Zoeken Vraag het forum

Al jaren vermoeidheid en andere klachten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Marloes

Beste lezer,
    Ik ben 22 jaar en ik heb al een aantal jaren last van vermoeidheid. In het begin was het nog te overzien en dacht ik dat het wel zou overgaan. Het laatste jaar echter kan ik met geen mogenlijkheid me bed uitkomen en ben ik de hele dag moe en heb ik zware oogleden. Het liefst zou ik er stokjes tussen zetten.daarnaast heb ik al zo’n 5 jaar last van mijn schouders en nek. Hiervoor ben ik regelmatig naar de huisarts geweest, maar deze wil me alleen maar doorsturen naar de fysio. De Fysio vroeg zich af waarom er nooit geen foto’s van gemaakt werden, omdat ik daar inmiddels al 4 jaar liep met soms een tussenpose van een aantal maanden (omdat het wat beter ging). Daarnaast ben ik door de fysio doorgestuurd naar de chiropractor, dat hielp wel, maar de pijn was nooit helemaal weg. Ik was allang blij dat ik niets meer uit mijn handen liet vallen en constante hoofdpijn had. Je kunt zeggen dat ik heb leren leven met de nek en schouderklachten die soms ook uitstralen naar de rug en borstkas. De vermoeidheid is de afgeloepn twee maanden nog sterker toegenomen en ik heb nergens meer zin in (huishouden, studie)en concentratieproblemen. Sinds die twee maanden ben ik regelmatig duizelig, vooral in de ochtend alsof ik nog niet helemaal erbij ben en nog wakker moet worden. Ik ben al een aantal keren flauwgevallen. Ik moet zeggen dat ik me op dit moment echt een “vaatdoek”voel en dat het maar eens een keertje afgelopen moet zijn, zodat ik weer een beetje “normaal”kan leven. Ik wil graag naar de huisarts om mijn klachten te bespreken maar ik heb een sterk vermoeden dat ik weer afgescheept ga worden. Mijn huisarts denkt overal heel makkelijk over en zegt vaak dat het vanzelf wel zal overgaan. Ik kan op dit moment gewoon niet meer ik ben op en uitgeput. Mijn vraag is of iemand misschien weet wat er met me aan de hand is en of de klachten in de schouders en nek misschien te maken kunnen hebben met de vermoeidheid en duizeligheid? alvast hartelijk dank voor u reactie. Vriendelijke groeten,
    Marloes

9 reacties
    Reageren
    brenda A

een huisarts hoort je serieus te nemen, dus toch maar terug gaan.
    de Chiropractor was een goed idee en heeft jou ook wat geholpen, kom je er nu niet meer? Je moet dat wel bijhouden hoor, dat is wel belangrijk!
    ik ga altijd een paar keer per jaar, anders heb ik erge last van schouders en nek.
    het lijkt me niet dat al jouw klachten daar vandaan komen, ben je ziek geweest, griep gehad? Ongeluk?
    hoe is jouw bloeddruk? wat is er verder gedaan? bloedonderzoek b.v.?
    leef je in een stress situatie?
    groetes, Brenda

Reageren
    Peer

Jarenlange vermoeidheid en spanningsklachten van de nek en schouders zonder verdere opvallende symmptomen, behalve de laatste tijd flauwvallen, zou goed een psychische oorzaak kunnen hebben. Hiertoe is een zorgvuldige diagnose van een psychologe gewenst.

De klacht je niet serieus genomen te voelen ligt in principe bij jezelf. Je zou dit met de huisarts kunnen bespreken. Dat is helemaal niet vreemd, en een goede huisarts zal hier zeker op in gaan, en samen met jou een goede oplossing proberen te bedenken.

Ik adviseer je wel van tevoren psychische oorzaken te overwegen als oorzaak van je klachten.

Als je blijft aandringen op een somatische oorzaak terwijl er geen opvallende lichamelijke afwijkingen worden gevonden en als de laboratoriumwaarden geen afwijkingen vertonen, dan vind ik dat jij de huisarts en jezelf niet serieus neemt.

Reageren
    Marloes

Dank voor jullie reactie!
    Ik ga morgenochtend meteen de huisarts bellen, want dit kan zo niet langer. Ik heb nog nooit een bloedonderzoek gehad en zal ernaar vragen bij mijn huisarts, hopelijk komt daar wat uit. Ik kan ook direct vragen of de huisarts mijn bloeddruk meet, dat is ook nog niet eerder gedaan. (Ik neem trouwens aan dat hij zelf met beide meetinstrumenten gaat komen)Ik moet er nog wel bij vertellen dat ik nog niet eerder aangegeven heb bij de huisarts dat ik ontzettend vermoeid ben en de klachten dat ik duizelig ben is ook nog niet eerder verteld. Dat kwam dus doordat ik me de laatste 5 maal dat ik bij hem ben geweest me nogal “afgewezen” voelde. Je moet je voorstellen dat je ontzettend veel pijn hebt, maar dat er geen oorzaak voor aangewezen kan worden. Het is niet alleen mijn mening dat de huisarts me toendertijd had moeten doorverwijzen om foto’s te laten maken, maar de fysio heeft dit ook meerdere malen aangegeven. Als je zo jong bent is het niet “gewoon” om zulke klachten te ervaren. Maar goed, ik ga ook niet zeggen dat ik zeker weet dat er iets niet goed is met mij want de huisarts heeft er voor gestudeerd en niet ik. Ik ga inderdaad een aantal malen per jaar naar de chiropractor, omdat ik daar toch erg veel baat bij heb. We zullen zien hoe het gaat morgen en hopelijk kan er een oplossing of oorzaak worden gevonden. Waarschijnlijk ligt het inderdaad bij mezelf dat ik denk dat ik niet serieus genomen word door de huisarts, hartelijk dank dat u me daarvan bewust maakt. Daarom toch morgen maar even een bezoekje aan de huisarts. Beide hartelijk dank!

Reageren
    Frans

Goed zo, nu zit je weer aan het stuur van je eigen gezondheid en neem je het roer in handen.

Zorg dat je je verhaal duidelijk en kort vertelt en bereid het dus goed voor. Wil je laten weten hoe het ging?

Reageren
    Marloes

Vanochtend om 8 uur gebeld. Helaas kan ik maandag pas terecht voor een afspraak..dus nog even afwachten. De vermoeidheid wordt met de dag erger lijkt het wel. Vandaag had ik ontzettend veel moeite met de dagelijkse dingen en heb ik zelfs wat dagelijkse dingen over moeten slaan. Ik heb het gevoel alsof ik ieder moment in elkaar kan zakken. Ik wil eigenlijk alleen maar slapen, maar hoeveel ik ook slaap (vanacht ongeveer 10 uur geslapen), ik blijf geheel vermoeid. De laatste dagen wil mijn lichaam echt niet meer meewerken..het is alsof ik helemaal op ben. Ik kijk nu echt uit naar maandag. Bedankt voor de tip om me goed voor te bereiden. Dat ga ik zeker doen!als ik meer weet laat ik uiteraard weten hoe het gegaan is.

Reageren
    Jolana

Ik heb ontdekt dat mijn vermoeidheid die nu de laatste 10 maanden heel erg extreem is te maken heeft met een uitgeputte lever en een uitgeputte reserve-energie.

Misschien vindt je jezelf er ook in terug

Veel succes

Jolana

Reageren
    Lisa

Graag geef ik je gratis en vrijblijvend een advies over voeding. Voeding doet ontzettend veel voor je gezondheid. En verbetering kan ECHT! Je kan mij benaderen via [email protected] Of welzijnspraktijkbewustleven.nl

Reageren
    Anoniem

En hoe is het nu verder gegaan, met de vermoeidheid…

Reageren
    Anoniem

Hallo,
    Ik ben geen dokter dus van spieren enzo weet ik niet heel veel af. Ik heb alleen wel een tip die je misschien kan helpen bij je vermoeidheid. Ik was ook een tijd heel erg moe. Bij mag lag het uiteindelijk aan mijn voeding. Ik at wel relatief gezond maar toen ik er meer op ging letten, merkte ik aanzienlijk verschil. Wat mij echt heeft geholpen zijn superfoods. en dan geen vitaminebom tabletten ofzo maar pure dingen zoals goji-bessen, tarwegrassap en aloe-vera juice en blaadjes.

Ik begon elke ochtend met een shotje tarwegrassap (te koop in poeder, een klein beetje water erbij doen) op een lege maag. Daarna een handje goiji-besjes en dan mijn gewone ontbijt.

Deze goji besjes kun je de hele dag door eten. ze zijn heel gezond en dus ook een supergoed tussendoortje.

Ook at ik smiddags een handje aloe-vera blaadjes en dronk ik een glas aloe-vera juice.

Ik merkte dat ik veel en veel meer energie kreeg, zeker ook sochtends bij het uit bed komen. Je zou het kunnen proberen ik kan niks beloven maar bij mij werkte het echt heel goed!

Reageren
Reageer op: Al jaren vermoeidheid en andere klachten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.