- anna29 mei 2013 om 17:49
hoi,
ik ben een meisje van 13 jaar.
mijn moeder is sinds 8 januari overleden.
en sinds ongeveer begin mei en nu heb ik opeens ontzettende pijn rond mijn linkerborst,schouder,een beetje bij mijn oksel,soms duizeligheid,ik heb het gevoel dat ik adem te kort heb,heb sinds 5 dagen geleden hoofdpijn en heb het nu nog steeds.
ik heb veel stress en spanningen.
ik slaap ook niet zo goed ik slaap erg laat.
is dit oververmoeidheid??
mijn moeder is overleden aan longembolie en nu denk ik dat ik het ook krijg/heb.
ik heb nu ook sinds mijn moeder is overleden doodsangst.
is dit oververmoeidheid of wat anders??groetjes anna
3 reactiesReagerenanna29 mei 2013 om 17:52oh ja ik ben ook al 2 keer naar huisartsenpost gegaan maar ze zeiden dat het niks was de 1e keer was dat ik pijn had rond mijn linker en soms rechterborst heb.toen zei ze dat het kwam omdat ik mijn moeder mis.de 2e keer zeiden ze dat het een hyperventilatie was.
Reagerenanna29 mei 2013 om 17:53want toen dacht ik dat ik adem te kort heb dat heb ik nog steeds.
ReagerenAnoniem2 juli 2013 om 18:46Beste Anna,
Reageren
Wat jij verteld lijkt mij ook typisch hyperventilatie inderdaad. Hyperventilatie treed vaak op na het overlijden van een persoon die je geliefd is en het kent ook heel erg veel symptomen, die jij nu ook beschrijft. Ik ben ook nog jong en heb er zelf ook nog regelmatig last van. Dat jij het zelfde hebt als je moeder, zit zeer waarschijnlijk gewoon tussen je oren en kan/moet je gewoon de conclusie van je huisarts geloven. Ik heb zelf heel veel gelezen en opgezocht over hyperventilatie en dat is ook niet altijd goed, maar wat je eruit moet onthouden is dat het gewoon tussen je oren zit, het niet gevaarlijk is en je je dus ook geen zorgen hoeft te maken. Ik raad je aan er is een keer met iemand over te praten die je vertrouwd en bij wie je je hart kan luchten, dat kan ook erg opluchten en je er vanaf helpen. Verder kan je oefeningen doen tegen hyperventilatie, ik zou gewoon is wat gaan googlen. Ik kan het natuurlijk verkeerd hebben, maar gezien jou situatie, de symptomen enzo.. Lijkt het mij het meest logisch. Ik wens je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Groetjes Anoniem