Zoeken Vraag het forum

Al maanden klachten…

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Michel

Hallo, ik ben 21 jaar oud en ik loop al een aantal maanden met klachten:

Ik loop al sinds de zomer bij de huisarts met allerlei klachten, maar ik heb nog steeds geen oplossing gevonden.

Aanvankelijk had ik last van een soort wazigheid in mijn hoofd, waardoor ik mij niet goed kon concentreren. Ik was een soort overgevoelig voor licht: lampen leken me heel fel en lieten snel een soort zonnevlek achter. Ik had het gevoel alsof dingen langs me heen gebeurden. Ook had ik last van hartkloppingen en ‘steeg het me soms naar mijn hoofd’, dan zat ik op de bank en voelde ik mijn ledematen niet meer alsof ze van mij waren. Ook had ik elke dag een verstopte neus.

Afijn, bloedtesten kwamen allemaal terug zonder problemen, dus doorgestuurd naar de cardioloog om mijn hart te laten testen. Fietstest, hartmonitor: Allemaal prima. Er was zichtbaar dat mijn hart regelmatig ‘oversloeg’ maar er was niks ‘mis’ met mijn hart.

Inmiddels was ik elke dag moe en neerslachtig en werd het niet kunnen concentreren een constant iets. Ook kreeg ik, wanneer ik me extra slecht voelde, het gevoel alsof er iets net onder mijn ribbenkast zat, zowel in het midden als rechts. Een soort bubbel oid. Dit kwam & gaat en is niet constant. Ik vergat sneller dingen en had een soort tunnelvisie.

Ook heb ik sinds een paar maanden dat ik wanneer ik alcohol drink, heel snel gaten in mijn geheugen heb. Ik heb al meerdere keren gehad dat ik een leuk feestje had, maar vervolgens vrijwel alles vergat wat er gebeurd was. Hier had ik voorheen nooit last van.

Naast mijn hart was het enige fysieke symptoon wat ik had, een constant verstopte neus. Elke dag. Dus naar de kno-arts, een allergietest: kwam niks uit. Even verder gekeken, bleek dat ik inderdaad opgezette slijmvliezen had: deze worden binnenkort operatief verwijderd/verkleind.

Maar nog steeds heb ik last van het feit dat ik mij totaal niet kan concentreren, wordt het me allemaal te veel wanneer ik in een rumoerige ruimte probeer te werken, heb ik moeite met mijn aandacht bij lezen en/of tv kijken te houden, word ik meerdere keren per nacht wakker, maar ben ik vervolgens wel bijna te moe om daadwerkelijk op tijd uit bed te komen, ben ik neerslachtig, heb ik vaak een soort drukkend/tintelend gevoel op mijn hoofd, en ben ik gewoon nooit meer ‘scherp’.

Mijn huisarts heeft me doorverwezen naar een praktijkondersteuner die het met mij had over stress, maar ook hij zei uiteindelijk dat het niet lijkt alsof ik veel stress heb. De stress die ik voel is vooral over mijn symptomen.

Niemand weet dus precies wat het is waar ik last van heb en ik word er moedeloos van dat ik me al 7 maanden zo voel. Ik wil hier van af en gewoon weer zorgeloos en scherp mijn dagen door. Heeft iemand enig idee?

4 reacties
    Reageren
    Rutger

Hoi michel,

Ik herken je klachten heel goed! Ik heb ook al maanden last van dit soort vage klachten. Ook de klachten zoals verstopte neus, vaag gevoel in hoofd, moe en futloos, snel geprikkeld, niet kunnen concentreren, wazig zien komen mij bekend voor. Al vaak naar de huisarts geweest, neuroloog, bloedonderzoeken, fysio. Al dit gaf geen oplossing. Maar een paar weken geleden werd bij mij opgemerkt dat ik te veel adem. Een vorm van chronische hyperventilatie. Dit zorgt voor een te lage concentratie CO2 in het bloed waardoor je bloedvaten vernauwen en de zuurtegraad van je bloed te hoog wordt (alkalisch). En dit kan die vage klachten geven

Ademtherapie helpt hier heel goed bij! Door speciale oefeningen reset je je Ademhalingscentrum en begint de zuurtegraad van je bloed weer normaal te worden. Ik zou even naar de huisarts gaan en ook vragen naar een bloedonderzoek naar vitamine tekorten zoals vitamine D B6/B12.

Ik zelf merk in ieder geval dat de adem oefeningen goed helpen!

Reageren
    Dian

Hoi, al bloedonderzoek laten doen, b12, D enz?

Reageren
    Michel

Rutger,

Bedankt voor je reactie. Waar vind ik deze ademhalingsoefeningen? Ik kan alleen hele dure ’therapiesessies’ vinden.

Dian,

Ik heb inderdaad al bloedonderzoek gedaan. Er werd niks abnormaals gevonden.

Reageren
    John (moderator)
Reageer op: Al maanden klachten…
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.