- Marilyn884 november 2014 om 10:38
Hallo allemaal,
Ik heb de laatste tijd ontzettend veel last van hartoverslagen. Er is dit jaar veel gebeurd in mijn leven en dit is me niet in de koude kleren gaan zitten.
Ik heb er vooral last van tijdens het lopen, ik word er steeds angstiger van. Ook heb ik veel last van een opgeblazen maag en darmen. Af en toe heb ik hele reeksen met overslagen achter elkaar, doodeng vind ik dat, ik raak dan helemaal in paniek.
Ik ben er een paar jaar geleden eens mee naar de huisarts geweest, een 24 uurs holteronderzoek gehad en daar bleek uit dat ik extra slagen had maar dat het geen kwaad kon. Hier heb ik me altijd aam vastgehouden maar moet zeggen dat ik me de laatste tijd weer zorgen maak.
Heeft iemand tips waardoor het wat minder zou kunnen worden of misschien wat geruststellende verhalen?
Alvast dank
1 reactieReagerenJohn (moderator)
4 november 2014 om 12:20Een paar extra slagen is inderdaad geen probleem.
Reageren
Het angstiger worden en in paniek raken zou veroorzaakt kunnen worden door hyperventileren. Ook je maag en darmklachten kunnen daar vandaan komen.
Hyperventilatie is verder niet ernstig of gevaarlijk maar wel vervelend.
In de columns over angst die ik heb geschreven staan ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen die je ook bij hyperventilatie kunt gebruiken. Probeer ze eens uit.
http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst