- Anoniem30 december 2014 om 21:37
Hallo,
Begin november merkte ik op dat ik was aangekomen. Ik woog toen 67kg en was (en ben nog steeds) 1.71cm lang, en ben 18 jaar oud. Bij dat gewicht had ik geen overgewicht, maar ik wilde wel een paar kilootjes kwijt en weer naar mijn oude gewicht van 63kg gaan.
Ik ben meer gaan bewegen en gezonder gaan eten. Op vrije dagen loop ik 3x30minuten lang met de hond. Ik loop dan 3km in een halfuurtje, oftewel 6km/h.
Op schooldagen fiets ik 2x15minuten van en naar het station toe met een tempo van ong. 15-17km/h en daarnaast wandel ik dan in de avond nog eens een halfuurtje met 6km/h.Op de zaterdagen ben ik postbezorger als bijbaantje. Dan ben ik ongeveer 2,5 a 3 uur bezig met het bezorgen van de post en zaterdagochend en -avond wandel ik weer een halfuur.
Volgens de eetmeter van het voedingscentrum eet ik gemiddeld 1700kcal per dag. De eetmeter houd ik al bij sinds begin november. Bij dit voedingspatroon van 1700kcal per dag heb ik geen honger trouwens.
Vanmorgen stond ik op de weegschaal en ik zag dat ik nog maar 61,8kg woog. Dit vind ik zelf een goed gewicht, maar hoeveel zou ik moeten eten om dit gewicht te behouden?
Daar kon ik op internet geen antwoord op vinden. Dan krijg je voornamelijk kcal-adviezen voor afvallen. Het voedingscentrum adviseert 2500kcal voor mij per dag, maar dat lijkt mij weer een beetje erg veel, vandaar dat ik hier vraag of iemand een specifieker antwoord kan geven.Alvast bedankt.
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
30 december 2014 om 21:47Gezien je leeftijd, lengte en gewicht en de activiteiten die je doet, zou je toch zeker 2350 Kcal moeten innemen om op gewicht te blijven. Dat is zeker niet te veel. Je verbrand dagelijks ongeveer 2300 Kcal.
ReagerenAnoniem31 december 2014 om 08:59Ah, top. Dank je wel.
Reageren
Die 2350 Kcal per dag moet lukken.