Zoeken Vraag het forum

vitamine b12 injecties

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi allemaal,

Ik ben een studente van 22 jaar en heb een vraagje over vitamine b12 injecties.

In april is (eindelijk, na 4 jaar) duidelijk waar mijn klachten vandaan komen: een vitamine b12 tekort.
    Ik startte gelijk met 5 weken 2x per week een injectie en vervolgens was het plan om 1x in de 2 maanden een injectie te krijgen.
    Tijdens de kuur merkte ik af en toe dat het wat beter leek te gaan. Er waren zelfs momenten dat ik geen hoofdpijn had! Ook de slappe armen en spierpijn leken minder te zijn. Het was een wonder 🙂
    Twee weken na de kuur zakte dit weer af. Ik werd weer moe, kreeg weer elke dag hoofdpijn etc. Ik besloot op eigen houtje maar 1x in de maand voor een injectie te komen.
    Inmiddels ben ik weer terug bij af en ik voel me echt vreselijk. Ik heb nu twee keer gehad dat ik ineens weer helemaal niet goed werd en snel een injectie wilde hebben. Wat overigens geen verschil maakte, want na de injectie bleef ik me ellendig voelen.
    Wat is handig om volgende week aan de reumatoloog voor te stellen? 1x in de 2 weken? 1x per week? Nog een kuur?

Ik heb coeliakie, dat zou de oorzaak kunnen zijn van het tekort, maar zou het ook ergens anders door kunnen komen? Ik eet gewoon vlees en eieren, dus zou genoeg binnen moeten krijgen..

Alvast bedankt!

M.

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Voor B12 injecties geldt eigenlijk het volgende behandelschema:
    Er dient begonnen te worden met 10 injecties met een interval van minstens 3 dagen. In de praktijk komt dit neer op 2 injecties per week, 5 weken lang. Eventueel kan men kiezen voor 10 wekelijkse injecties.