege verslavingsgevaar, maar geloof me dit werkt vrijwel direct.