Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?

  • #7981

    Was dat niet boven been hoog? Want die heb ik rondom mn heup/lies hoogte gemeten

    #7982

    Taille... buikomvang bovenkant bekken

    #7983

    Omvang bovenbeen op lieshoogte horizontaal rondom meten

    #7984

    Taille ongeveer 75 als ik het goed meet,bovenbeen had ik idd zo gemeten

    #7985

    πŸ‘
    Dan ga ik eens een beetje rekenen

    #7986

    Sterkte, zorg dat je er geen hoofdpijn van krijgt!πŸ˜‰

    #7987

    Nee hoor, geen probleem

    #7988

    Volgens de wet van Archimedes, vermindert het gewicht van een voorwerp in water door opwaartse druk. De gewichtsvermindering is gelijk aan het gewicht van het verplaatste water. Het sg van water is 1. Dus 1 liter water is 1 kg. De dichtheid van het menselijk lichaam is ook ca 1.
    Het volume van dat deel van je lichaam in het water kan met cilindrische inhoudsberekeningen worden berekend. Even uitgaande dat je tot je navel in het water zou zitten, verplaats je lichaam grofweg 37 liter water. Je lichaamsgewicht vermindert dan met 37 kg. 60-37= 23 kg. Je drukt dus een beetje grof berekend 23 kg weg.
    Met een leg-press op het droge zou dat dus absoluut niet lukken. Maar dat heeft dan weer met de omstandigheden te maken. Het is ook een omgekeerde beweging. Met de leg-press in de gym, zou ja dan dus vanuit stand 23 kg vooruit moeten drukken. Dus van je af moeten drukken. In het bad druk je jezelf naar achteren. De kinetische energie is in beiden gevallen dus anders ofschoon je in beide gevallen 23 kg drukt

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #7989

    Het rekenstukje geloof ik graag,want daar ben ik echt super onhandig inπŸ™ˆ Maar ik geloof je helemaal hoor!
    Dan kan ik zo dus 23 kg belasten terwijl ik als ik ga staan net 10 kan redden.....deze badoefening was dus wel een heel goed idee van jou!!

    #7990

    Daar had ik natuurlijk wel over nagedacht...
    Kort door de bocht:
    Het mechanisme van bewegen is anders dan bij statisch staan. Bovendien is de neerwaartse druk op de enkel anders bij staan. Maar je drukt hoe dan ook 23 kg weg. Er zit dus meer kracht dan je zou denken.

    #7991

    En ik vond het minder eng om zo te belasten. Omdat ik als sta,toch bang ben dat ik door mn been zak en met mn hele gewicht op mn voet kom te staan en dat dat heel veel pijn gaat doen.
    Nu had ik gewoon mn voet terug kunnen trekken zonder gevolgen,dat voelde veilig

    #7992

    Nou even kijken hoe het morgen met de gevoeligheid is. En dan kijken of we de oefening iets kunnen aanpassen.

    #7993

    Nu klopt hij nog,maar wel gewoon te doen.
    Morgenochtend wel gewoon de bal proberen? Of alleen de sjaal?

    #7994

    Je mag de bal proberen. Als het niet gaat stop je er gewoon mee

    #7995

    Luuk heeft al weer een idee voor na de bad leg press, hij vroeg zich af of een roeitrainer ook zou kunnen. Daar zit je op en duw je het zitje als het ware ook met je benen weg. Het arm gedeelte zou je dan niet hoeven gebruiken

Het onderwerp ‘Alternatieve hulp bij enkelblessure, advies?’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief