te weinig eten en nu willen afvallen

Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

Verberg bmi test

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • op 90% van de vragen een antwoord
    • 100% gratis
    • Geen account nodig
    • Anoniem
  • #252748

    de afgelopen jaren heb ik te weinig gegeten en wel lekker gesnaaid. dit deed ik niet om af te vallen,maar omdat ik continue misselijk ben had ik niet veel trek. daardoor ben ik wel wat kilootjes aangekomen omdat ja de verbranding zo goed als op 0 stond.

    nu wil ik weer ‘normaal’gaan eten en afvallen,maar weet niet hoe ik dit moet aanpakken? omdat ik al zolang niet goed eet ben ik bang dat ik nog meer aankom als ik ‘normaal’ga eten. heb namelijk boek sonja bakker gekocht als leidraad voor meerdere keren per dag te eten en afwisseling.

    en wat is wijsheid? dingen minderen of gewoon eten met op zijn tijd een patatje/chinees etc? alleen rode sauzen of ook wel witte saus? dit natuurlijk met mate en normaal..

    hoop dat jullie een idee hebben? ik zumba 1x per week,wil er nog wel wat bij gaan doen,maar dat ben ik nog even aan het bekijken, want ik weet dat je moet bewegen.

    graag jullie reacties

    Reactie
    #920843

    als je het boek van Sonja hebt, dan kun je toch zien hoe je ongeveer eten moet? probeer haar recepten even uit, zeker als je al zolang slecht hebt gegeten zet ze je weer op het goede spoor.
    persoonlijk vind ik het volgen van een dieet een ramp,
    maar als je snoep, alcohol, chips en suiker(vooral ook frisdrank) weg laat, dan ben je al een eind op de goede weg.
    rode sauzen zijn minder vet dan witte, maar er zit wel suiker in.
    gebruik olijfolie om in te bakken.
    drink voldoende water en thee. en b.v. karnemelk.

    ik ben geen voorstander van light producten, ook niet van suikervervangers, gewoon goede verse producten kiezen. dus geen light kaas b.v. maar gewoon de vette en dan doe je dat tussen 2 boterhammen dan heb je ook ipv van 40+ , 20 +
    ; – )
    en verder mager vleesbeleg kiezen, rookvlees, kipfilet, magere ham.
    groenten en mager vlees wokken in een beetje olijfolie en je hebt een goede maaltijd. 2x p.w. vis eten.
    af en toe een patatje of Chinees kan best, geniet ervan maar doe het niet te vaak.
    zorg ook dat je weet waar veel calorieen in zit, soms kan je dat makkelijk laten staan. Sinds ik weet hoeveel cal. een sauzijzen broodje bevat eet ik het nooit meer, neem dan liever iets anders.
    afvallen heeft alles te maken met goede keuzes maken.
    en zorg dat je zeker 2 x, maar liever nog 3x p.w. sport ipv 1 keer.
    succes, Brenda

    Reactie
    #920844

    ja voordat die misselijkheid begon at ik ‘normaal’en hoefde ik niet op mijn lijn zeg maar te letten, want ik had ook genoeg beweging op mijn werk. kon gewoon van alles eten en ik bleef op gewicht, maar ja doordat ik minder ben gaan eten is het blijven hangen en ja heb ook bijna 2 jaar een zittende functie gehad,dus was niet goed voor mij en mijn lichaam. ben ook blij dat ik die kwijt ben, want ik ben geen zitter…word je zo lui van..

    ik heb ook een hekel aan dieten,maar ik zoek een weg die ik kan bewandelen waardoor ik mijn eigen figuur weer terug kan krijgen. op rantsoen hou ik niet van, tja zo noem ik dieten..je moet gewoon eten en het snaaien en alle foute dingen met mate doen en natuurlijk je beweging en dan lijkt mij dat het wel beter word?

    Reactie
    #920845

    Precies: minder gaan eten en bewuster gaan eten en meer en bewuster gaan bewegen. Dan kom je er zeker. Dat is bewezen, en algemeen bekend.

    Reactie
    #920846

    dat is juist wat ik deed, maar ik at te weinig en werd het direct in mijn lichaam opgeslagen. ik moet meer gaan eten dan dat ik deed, maar dan wel gezond en bewegen.

    ja wat is gezond eten? gewoon eten en het snaaiwerk weinig tot niet meer en dan bewegen lijkt mij..maar ik zit nu ook zonder werk en ben aardig veel thuis en moet dus zelf mijn beweging gaan zoeken en hopen op een baan waar ik weer lekker mag lopen, want een kantoorbaan die ik had is niet gezond voor mij en lijkt mij ook niet voor anderen,maar dat is mijn gedachte.

    Reactie
    #920847

    Veel mensen met een kantoorbaan zijn nu jaloers dat jij zoveel tijd hebt om heel veel te bewegen.
    Niet zeuren, je weet best wat je doen moet, ook hoe je gezond moet eten. Niet hopen op…maar doen. Geef jezelf een schop onder de kont, waarom moeten wij dat doen?

    Reactie
    #920848

    dat bewegen weet ik ook wel,maar wat is gewoon eten? geen witte sauzen etc. dus dieet volgen? of echt gewoon eten, dus ook witte sauzen etc?

    het is gewoon dat je weer moet omschakelen ook al weet je dat dat moet om alles weer in beweging te krijgen zodat je spijsvertering weer wakker word..

    ja heb zolang weinig gegeten, dat je bijna vergeten was hoe een normaal uitziende dag was..

    maar ik ben al druk bezig hoor met die schop onder mijn kont, hij kwam alleen ff niet hard genoeg aan.

    Reactie
    #920849

    Lees de patiëntenbrief van het Nederlands Huisartsen Genootschap over Gezonde voeding voor volwassenen op:
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBA1b.htm

    En lees de informatie van het Voedingscentrum over Gezonde voeding op:
    http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-gezondheid/gezond-eten.aspx

    Reactie
    #920850

    dank je wel voor de info. toch wel andere indeling als sonja,hahaha.

    had er wel wat op gekeken,maar nu ben ik hem helemaal aan het doorlezen voor handige tips en adviezen.

    Reactie
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
Reageer op: te weinig eten en nu willen afvallen

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een medisch consult. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief
Dokter.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door op 'ga verder' te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
Ga verder