- Anoniem28 november 2017 om 13:13
Ik ben een meisje van 13, en heb sinds 5 dagen constant druk op m’n hart, ook heb ik soms steken. Ik ben sinds gister ook misselijk. Ik ben ook heel erg moe en snel duizelig. Ook heb ik last van mijn linkerarm en mijn linkerhalsspier (?) ik ben eergisteren naar de dokter geweest omdat ik een paniekaanval kreeg, omdat ik zelf nogal bang ben voor een hartinfarct. De dokter heeft mijn hartslag gemeten en mijn bloeddruk, en dat was allemaal goed. Ook heb ik bloed geprikt en daar was ook niks te zien. Is dit hyperventilatie of iets anders?
9 reactiesReagerenAnoniem28 november 2017 om 13:18dit was ik vergeten te zeggen: ik heb ook nogal last van de spier bij m’n oksel, veel druk, en als ik erop druk doet het ook pijn, hetzelfde geld voor mijn hart
ReagerenJohn (moderator)
28 november 2017 om 13:25Dat klinkt heel erg als hyperventilatie.
Reageren
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Anoniem28 november 2017 om 13:31oke, ik ga hem doen! Dankjewel 🙂
ReagerenAnoniem28 november 2017 om 13:39Ik heb de test gedaan, en mijn score kwam uit op 66, en boven de 42 is er sprake van hyperventilatie.
ReagerenJohn (moderator)
28 november 2017 om 13:46Dan is in ieder geval duidelijk waar je klachten vandaan komen. Hyperventilatie. Dat is niets ernstigs, maar wel vervelend . Heb je je de laatste dagen ergens druk over gemaakt?
Reagerenanoniem28 november 2017 om 13:47Misschien Moet ik dit er ook nog even bijzetten: ik ga sinds vandaag weer naar school en op school had ik dus last van steken. Terwijl ik thuis als ik op de bank zit juist meer last heb van druk.
ReagerenJohn (moderator)
28 november 2017 om 13:48Dan heb je je dus druk gemaakt over school de afgelopen dagen. Daar komen dan ook de klachten vandaan.
ReagerenAnoniem28 november 2017 om 13:48Nouja, ik kreeg ineens uit het niets druk op m’n borst, en daar heb ik me nogal druk over gemaakt, omdat ik steeds dacht dat ik een hartinfarct kreeg enzo
ReagerenJohn (moderator)
28 november 2017 om 13:52Je hebt je waarschijnkijk daarvoor toch ook al ruk gemaakt over iets. Misschien zonder het ze;f in de gaten te hebben.
Reageren