- Nadia8 september 2018 om 16:47
Goedemiddag,
Al enkele jaren met tijd en wijl last van hartoverslagen, soms konden ze maanden weg blijven om opeens weer tevoorschijn te komen. De laatste tijd zijn ze flink toegenomen en heb ik er dagelijks last van, soms iedere minuut een overslag. Ik heb inmiddels een afspraak bij de cardioloog staan maar ben toch benieuwd of mensen hier het herkennen en weten wat er aan te doen? Ik drink geen koffie en thee laat ik voorlopig even staan. Ook drink ik geen cola. Ik rook niet en drink weinig alcohol. Ik merk wel dat ik naast hartoverslagen ook last heb van spiertrillingen in mijn benen of borstkas soms. Iemand enig idee wat hier mee te doen?
2 reactiesReagerenSjaak26 november 2018 om 22:55Beste Nadia,
Extrasystolen zijn bij een normaal hart volstrekt ongevaarlijk.. ze voelen vervelend maar dit is dan ook het enige. Het gevoel “vergeten” door het te negeren is het enige wat u kunt doen. Succes hiermee.
Gr Sjaak
ReagerenCatootje27 november 2018 om 08:07Je voedingspatroon is belangrijk. Beste zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, zodat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Tyramine in de voeding kan klachten geven. Het zorgt voor een lichte vernauwing van de bloedvaten en lichte verhoging van de bloeddruk. Bepaalde kruiden en alcohol versterken de werking van stoffen als histamine en tyramine. Ook uitkijken met smaakversterker en kunstmatige zoetstoffen.
Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen je hele gezondheid helpen ondersteunen. Denk aan stoffen als magnesium en vitamine B. Eventuele medicatie, waaronder ook de pil, kan ook klachten geven. Je zou advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied.
Reageren