- NietZoBlij!15 december 2021 om 20:54
Zijn er hier mensen die een ablatie hebben laten uitvoeren puur voor de hartoverslagen? En wat zijn de resultaten?
Zelf ervaar ik hinderlijke hartoverslagen. Al mijn hele leven. Medicijnen voor geslikt, nu e.e.a. afgebouwd en sinds kort weer veel last. Tijdens scans en metingen uiteraard geen last.
Kom ik voor ablatie in aanmerking? Ik kan niet exact aangeven hoeveel hartoverslagen ik heb. De ene keer zijn het er 5 per minuut en de andere keer zijn het er 5 in het uur. Soms een hele dag niets.
Ik weet wel dat het mijn leven bepaald. Ik vind het niet fijn, het maakt me angstig en ik wil er vanaf. Mensen in mijn omgeving snappen het niet. Vinden het onzin, maar kunnen niet mee-praten omdat ze het zelf niet dagelijks ervaren.
Op dit moment slik ik nog 100MG metropolol. De sertraline heb ik een week of 8 geleden redelijk abrupt gestaakt (100MG). Misschien was het niet slim omdat dit van de 1 op de andere dag niet meer te slikken. Kunnen de verergerde klachten hierdoor komen? En gaat het over, of zou ik weer aan het medicijn terug moeten?