Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #7966

    Ja, dat was wel de bedoeling.. en liefst zoveel dat je er tot aan je navel in zit.

    #7967

    Zo stom,ik zat ineens heel hard te twijfelen....nou zou Dennis het vast ook wel geweten hebben,maar die is aan het werk. En dan vind ik het voor hem wel handig als ik er klaar voor ben๐Ÿ›

    #7968

    Ik heb ook wel eens van de momenten dat ik soms over iets na moet denken waarvan je je achteraf bedenkt... hoezo moet ik daar nou over nadenken

    #7969

    Precies dat ja...
    Ik vertel het net aan Luuk en die zegt heel logisch "waarom zou je het in bad moeten doen zonder water? Dan kun je toch net zo goed in de gym de legpress pakken?"
    Heb niet eens het excuus dat ik blond ben๐Ÿ˜…๐Ÿ™ˆ

    #7970

    Ben benieuwd hoe het zal gaan met leg-press
    Als je wilt en er zin in hebt mag je het volgende proberen:
    2 x push met alleen je gezonde been, als dat goed gaat 5 x met beide benen en als dat ook goed gaat mag je 1 x proberen alleen met je minder gezonde been. Maar alleen als wilt en er zin in hebt. En dan bedoel ik meer: als je nog puf over hebt en niet te veel klachten van je enkel hebt. En als 5 x met beide benen niet te doen is (pijngrens) stop je ermee.
    Zelf denk ik dat het redelijk goed zou moeten gaan. Maar dat zal dan moeten blijken. Wel proberen met beide benen gelijke druk uit te oefenen. Dennis zou dat in principe wel kunnen zien. Als je niet gelijk drukt ga je namelijk scheef naar achteren in bad ๐Ÿ˜

    #7971

    Ik ben ook niet blond... maar toch ( maar bij mij kan het natuurlijk wel de leedtijd zijn. Ook dat excuus heb jij niet ๐Ÿ˜‚)

    #7972

    Ga het straks proberen!๐Ÿ’ช

    Ik word al wel bijna weer een jaartje ouder,maar voor dementie is het denk ik toch nog een beetje vroeg๐Ÿ˜…

    #7973

    Het is gelukt!!

    Ik vond het best spannen ( en Dennis ook,zei hij eerlijk ), daarom hebben we even eerst een paar keer vaker met alleen rechts gedaan. Om het gevoel te krijgen dat het echt makkelijk ging.

    Toen met beide benen, eerste keer stiekem meer rechts dan links,daar na 4 keer netjes met beide evenveel.

    En nog 1x met alleen links,een klein stukje,alleen links was toch best gevoelig. Daarna heeft Dennis de tape eraf gehaal en heb ik in het water nog even rustig bewogen.

    Dennis heeft nog even gevoeld en toen weer getaped.ย  Nu voelt hij wel wat pijnlijker dan na de bal,maar wel te doen. En ik heb het gevoel een marathon gelopen te hebben,kan denk ik wel lekker slapen straks!

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #7974

    Even kijken hoe het dan morgen met de pijn is. Klinkt in ieder geval helemaal niet verkeerd. En ja, je zult het voelen, dat is niet te vermijden. als het maar te verdragen is en niet te lang aan blijft houden.
    Ik wil graag wat berekeningen maken. Daarvoor zou ik graag wat maten hebben.
    De volgende:
    Omtrek van je bovenbeen (hoog gemeten), omtrek van je bovenbeen net boven de knie.
    Omtrek van onderbeen net onder de knie, omtrek van je enkel. (de slechte)
    Jouw lichaamslengte en je gewicht

    #7975

    Ik ga straks even meten,mag ik vragen wat je daar mee van plan bent?

    #7976

    Ja hoor. Met toepassing van de Wet van Archimedes en wat wiskunde kijken hoeveel kg je wegdrukt

    #7977

    Dat klinkt ingewikkeld,wiskunde is niet zo mijn ding๐Ÿ™ˆ

    #7978

    Valt wel mee als je maar weet hoe

    #7979

    Volgens mij heb ik het zo goed gemeten

    Boven been hoog 52 cm

    Boven been boven de knie 30

    Onder de knie 25

    Enkel 23,2 cm, dit was de eerste week van sept,zonder tape,we meten 1x per maand

    Lengte 1.77 en gewicht 60kg

    #7980

    Oh heupomvang was ik vergeten te vragen

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief