- Anoniem22 juni 2014 om 08:53
Beste forummers
Ik ben een student van 23 en heb sinds april allerlei vage klachten. Het begon met zware, vermoeide benen en vermoeide ogen. Hierna heb ik een tijdje last gehad van mijn gewrichten. Dit ging over, maar de laatste maand ontzettend last van de volgende klachten:
– Extreem vermoeid (Ook al slaap ik redelijk goed)
– Grieperig gevoel zonder koorts
– Vermoeide ogen
– Vermoeide benen
– Hartkloppingen
– Duizelig
– Soms verward gevoelIn december 2013 heb ik tweemaal een paniekaanval gehad (erg drukke periode met school en veel alcohol) en op oud en nieuw gehoorschade opgelopen met tinnitus als gevolg. Hier heb ik drie maanden ontzettend over in de stress gezeten. In die maanden heb ik erg slecht geslapen, veel alcohol gedronken en zo nu en dan oxazepam genomen. Ook woonde ik in een studentenhuis waar ik veel ruzie had en dit zorgde ook voor veel stress. Begin april ben ik verhuisd. Ik voelde mij toen opgelucht. Heb 2 weken nergens last van gehad, goed geslapen etc voor het eerst in tijden. Maar eind april begonnen de klachten dus. Ook sindsdien nog wel regelmatig alcohol gedronken.
Ik probeer alles, gezonde voeding, lichaamsbeweging, minder drinken… Maar het lijkt alleen maar erger te worden. Iemand enig idee?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
22 juni 2014 om 16:29Je klachten lijken op hyperventilatie klachten. Ga eens naar je huisarts en bespreek dit meet hem/haar.
Reageren
Je zou ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen kunnen doen.
Je kunt ze hier vinden:
http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst