- Roos18 februari 2018 om 13:57
Hallo
Ik ben net terug van skivakantie. er was een meisje die me heel hard irriteerde en de voorlaatste dag kon ik het niet meer volhouden. Ik begon te schreeuwen en liep weg. Ik kon heel moeilijk ademen en kon bijna niet meer staan. Na een uur was ik terug naar m’n kamer gegaan en zonder een woord te zeggen ben ik gaan slapen. Gisteren ben ik aangekomen en heb al de hele tijd last van trillende benen en vingers. Als ik sta en stap dan heb ik bijna geen evenwicht meer. Mama zei ook dat ik ineens vreemd praatte. Is dat geen rare opmerking? Ik ben gaan zoeken op het internet en vond dingen over chronische hyperventilatie en een beroerte enzo… Dit maakt me wel wat bang. Ik heb ook last van een sneller kloppend hart en ik kan niet meer goed typen. ( vingers bewegen noet meer zo goed). Ik ben nog maar een meisje van 15 dus ik hoop dat het geen beroerte is ofzo … Ik heb soms ook de neiging om alles sneller te doen omdat ik alles precies zo traag doe. Ik heb geen last van een wazig zicht ofzo maar ik draag al wel heel lang een bril. Ik Adem ook sneller als normaal denkik …Weet iemand wat dit is want ik begin een beetje bang te worden …
Alvast bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 februari 2018 om 14:01Je zult hyperventileren door de irritaties en de woede aanval. Doe de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/Roos18 februari 2018 om 14:55Ik heb de test gedaan en kom om 53. Vanaf 42 is er aanleiding voor hyperventilatie. Is hyperventilatie erg? Ik weet nie tof ik aan hyperventilatie leidt maarnik wil er wel van af.
Vriendelijke groet Roos
ReagerenJohn (moderator)
18 februari 2018 om 15:45Met een puntentotaal van 53 kun je daar rustig vanuit gaan. Ga naar de huisarts met de klachten. Je zou ook naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen.
Reageren