- Jennie14 juli 2018 om 14:51
Hoi hoi,
Ik loop al een tijdje op en neer bij de dokter en ik weet niet meer wat ik moet doen.
Ik heb al 3 jaar last van paniekaanvallen en ben heel vaak vaag in me hoofd en zie slecht.
Een maand geleden begon het erger te worden met me hoofd, heel vaag gevoel en dacht sat ik doodging. Bij de neuroloog geweest, scans gehad en dachten dat ik een beetje spanningshoofspijn had en hyperventilatie (chronisch).
Maar de laatste weken /dagen krijg ik ook steeds meer vage klachten bij me borst. Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven het voelt de hele dag vervelend met soms een steekje en ik wil de hele tijd me hand op me borst houden. Ook voelt het heel zwaar en raar. Heb ook veel last van me linkerarm, het ligt allemaal niet lekker en soms ook een afgekneld gevoel in me linkerarm. Ben wel al bij de dokter geweest en hartslag en zuurstof spanning is goed, ook de waardes zijn al voor blpedgwprikt. Maar ik heb het idee dat ik mijn klachten nooit goed kan beschrijven…
Ik ben gewoon echt bang dat ik doodga en ik heb vanavond iets met vrienden en ik weet niet wat ik hiermee moet.Herkent iemand mijn situatie?
Reacties hierop van iemand die dit herkent zouden heel fijn zijn34 reactiesReagerenJennie14 juli 2018 om 16:29Sara14 juli 2018 om 17:58Dat is volgens mij alleen angst en stress.ik heb het ook al 3 maanden vaak naar dokter geweest maar ze konden niets zien ook hartfilmpje bloedprik….Alles was goed.ik ben 27jaar en heb een kind.ik ben zo bang en stress.doktoren zeggen ook alleen stress en angst.gezondheid is goed
ReagerenJennie14 juli 2018 om 18:07Hoi Sara!
Hardstikke bedankt voor je reactie ,en wat vervelend dat jij dit ook mee moet maken…
Ik ben 18 jaar en ik durf nu bijna niet te bewegen omdat me borst en erom heen zo raar voelt.
Zou jij misschien jou klachten kunnen beschrijven? Zodat we ze misschien ene beetje kunnen vergelijken
ReagerenCatootje14 juli 2018 om 20:43Denk bij paniekklachten ook aan je voedingspatroon. Zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment houdt je bloedsuikerspiegel stabiel, wat belangrijk is voor je hele gezondheid. Een schommelende bloedsuikerspiegel kan onder andere angstklachten uitlokken. Verder kunnen histaminerijke voedingsmiddelen klachten geven. Bepaalde kruiden en smaakversterker versterken de werking van histamine.
Daarnaast kunnen diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren je hele gezondheid helpen ondersteunen en je neurotransmitters in balans brengen. denk aan stofjes als magnesium, vitamine B en D.
Veel vrouwen hebben ook te maken met oestrogeendominantie. Dan is het oestrogeen relatief te hoog, ten opzichte van het progesteron. Dit kan ook tot klachten leiden. Eventuele medicatie, waaronder de pil, kan ook klachten geven.
ReagerenSara15 juli 2018 om 04:02
ReagerenHoi Jennie . Ik.heb ook Stekend pijn op de borst mini arm en been ,ik voel mij kortademig…vaak naar dokter geweesr.maar niets
Jennie15 juli 2018 om 11:41Oh ja het is niet dat ik persee steken heb ja ook soms maar me borst voelt gewoon zo onaangenaam en vervelend en ik weet niet hoe ik het moet beschrijven dat is het lastige maar het gaat niet weg ook niet in rust. Ook vaak heel misselijk, bloed bij ontlasting en heel erg benauwd in rug en nek vaak. Me arm voelt ook zo afgeklemd of zo idk. Maar ik zie nooit mensen die dezelfde klachten hebben als mij en dat maakt mij nog meer onzeker of hetwel echt hyperventilatie is.
ReagerenSara15 juli 2018 om 11:54Ben Ji near,Jou huisarts geweest?on deck dat sit Allen door stress,is en angst
ReagerenJennie15 juli 2018 om 11:58Ja ben ik geweest maar ik heb het idee dat ik mijn klachten steeds verkeerd uitleg … En ik kan zo bijna niet leven
ReagerenSara15 juli 2018 om 12:19Kijk ik heb het ook een pijn op mijn borst en kortademig…ook vaak naar huisarts geweest omdat ik angst heb van slechte ziekte vb hartinfarct….maar ze konden niets vinden.jennie probeer gewoon te leven doe dingen die jij altijd deed jij bent nog jong.
ReagerenSara15 juli 2018 om 12:24Ik ben echt meer dan 30keer naar dokter geweest en ze konden niets vinden..Ik kon vandaag niet slapen omdat ik pijn had aan mijn borst dus weer angst.ik probeer toch te leven want ik heb een baby
ReagerenJennie15 juli 2018 om 14:35Oh een baby ja dat is dan helemaal niet fijn…
Ja ik probeer te leven en dingen te doen gister met vrienden maar moest ik weer naar huis en nu can het werk naar huis gegaan omdat ik het zware blik niet durfde te tillen….
Ik voel me de hele dag door slecht en ik durf niet te bewegen met me borst 3n ik merk als ik loop zie ik slecht en wankel ik maar een beetje op me benen en daardoor word de paniek nog erger ook omdat ik in me hoofd heel vaag ben…
Het is echt geen leven meer zo
ReagerenSara15 juli 2018 om 14:51Ja probeer posetief te blijven,ik weet dat het moeilijj is.ik word ook heel snel kwaad enzo
ReagerenJennie15 juli 2018 om 15:07Probeer ik….
Het is gewoon lastig want de klachten zijn altijd aanwezig…
Ik wil ook gewoon uit kunnen gaan enzo maar dat kan niet ka. Niet eens normaal op de bank zitten…. ?
ReagerenSara15 juli 2018 om 15:44Ja moeilijk Maar komt goed,heb jij iemand met wie J kan praten?
Reageren