Zoeken Vraag het forum

Hyperventilatie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben een meisje van 13, en heb sinds 5 dagen constant druk op m’n hart, ook heb ik soms steken. Ik ben sinds gister ook misselijk. Ik ben ook heel erg moe en snel duizelig. Ook heb ik last van mijn linkerarm en mijn linkerhalsspier (?) ik ben eergisteren naar de dokter geweest omdat ik een paniekaanval kreeg, omdat ik zelf nogal bang ben voor een hartinfarct. De dokter heeft mijn hartslag gemeten en mijn bloeddruk, en dat was allemaal goed. Ook heb ik bloed geprikt en daar was ook niks te zien. Is dit hyperventilatie of iets anders?

9 reacties
    Reageren
    Anoniem

dit was ik vergeten te zeggen: ik heb ook nogal last van de spier bij m’n oksel, veel druk, en als ik erop druk doet het ook pijn, hetzelfde geld voor mijn hart

Reageren
    John (moderator)

Dat klinkt heel erg als hyperventilatie.
    Doe eens de test op:
    https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Anoniem

oke, ik ga hem doen! Dankjewel 🙂

Reageren
    Anoniem

Ik heb de test gedaan, en mijn score kwam uit op 66, en boven de  42 is er sprake van hyperventilatie.

Reageren
    John (moderator)

Dan is in ieder geval duidelijk waar je klachten vandaan komen. Hyperventilatie. Dat is niets ernstigs, maar wel vervelend . Heb je je de laatste dagen ergens druk over gemaakt?

Reageren
    anoniem

Misschien Moet ik dit er ook nog even bijzetten: ik ga sinds vandaag weer naar school en op school had ik dus last van steken. Terwijl ik thuis als ik op de bank zit juist meer last heb van druk.

Reageren
    John (moderator)

Dan heb je je dus druk gemaakt over school de afgelopen dagen. Daar komen dan ook de klachten vandaan.

Reageren
    Anoniem

Nouja, ik kreeg ineens uit het niets druk op m’n borst, en daar heb ik me nogal druk over gemaakt, omdat ik steeds dacht dat ik een hartinfarct kreeg enzo

Reageren
    John (moderator)

Je hebt je waarschijnkijk daarvoor toch ook al ruk gemaakt over iets. Misschien zonder het ze;f in de gaten te hebben.

Reageren
Reageer op: Hyperventilatie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.