Dokter.nl

Bel met medische vragen of voor advies - Tel: 0900-1992 (€ 0,9 p/m)  Klik hier voor informatie en beschikbaarheid
Welkom, Gasten
Gebruikersnaam: Wachtwoord: Onthoud mij

Antwoord discussie: branderig gevoel uiteinde slokdarm bij eten/drinken

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een medisch consult.
Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!
Onderwerp
Forumcode
Bericht
Vergroot /  Verklein
Bijlagen

Discussiegeschiedenis van : branderig gevoel uiteinde slokdarm bij eten/drinken

Toon max. de laatste 7 berichten - (Laatste bericht eerst)
27 okt 2014 13:53 #

Anoniem

's Profielfoto

Deze posts zijn al een paar jaar oud zie ik, maar ik heb dezelfde klachten als jan en vraag me af of iemand al weet wat het is.
Mijn klachten zijn dus: branderig gevoel in keel en gedeelte slokdarm als ik eet of drink. Ook als ik ga liggen maar het komt niet vanaf mijn maag.
07 dec 2012 11:08 #

Jet

's Profielfoto

het lijkt mij op irritatie/ontsteking in de slokdarm. Dit kan erg hardnekkig zijn.

Je slokdarm ontlasten is moeilijk, want je kunt niet stoppen met eten en drinken. Wel kun je het makkelijker maken voor je slokdarm om te genezen.

-maagzuurremmers
-geen gekruid eten
-geen zure producten
-niet te koud en heet eten
-geen koffie, chocooade, pepermunt
15 aug 2012 13:53 #

Anoniem1

Anoniem1's Profielfoto

Alles wat u inslikt gaat via de slokdarm naar de maag. Rondom de doorgang van de slokdarm naar de maag zitten de middenrifspieren. Als deze spieren de doorgang niet goed sluiten, kan de inhoud van de maag in de slokdarm terugstromen. Daarbij kan het maagzuur het slijmvlies van de slokdarm irriteren. De maaginhoud stroomt vooral terug als u zich bukt of gaat liggen, of als de druk in uw buik toeneemt (bijvoorbeeld bij overgewicht, persen of hoesten).

Lees verder/Bron:
nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlic...entenbrief/PBD1b.htm
15 aug 2012 10:29 #

Jan

's Profielfoto

Geen brok in mijn keel, echt branderig gevoel uiteinde slokdarm. Zou best wel iets te maken kunnen hebben met iets van een opstopping in combinatie met branderig gevoel maar ik vind het zo raar dat ik ook last heb met vloeistoffen? het is ook extra erg met bijvoorbeeld sinasappelsap of wijn.

Groet
14 aug 2012 19:01 #

Anoniem1

Anoniem1's Profielfoto

Globusgevoel?
14 aug 2012 18:58 #

Jan

's Profielfoto

Dank voor jullie reactie, ik heb echter niet het idee dat het eten blijft hangen en het voelt ongeveer hetzelfde bij vloeistoffen en dat zou toch bijna niet kunnen blijven hangen?
14 aug 2012 17:57 #

Anoniem1

Anoniem1's Profielfoto

Lees meer vragen en antwoorden over achalasie:
www.dokter.nl/index.php/Content/uw-zoekr...=Achalasie&sa=zoeken

Vind Dokter op