Zoeken Vraag het forum

Al hele lange tijd niet lekker

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Danny

Hallo allen,

Begin september begon alles, vreemde pijn/steken op mijn linkerborst. Niet continue aanwezig, wel vervelend. Onderzoeken gehad 2x longfoto in 4 weken tijd / bloedonderzoek / fietstest met bloedafname / echo van het hart en een ct scan. Er zat al een bekende afwijking en die kan klachten geven was de conslusie. Niet ernstigs, hoef ook niet onder controle te blijven.

In deze periode van onzekerheid en ook angst/stress voor de uitslag begon ik huiduitslag te krijgen aan de binnenkant van mijn armen, dit verspreide snel en uiteindelijk is er een huidbiopt afgenomen. Diagnose: PLEVA.  Helaas weten ze niet hoe PLEVA kan ontstaan. De internist heeft me meerdere keren bloed laten prikken op virussen Maar alles was negatief.

Nu komt het. Ongeveer vanaf het ontstaan van de pleva voel ik mij niet lekker. En dat is zacht uitgedrukt. Ik ben 2x terug geweest bij de internist die heeft me lichamelijk onderzocht, bloed en bloed laten controleren en geeft aan dat mijn klachten kunnen komen door de pleva i.c.m. stress. Ze ziet geen reden om me verder te onderzoeken omdat hier voor haar geen aanwijzing voor is.

Nu is dat gerustellend uiteraard, ik ben niet echt bang meer dat ik iets ernstigs onder de leden hebt maar dat ik me nog steeds zo kl*te voelt wordt mentaal ook steeds zwaarder. Hieronder zal ik proberen te beschrijven wat ik voel.

Ik voel me niet lekker, het is een ziekachtig gevoel maar dan anders. In de ochtend als ik wakker wordt heb ik het gevoel dat er iets in mijn oren zit, zit 1 neusgat dicht en voelt het als een enorme kater (en dat terwijl ik de biertjes laat staan) daarnaast ben ik slappig beetje trillerig en voelt het alsof me nek/keel onder spanning staat. Daarnaast is de enige dag de andere dag niet want soms wordt het gevoel van niet lekker zijn versterkt, dan heb ik bijvoorbeeld last van zweethanden maar ook misselijkheid hoort er bij. Het vervelende is dat ik met dit zieke gevoel me geen houding weet te geven. Normaal gesproken als je hoofdpijn hebt ga je even liggen en dan voel je al prettiger bij mij is dat niet zo.. om gek van te worden.

Alle alarmsignalen voor ernstige ziektes zoals de internist die stelt zijn er niet, niet afgevallen de afgelopen 2 maanden, geen koorts, geen nachtzweet, eetlust iets veranderd maar eet wel.

M.b.t. stress waaraan ik inmiddels ook heb toegeven om alles uit te kunnen sluiten en bij een psycholoog loop helpt iets om de gedachten rustig te houden maar het zit me niet lekker omdat ik me al “zo lang” zo raar voelt en dat hindert mij in me dagelijks leven.. heel erg. Normaal was ik zo gezond als een vis en barste ik van de energie…

Ik weet dat jullie geen dokters zijn maar ben gewoon benieuwd naar de mening van een buitenstaander.

Alvast bedankt.

1 reactie
    Reageren
    Catootje

Naast doktersbezoek zou je ook advies kunnen vragen op natuurgeneeskundig gebied. Veel klachten hangen samen met voedingspatroon, tekorten aan voedingsstoffen, candida, ongezonde darmflora enz. Daarbij opgemerkt dat bloedonderzoek niet veel zegt over tekorten. Zweethanden kunnen soms samenhangen met een tekort aan vitamine D.

Reageren
Reageer op: Al hele lange tijd niet lekker
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.