ik ben in een jaar tijd 15 kilo aangekomen, ik weet niet waardoor, misschien onregelmatig leven/ op mezelf gaan wonen,  maar f"/>

1250 calorien per dag plus sporten maar niet afvallen

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
KG
  • #1

    ik ben in een jaar tijd 15 kilo aangekomen, ik weet niet waardoor, misschien onregelmatig leven/ op mezelf gaan wonen,  maar feit blijft dat ik nu te zwaar ben. Ik ben nu al 1,5 maand aan het zwemmen en hardlopen. Hierbij volg ik een calorie tel dieet waarbij ik maar 1250 calorien per dag binnenkrijg. Ik rook en drink niet.  Ik ben 21 jaar oud. ( vrouw)  echter, ik ben nog steeds niets afgevallen en ook mijn kleding zit niet wijder . Ik kan dit bijna niet meer volhouden omdat het niet helpt. Kan iemand mij helpen?  Ik kook mager, veel groente en zeer koolhydraatarm.    zou ik een schildklierafwijking kunnen hebben of iets anders?  Alvast erg veel dank voor uw antwoord.

    Reactie
    #2

    Hoe vaak eet je op een dag? Drink je voldoende water? Je kunt een bloedonderzoek laten doen naar je schildklierwaarden bij de huisarts

    Reactie
    #3

    ik eet 3 maaltijden per dag, vervang er momenteel 1 door eiwitshake van 220 calorien als ontbijt. tussendoor dus alleen wat fruit, geen alcohol alleen thee en 2 liter water .  mijn avondeten bestaat uit gekookte broccoli, linzen en kipfilet. Geen sauzen of jus of id.    zou ik dan juiste meer moeten eten?   Ik wil inderdaad graag zo'n test bij de huisarts aanvragen, weet u of ze daar moeilijk over doen en of dit erg duur is?  alvast weer bedankt

     

    Reactie
    #4

    Te weinig eten kan tot gevolg hebben dat je niet afvalt en soms zelfs dat je bijkomt. Je zou eens naar een diëtiste meten gaan

    Reactie
    #5

    Belangrijk is om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment, waardoor je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Dit zorgt ervoor dat je minder vet opslaat. Dan voel je je bijde juiste hoeveelheid ook verzadigd en hoef je gene calorieën te tellen. Losse koolhydraten, zoals fruit, kunnen zorgen voor  pieken in je bloedsuikerspiegel. Diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren kunnen meehelpen om je bloedsuikerspiegel stabiel te houden en de insulinegevoeligheid te verbeteren.

    Reactie
    #6

    dankjullie voor de tips, ik ga nu eerst volgende week naar de huisarts en zal dat eens proberen Catootje,  zodra ik meer weet of er iets aan de hand is met me, zal ik dat hier vermelden. Tips/suggesties blijven welkom!

    Reactie
    #7

    gisteren huisarts geweest en bloed laten prikken. nu wachten op de uitslag. de huisarts is vooral benieuwd naar de glucose waarde...  ik weet alleen niet precies waarom maar dat zal ik bij de uitslag wel horen . Weet iemand daar meer over?

     

    Reactie
    #8

    Zijn wat algemene tips. Het beste is om je er zelf in te verdiepen en uit te vinden wat bij jou past. Ook wát je eet is belangrijk. Er zijn wel een paar goede sites op internet. Soms kan advies van een natuurgenezer helpen.

    Verder is lichaamsbeweging vóór het ontbijt goed voor de vetverbranding. Niet overdrijven natuurlijk. En een rustige ademhaling is belangrijk. Door tv-kijken en computeren ga je oppervlakkiger ademen, wat een stressreactie geeft in je lichaam. Je zou je ook nog kunnen verdiepen in de Gabriëlmethode. Die is ontwikkeld door iemand die overgewicht had en die zonder dieet of sporten en zonder loshangend vel flink is afgevallen.

    Reactie
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    bedankt Catootje, ik ga eens googlen op de Gabrielmethode

    Reactie
Reageer op: 1250 calorien per dag plus sporten maar niet afvallen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief