- Am25 juni 2018 om 21:41
Hoii,
Ik moet 10 weken lang elke week een vitamine b12 injectie laten zetten bij de huisarts. Nu ben ik heel erg bang dat het super veel pijn gaat doen. Iemand ervaringen met hoe dit gaat en of je daarna en tijdens de prik veel pijn heb?Mvg
1 reactieReagerenSebastiaan.28 juli 2018 om 17:08Hoi,
Waarom moet je 10 injecties laten zetten? Dat is wel belangrijk om te weten. Als je een B12 tekort hebt, dan is het ten eerste de vraag waar dit vandaan komt. Als het een opnametekort is, dus als je lichaam geen B12 meer opneemt, dan moet dit eerst onderzocht worden. Als dat zo is, dan moet je dus minstens om de 72 uur een injectie hebben totdat de klachten verminderen. Daarna kun je langzaam afbouwen naar 1 keer per maand (verschilt per persoon. Ik weet nu niet waarom je injecties krijgt en ben zelf ook geen arts, maar ervaringsdeskundige)
Dus:
1. Wat is de reden dat je injecties krijgt?
2. Als je klachten hebt: blijven injecteren om de 72 uur tot de klachten nagenoeg weg zijn
3. Achterhalen waarom je een opname probleem hebt. Als dat niet duidelijk wordt, dan altijd blijven injecteren met B12Tip: gebruik 3 maanden geen B12 en foliumzuur in pillen. Dan bloed testen: Serum-B12, MMA, Homocysteine.
Reageren