- Anoniem11 september 2016 om 07:48
Ten eerste, ik zoek hier niet naar een diagnose, slechts geruststelling of bevestiging van mijn klachten. Misschien zelfs wat tips, als mensen deskundig genoeg zijn om die te kunnen geven.
Ik heb al maanden erger wordende klachten, laatste week zo erg dat ik een spoedafspraak heb moeten laten maken bij mijn huisarts omdat ik me zo beroerd en dood voelde. Begin van de zomer kreeg ik last van misselijkheid. Daar kwam in de loop der weken draaierigheid bij en soms wat brandend maagzuur. Ik dacht dat het een griepje was dat eventjes langer aanhield dan normaal (zo gek nog niet, terugkijkend had ik veel beter op mijn gezondheid kunnen letten). Zo eind juni ging het ietsjes beter en toen viel ik weer terug tot de maagklachten, en sindsdien heb ik momenten dat het iets beter gaat en soms heb ik van die weken dat ik me gewoon beroerd voel.
Klachten zijn nu misselijkheid, pijn in de maagstreek, een drukkend of kloppend gevoel op de maag, kortademigheid, vermoeidheid, soms hoofdpijn, zuur gevoel, gevoel alsof er iets in m’n keel zit, algeheel zwak en dood gevoel… Ik loop erbij als een zombie nu, aardig afgeslankt hierdoor (ik was al niet zo dik). Al een week voel ik me veel beroerder en zijn de klachten weer erger geworden. ’s middags zijn de klachten het ergste, ’s ochtends zijn ze het lichtst.
Nu vraag ik me af of ik deze klachten wel degelijk bij mijn maag moet zoeken of dat de misselijkheid slechts een gevolg is van een andere oorzaak. Kunnen de pijn op de borst en kortademigheid wijzen op andere oorzaken of moet ik het probleem echt bij mijn maag zoeken?
Heb al wel een afspraak gemaakt bij de internist voor volgende week maar ik word zo’n beetje steeds onzekerder over mijn klachten. Ik kan zelfs geen water meer drinken zonder misselijk te worden, wat een aardig probleem is.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 september 2016 om 09:05Je maag zou deze klachten wel kunnen veroorzaken.
Een maagbacterie zou een mogelijkheid kunnen zijn, maar ook stress en spanningen.
Daarnaast zou opkomend maagzuur ook nog voor hyperventilatie kunnen zorgen. Dat kan dan ook een deel van de klachten veroorzaken.Doe eens de test op
Reageren
http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietestAnoniem11 september 2016 om 09:12Heb al getest op maagbacterie een tijdje terug, maar die hebben ze niet gevonden. Was de eerste aanname van de huisarts.
ReagerenJohn (moderator)
11 september 2016 om 09:38Anoniem11 september 2016 om 09:55Ik heb een ontlastingsonderzoek moeten doen daarvoor.
Uit de hyperventilatietest kwam een score van 40.
ReagerenJohn (moderator)
11 september 2016 om 10:40Daar is een maagbacterie niet altijd mee op te sporen. En al helemaql niet als je bijvoorbeeld een maagzuurremmer gebruikt zou hebben.
Reageren
Het is in ieder geval goed om naar de internist te gaan.
Het lijkt er in ieder geval wel op dat je maag de veroorzaker van de problemen is.Anoniem11 september 2016 om 10:56Ja, ik probeer terug te sporen naar wanneer ik precies gestopt was met de eerste maagzuurremmerkuur. Ik weet niet precies zeker of dat langer dan twee weken van tevoren was aan dat ontlastingsonderzoek.
In ieder geval hoop ik dan wel wat meer antwoorden te krijgen van de internist, aangezien ik bij mijn huisarts niks anders hoorde dan “kom maar over een paar weken terug”.
ReagerenJohn (moderator)
11 september 2016 om 11:13Er zit helaas niet veel anders op dan even af te wachten
Reageren