Zoeken Vraag het forum

Oververmoeidheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • LiesO

Goed, aangezien ik niet zoveel geloof meer heb in dokters die elke patient in 5min willen verhandelen, probeer ik het hier even.

Ik heb al redelijk lang last van oververmoeidheid. Sinds wanneer exact weet ik niet precies, want het is denk ik wel al een kwestie van jaren. Maar de ene dag heb ik er al wat meer last van dan de ander.

Het zit dus zo: wanneer ik ’s morgens wakker word, of ik nu 5u of 11u heb geslapen, ik ben nooit uitgeslapen. Soms voel ik me wel een uurtje of 2 fit, maar daarna heb ik al zin om m’n bed weer in te kruipen.
    Ik ben al 2x naar de dokter geweest, de 1e keer kreeg ik Dynactol om me wat energiek te voelen, de 2e keer heb ik een bloedonderzoek laten doen. Er werd niets opmerkelijk vastgesteld, enkel wel ijzertekort wat in de familie zit. Nu, ik heb deze allebei genomen maar geen één van de 2 heeft effect. Het feit is ook, ik voel me gezond en ‘energiek’ (als ik zou gaan lopen, houd ik het wel even vol), maar toch zou ik telkens m’n hoofd willen neerleggen en slapen. Overdag zit ik vaak ook gewoon te dagdromen omdat ik te moe ben om iets te doen.

Verder heb ik geen andere klachten, niets van spierpijn ofzo. Ik voel me daardoor wel prikkelbaarder en soms ga ik zelfs denken dat ik aan derealisatie leid, omdat ik het gevoel heb nooit echt wakker ben.

Slaapproblemen in de zin van slecht slapen heb ik niet, het is eerder té vast slapen (ik droom heel vaak) waardoor het moeilijk is wakker te worden. Het lijkt dan alsof ik nog meer energie opdoe ’s nachts dan overdag.

Iemand die zich hierin herkent of tips heeft?

3 reacties
    Reageren
    Gus

Hai Lies,
    Ik herken je probleem; ik zou als ik jou was toch iedere dag vóórdat je gaat slapen even een avondwandeling doen (in een bos, park ofzo).
    Het ordent je gedachten, geeft je rust in je hoofd, en dat is denk ik waar het om gaat.
    Daarnaast kun je overwegen een “powernap” van een uur te doen tijdens de middaguren. Als laatste raad ik je aan om eens Omega-3 pillen te nemen. Dat is in feite levertraan, maar het helpt mij enorm om me niet down te voelen, moe te zijn!
    A propos, ik ben geen dokter.
    Lopen en Omega-3 capsules.
    Ik hoor wel hoe het je gaat.
    Gus

Reageren
    sweetje3

Hallo, vrienden,
    Ik slaap reeds lang heel slecht.
    Pillen vond ik naar ( verslavend ) dus tracht ik met tips.
    Ook een voze of slapende linkerhand die me wakker houdt.
    Dan duren de nachten zo lang!!!
    Lang de oorzaak gezocht en gevonden. Stress en problemen. Ik pieker erg veel, ook vermoeiend ;-))
    Ontspanning is een noodzaak, dat weet ik.
    Je zorgen, miserietjes wegtoveren; het bestaat niet.
    Ik ga nu in therapie en hoop zo een oplossing te vinden.
    Een gesloten karakter hebben maakt alles nog moeilijker.
    Ik wil niet overdrijven maar ik zit wel dik in nesten….
    Dank dat ik mocht posten ( ten einde raad )
    sweetje3

Reageren
    sweetje3

Wat is dit herkenbaar! Ik slaap ook slechts enkele uren, droom dan vreselijk. Ben enkele uren fit om mijn huishouding te doen.
    Dan weer doodmoe en zin terug onder de wol te gaan.
    Het stemt me niet hoopvol. Vitamines neem ik. Het eten lukt ook niet zo best.

Heb jij soms ook zorgen, die aan je ‘ vreten ‘?
    Goede moed van sweetje3.

Reageren
Reageer op: Oververmoeidheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.