midlifecrisis – testosteron

Online ZorgZus
  • #1

    Ik ben 45 jaar. Ik zit op dit moment niet lekker in mijn vel Slaap veel, ben onzeker, hou ik nog van mijn vrouw?
    Het bedrijf waar ik werk staat er financieel slecht voor. Ik heb veel frustraties, zorgen, pieker over van alles en nog wat en heb veel ruzie met mijn vrouw. ( Zij is inmiddels overspannen geraakt en dat komt door mijn gedrag zegt ze) Ze begrijpt me niet, en zegt vaak tegen me: wie ben je ik ken je niet. Ik wil de oude Evert terug. Ik heb haar tijdelijk verlaten. Ik weet eigenlijk niet precies wat ik nu echt wil.Volgens haar zit ik in de midlifecrisis. Mijn vrouw en vrienden zeggen dat ik verandert ben, zelf ervaar ik dat niet zo. Op haar verzoek heb ik mijn bloed op testosteron laten testen. Ik snap de uitslag niet precies en mijn huisarts neemt niet de moeite om hem uit te leggen. Het is goed zegt hij. Ja wat is goed? Kun je ook in een midlifecrisis zitten als je testosteron wel goed is?
    Kan iemand mij de testuitslag uitleggen:
    testosteron 21nmol/1 9-28 TESTB
    SHBG 48nmol/1 10-60 SHBGB
    vrij testost. 0.360 nmol/1 0.2-0.62 TESTVB
    Kan iemand mij helpen/adviseren?

    met vriendelijke groet,
    Evert

    #2
    #3

    Testosteron:
    http://urologie.slingeland.nl/kenniscentrum/Behandelingen/testosteron/31/432

    Laag Testosteron:
    http://urologie.slingeland.nl/kenniscentrum/Behandelingen/testosteron/lage-testosteron/31/432/433

    Meten van het testosterongehalte:
    De hoeveelheid testosteron in het bloed varieert. Het onderzoek om het gehalte te meten, moet in de ochtend voor 10.00 uur plaatsvinden en moet na een aantal weken herhaald worden. Het testosterongehalte hoort hoger te zijn dan 12 mol per liter bloed (12nmol/L). Aanvullende testosterontherapie mikt op een gehalte boven de 15nmol/L. Minder dan 8nmol/L wordt beschouwd als een ernstig tekort aan mannelijk hormoon.

    #4

    Vergeet een heel belangrijk punt te vermelden. Ik heb juist totaal geen behoefte aan sex en ook geen behoefte aan een andere vrouw. Het lijkt wel of ik sexueel dood ben. Vandaar die testosterontest.

    groet,
    Evert

    #5

    Je hebt keurige bloedwaarden, niets aan de hand. Maar er kan ook psychisch van alles aan de hand zijn en dat kan je niet meten in het bloed. Vind je dat je zelf niet veranderd bent? Laat je het je dan aanpraten? Zou je er met je vrouw over kunnen praten? Misschien therapie?

    #6

    Ik had thearapie: gestalttherapie. Eerst samen met mijn vrouw( 3 sessies) en daarna alleen(2 sessies). Ben er mee gestopt na mijn 2 sessies. Het gewroet in mijn verleden heeft me inzichten gegeven, maar me ook slechter doen voelen.(heb geen fijne jeugd gehad door gescheiden ouders, dominante moeder, overspelige vader, godsdienst werd gebruikt als manipulatie. Als zoon moest ik voor mijn vader kiezen. Vader is inmiddels overleden. Moeder is dodelijk ziek(kanker)en zo in de Here dat ze me heeft bevolen mijn vrouw te verlaten.(Haar laatste wens?) Die deugd volgens haar niet. Alles komt weer naar boven) Daarom ben ik gestopt.Ik trek het niet. Nu wordt er tegen me gezegd dat de nog onverwerkte emoties uit mijn verleden nu blijven hangen en dat ik me psychisch steeds slechter ga voelen.Het gaat eerst slechter met je voordat het beter met je gaat. Kortom: ik moet, om me beter te voelen, de behandelingen voortzetten. Is dat zo?
    Ik kan helaas nog steeds niet met mijn vrouw praten.(Mijn moeder staat tussen ons in)Zij vindt dat ik de behandeling moet voortzetten en dat ik totaal mezelf niet ben. Ik weet het allemaal niet meer. Ik ga zoveel mogelijk naar mijn moeder, alleen, want mijn vrouw is niet welkom.En blijf daar ook slapen. Daar vind ik rust. Ik wil eigenlijk alleen maar rust... Ik loop vast. Wie helpt mij verder? (is dit midlifecrisis?)

    groet,
    Evert

    #7

    Dag Evert,
    Ik zou zeggen: fuck iedereen en wel in het bijzonder je moeder !!!
    Denk aan jezelf, wat jij wil, moet je gaan doen.
    OK, je houd van je vrouw, mooi, houden zo, maar betekent "houden van" ook "sexuele trouw" ?
    Tja, volgens het "normale denken" (lees katholieke) wel, maar man als jij echt van je vrouw houdt en je wilt echt bij haar blijven : ga vreemd !
    OK, het wordt gekenmerkt als "midlife crisis", maar ga erop uit, versier een vrouw, neuk vrouwen, whatever.
    Denk nu eindelijk eens aan jezelf!
    Ik hoor wel van je, groet,
    Gus

    #8

    He Gus,

    Ik houd van mijn vrouw maar niet sexueel. Ik ben helaas impotent geworden en weet de oorzaak niet. Ik heb het met een ander geprobeert. Heb alleen gezoend en dat deed me niets. Kreeg ook geen stijve. Daarom is vreemdgaan geen optie. Mijn vrouw wil graag sex met me, maar ik heb geen sexuele gevoelens. Vandaar die testosteron test en daarna de therapie.Ik pieker me suf. Ben ik wel normaal? Wie herkent dit en kan me helpen?
    groet,
    Evert

    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #9

    Volgens mij zit je in een depressie...

    #10

    Lauriane.
    Als dat zo is, hoe kom ik hier dan weer uit?
    Voortzetten van gestalttherapie? Andere suggesties?
    Ik wil echt graag geholpen worden. Het leven is niet leuk zo. Ik weet alleen de weg niet te vinden.

    groet,
    Evert

    #11

    Google eens depressie en acupunctuur. Ik zou zeker doorgaan met de therapie die je nu volgt.

    #12

    Je zou ook een klassiek homeopaat kunnen raadplegen.

    Succes

    #13

    Ik ben van mening dat je jouw vrouw, lees wijf, zo spoedig mogelijk moet lozen. Als jij jezelf al moet laten testen van haar, is zij dan niet de onzekere factor, sommige vrouwen kunnen net zo lang doorzeuren tot je aan jezelf gaat twijfelen, een schuldgevoel aanpraten, denk en geloof alleen aan jezelf, als je al word overgehaald om therapie te gaan volgen ben je vaak op de verkeerde weg, mijn ervaring met therapie is dat de therapeut de enigste is die er beter (financieel) van word.
    Ik hoop voor jullie dat er geen kinderen in het spel zijn, want daar word het alleen maar moeilijker door.

    Succes

    #14

    Zeg Martin,
    Wat is er in jouw leven fout gegaan? Je lijkt me een erg gefrustreerd mannetje. Heb je nooit geleerd ergens voor te vechten? Heb je altijd de makkelijkste weg (lees:dumpen en weglopen) gekozen? En dat woord wijf neem je terug! Het is niet haar schuld dat ik impotent ben geworden. Het is mijn schuld dat ik niet eerder hulp heb gezocht. Ik ben op zoek naar een oplossing. Als je niks zinnigs hebt te melden reageer dan niet!

    groet Evert

    #15

    Hallo Evert,
    Als ik het zo bekijk ben jij diegene die gefrustreerd is, zoals je schrijft lijk je wel 'n vrouw, wees 'n kerel en kijk vooruit.
    Het lijkt misschien niet haar schuld, maar als je maar lang genoeg dat gezeur moet aanhoren word elke vent impotent.
    Daarom leek het mij zinnig om het te melden, ik zou zeggen , doe er je voordeel mee.

Het onderwerp ‘midlifecrisis – testosteron’ is gesloten voor nieuwe reacties.

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief